کارت‌های کمبو امروز همستر کامبت (سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۲۹ خرداد) + آموزش مغز مردان موقع پدر شدن تغییر می‌کند! کارت‌های کمبو امروز همستر کامبت (دوشنبه، ۲۸ خرداد ۱۴۰۳) بسته‌های هدیه همراه اول به مناسبت اعیاد قربان و غدیر (۱۴۰۳) + روش فعالسازی بسته‌های هدیه ایرانسل به مناسبت اعیاد قربان و غدیر (۱۴۰۳) + روش فعالسازی کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۲۸ خرداد) + آموزش تسلا ربات‌های انسان‌نمای «اپتیموس» را اجاره می‌دهد! روان‌شناسان می‌گویند اینترنت می‌تواند ترس ما از حفره‌های کوچک را تشدید کند! Assassin’s Creed Shadows یکی از کامل‌ترین سیستم‌های مخفی‌کاری این مجموعه را دارد کارت‌های کمبو امروز همستر کامبت (یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳) فعالان حوزه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال از رئیس‌جمهور آینده چه درخواست‌هایی دارند؟ درباره زیردریایی بدون خدمه Manta Ray دارپا + ویدئو رفع مشکلات فضاپیمای «وویچر ۱» و ارسال دوباره اطلاعات به زمین iOS ۱۸ می‌تواند محاسبات ریاضی را در هر جای متن و با استفاده از صفحه کلید انجام دهد کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۲۷ خرداد) + آموزش مردم سال گذشته ۱۴۹ میلیارد دقیقه ویدئو از آپارات تماشا کردند تصاویر جدید گلکسی S۲۴ FE منتشر شد + جزئیات کارت‌های کمبو امروز همستر کامبت (شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳) + آموزش کارت‌های کمبو امروز همستر کامبت (جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نوکیا فناوری تماس تلفنی با صدای سه‌بعدی را معرفی کرد

  • کد خبر: ۲۳۳۱۹۷
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
نوکیا فناوری تماس تلفنی با صدای سه‌بعدی را معرفی کرد
پکا لوندماک، مدیرعامل نوکیا، با استفاده از فناوری جدیدی به نام «صوت و تصویر ایمرسیو» (Immersive) که کیفیت تماس‌ها را با صدای سه‌بعدی بهبود می‌بخشد و تعاملات را واقعی‌تر می‌کند، اولین تماس فراگیر جهان را برقرار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پکا لوندماک، مدیرعامل نوکیا، می‌گوید: «ما آینده تماس‌های صوتی را به نمایش گذاشتیم.» او سال ۱۹۹۱ نیز در اتاقی که اولین تماس ۲G برقرار شد، حضور داشت.

اولین تجربه تماس سه‌بعدی جهان 

تماس‌های فعلی با گوشی‌های هوشمند مونوفونیک هستند که عناصر صوتی را به هم فشرده و صدا را تخت و کم‌جزئیات می‌کنند. اما فناوری جدید صدایی سه‌بعدی ارائه می‌دهد که تماس‌گیرنده همه‌چیز را در آن به گونه‌ای می‌شنود که انگار با طرف دیگر در یک مکان هست.

جنی لوکاندر، رئیس تکنولوژی نوکیا، می‌گوید: «این بزرگ‌ترین پیشرفت در تماس‌های صوتی زنده از زمان معرفی صدای مونوفونیک در گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها است.»

لوکاندر در مصاحبه‌ای گفت: «این فناوری درحال استاندارد شدن است؛ بنابراین ارائه‌دهندگان شبکه، تولیدکنندگان چیپست و تولیدکنندگان گوشی می‌توانند آن را در محصولاتشان پیاده‌سازی کنند.» نوکیا این تماس را با استفاده از گوشی هوشمند معمولی و از طریق شبکه عمومی ۵G انجام داد.

علاوه‌بر تماس‌های فراگیر یا ایمرسیو بین افراد، این فناوری می‌تواند در تماس‌های کنفرانسی نیز استفاده شود که در آن صدا‌های شرکت‌کنندگان براساس موقعیت فضایی آنها جدا می‌شوند. «جیوری هوپانیمی»، رئیس تحقیقات صوتی در نوکیا، می‌گوید: «اکثریت قریب به اتفاق گوشی‌های هوشمند حداقل دو میکروفون دارند که می‌توانند این فناوری را با انتقال ویژگی‌های فضایی تماس در زمان واقعی پیاده سازی کنند.»

این فناوری بخشی از استاندارد پیشرفته ۵G آینده است و نوکیا به دنبال فرصت‌های صدور مجوز با این فناوری است که احتمالاً چند سال طول می‌کشد تا به‌صورت گسترده در دسترس قرار بگیرد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->