کودک مانند شاعر، ابزار خویشتن است | نگاهی به کتاب «بوم‌شناسی تخیلات کودکی» اثر ادیت کاب برنامه تلویزیونی؛ سیمای انتخابات راوی حماسه حضور در روز انتخاب + جزئیات ساز «قاصدک» | نگاهی به اجرای موسیقی اصیل ایرانی در پردیس تئاتر اردیبهشت مشهد حکایت نامزد انتخابات و پس گردنی انتقامی ما همه از این شیرینی حق داریم ساعت گران‌قیمت بهرنگ علوی در «جوکر ۲» + عکس زمان پخش و تکرار سریال «مختارنامه» از شبکه آی‌فیلم (محرم ۱۴۰۳) کدام فیلم‌های سینمایی با موضوع انتخابات ساخته شده است؟ فلسفه، در جستار و داستان و رمان | معرفی سه کتاب تازه از نشر «خوب» «ناخن‌ها» فیلم اختتامیه جشنواره کارلووی واری شد درباره کتاب «کودک دریا» و درسی که به آدم بزرگ‌ها می‌دهد فیلم‌های سینمایی آخر هفته (۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳) + خلاصه داستان و زمان پخش «جمشید هاشم‌پور» در بستر بیماری + عکس زمان پخش و تکرار سریال شب دهم در ایام محرم پخش مجموعه مستند «مهمان علی» از شبکه‌های سیما برادران «فرار از زندان» با سریال «بازگرداندن» روی آنتن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ شرکت‌کنندکان خانم فصل ۲ «جوکر ۲» احسان علیخانی چه کسانی هستند؟ نویسنده کتاب «اینجا جای خوابیدن نیست»: نویسنده اگر معترض نباشد نمی‌تواند داستان زیبا خلق کند
سرخط خبرها

صداوسیما پیگیر خبرنگاران بازداشت‌شده در عربستان است

  • کد خبر: ۲۳۲۷۵۵
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
صداوسیما پیگیر خبرنگاران بازداشت‌شده در عربستان است
رئیس صداوسیما گفت: پیگیر این برخورد و بازداشت عجیب از وزارت امور خارجه، دستگاه‌های مسئول و حتی اگر ارتباط و تماسی بین ما با دولت سعودی باشد، هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، چندی پیش حضور پیمان جبلی، رئیس صداوسیما، در فرودگاه و توضیحات او درباره بازگردانده‌شدن خبرنگاران رسانه ملی از عربستانک به خبر بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شد.  

ماجرا از این قرار بود: دولت عربستان ۶ نفر از اعضای گروه رسانه‌ای بعثه ایران در مدینه منوره را که شامل خبرنگار و مستندساز بودند، سه‌شنبه هفته پیش در حال ضبط تلاوت قرآن کریم در مسجدالنبی دستگیر کرده و پس از چند ساعت بازجویی و بدون اعلام دلیل به بازداشتگاه پلیس مرکزی مدینه منتقل کرد. در ادامه، این گروه رسانه‌ای دیشب بدون انجام اعمال حج از عربستان اخراج شدند.

پلیس سعودی دو روز بعد دو خبرنگار شامل خبرنگار شبکه العالم و خبرنگار خبرگزاری صداوسیما را هنگام پیاده‌شدن از خودرو برای حضور در مراسم دعای کمیل در هتل محل اقامت زائران ایرانی بدون اینکه اقدامی انجام داده باشند، دستگیر کرده و به بازداشتگاه منتقل کرد.

رئیس صداوسیما در استقبال از این خبرنگاران، تأکید کرد که این اتفاق برای ما هم عجیب بود برای اینکه سال‌های پیش شاهد چنین اتفاقی نبودیم هنوز هم مطلع نیستیم از علل این اتفاق و پیگیری‌های لازم را ان‌شاءالله انجام خواهیم داد.

اما در فضای‌مجازی شبهاتی به وجود آمد و روایت‌های مختلفی مطرح شد که یکی از آنها عدم رعایت این خبرنگاران به پروتکل‌های موجود در عملیات رسانه‌ای حج است. پیمان جبلی رئیس صداوسیما امروز در حاشیه نشست خبری انتخاباتی‌اش به خبرنگار تسنیم گفت: اطلاعی از روایت‌هایی که مطرح شده، ندارم. اما همکاران ما به عنوان نیروی رسانه‌ای بعثه مقام معظم رهبری حضور داشتند. به صورت قانونی در عربستان به سر می‌بردند و به عنوان یک شهروند با موبایل شخصی‌شان در حال فعالیتی بودند که هزاران نفر دیگر از زائران همان لحظه در مسجدالحرام و مسجدالنبی آن کار را انجام می‌دادند.  

وی افزود: ما این برخورد عجیب را غیرقابل توجیه می‌دانیم و برای ما خیلی عجیب و غیرقابل توجیه بود. امیدوارم برای کسی اتفاق نیفتد، اما برای این ۶ همکار ما که اتفاق افتاد مایه تعجب ما است. امیدواریم که چه نهاد‌های مسئول حمایت از حقوق فعالان و خبرنگاران و رسانه‌ای‌ها و هم وزارت امور خارجه و هم خود ما به عنوان رسانه ملّی پیگیر هستیم تا دیگر این قضایا اتفاق نیفتد.

جبلی همچنین به بازداشت ۷ روزه خبرنگاران بازگردانده شده و آیا عربستانی‌ها پاسخی به این اتفاق داده‌اند یا خیر، تأکید کرد: امیدوارم این رویداد‌ها تکرار نشود که به هیچ وجه مطلوب نیست. فردی با شکل قانونی به عنوان زائر که علاقه‌مند به کار معمولی و روتین همه زائران است و این کار را می‌کند در معرض فشار قرار بگیرد یک هفته بازداشت شوند و در شرایط نامطلوب به سر ببرند. ما حتماً با وزارت امور خارجه و دستگاه‌های مسئول و هم اگر ارتباط و تماسی بین ما با دولت سعودی باشد حتماً این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. تاکنون پاسخی هم از طرف عربستان نداشتیم و حتی این همکاران ما ۷ روز در بازداشتگاه بودند آنجا از مأموران سعودی سؤال کردند و چیزی را به عنوان دلیل ذکر نکردند.  

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->