زمان خیساندن و پختن هر کدام از حبوبات چقدر است؟ ترافیک سنگین در بزرگراه شهید سلیمانی، بزرگراه شهید چراغچی و بولوار کوثر (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) چگونه مسئولیت پذیر باشیم برای رفع سکسکه چه باید کرد؟ فواید فوق‌العاده‌ای که مصرف منظم تخم‌مرغ برای سلامتی دارد ضبط ۴۹۵ کبد و ۳ لاشه کشتار غیر مجاز روز عید قربان در خراسان رضوی زلزله تهران را لرزاند (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) تداوم رگبار باران و رعدوبرق در برخی استان‌ها | اهواز همچنان در مدار ۵۰ درجه (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) حقوق خرداد‌ماه ۱۴۰۳ معلمان امروز واریز می‌شود | زمان اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از خرداد ۱۴۰۳ خواهد بود اسکان اضطراری ۳۰۰۰ نفر در زلزله کاشمر دستگیری شرور قمه‌کش در جنوب تهران جزئیات جدید از مسمومیت و مرگ بیماران دیالیزی با محلول‌‌های آلوده مرگ سارق حرفه‌ای با شلیک مرگبار پلیس ۲ برابر شدن میزان ابتلا به سرطان در ایران تا ۱۴۲۰| معده، پروستات و مثانه سه سرطان شایع در مردان ایرانی است شمار بیماران فوت شده بیمارستان قائم رشت به ۹ تن رسید هفت اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده کاشمر افزایش حدود ۴۵ درصدی شهریه‌های مدارس غیر دولتی در سال جاری قتل زن ۲۱ ساله در دعوای خانوادگی  تلاش ۱۵ آتش نشان برای مهار حریق یک منزل مسکونی در مشهد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خرید کبوتر‌های گران‌قیمت؛ انگیزه سرقت‌های سریالی خودرو در مشهد

  • کد خبر: ۲۳۴۵۲۰
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
خرید کبوتر‌های گران‌قیمت؛ انگیزه سرقت‌های سریالی خودرو در مشهد
کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد، سارق حرفه‌ای خودرو‌های پراید را دستگیر کردند که بررسی‌ها نشان می‌دهد این دزد سابقه‌دار کبوترباز بوده و ۵۰ خودرو را برای خرید کبوتران گران‌قیمت سرقت کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار سرتیپ احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، روز گذشته درباره این ماجرای عجیب در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد: هم‌زمان با افزایش سرقت خودرو‌های پراید مدل‌پایین در نقاط مختلف شهر مشهد، گروه ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی، تلاش گسترده‌ای را برای به‌دام‌انداختن سارق یا سارقان آغاز کردند و به واکاوی تخصصی در پرونده‌های سرقت پرداختند.

وی افزود: کنکاش‌های پلیس در شیوه و شگرد سرقت‌ها بیانگر آن بود که پلیس با دزدانی بسیار حرفه‌ای روبه‌رو شده است؛ چراکه بیشتر سرقت‌ها در کمتر از یک دقیقه انجام می‌شد و دیگر اثری از خودرو‌ها پیدا نمی‌شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی در ادامه گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا، گروه کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت، جلسات تخصصی را به ریاست سرهنگ مهدی سلطانیان (سرپرست پلیس آگاهی مشهد) تشکیل داده و بررسی کارشناسی این سرقت‌ها را در دستورکار قرار دادند. تمرکز پلیس بر محیط جغرافیایی جرم نیز نتیجه‌ای نداشت؛ چراکه سرقت مذکور در همه نقاط شهر رخ داده بود به همین خاطر تحلیل‌های کارشناسی بر پیگیری علمی و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین پلیسی متمرکز شد و کارآگاهان با بازبینی دوربین‌های ترافیکی، بالاخره سارق جوانی را ردزنی کردند که در یکی از روستا‌های اطراف جاده کلات سکونت داشت.

نگهبان تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت دریک عملیات ضربتی و با اشراف اطلاعاتی موفق شدند این سارق جوان را در یکی از خانه‌های روستایی و با هماهنگی قضایی دستگیر و به مقر انتظامی هدایت کنند. سرگرد نگهبان با اشاره به اعترافات و سوابق این دزد بی‌رحم تأکید کرد: این سارق جوان که ۳ بار سابقه زندان به جرم سرقت خودرو را دارد، در بازجویی‌ها به سرقت ۵۰ دستگاه پراید مدل‌پایین در کمتر از ۹ ماه اعتراف کرد و ۳ مالخر خودرو‌ها را نیز لو داد که در همان روستا زندگی می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان که «شاه‌ماهی» سرقت‌های پراید را به دام انداخته بودند، در یک عملیات غافلگیرانه دیگر نیز به مخفیگاه مالخران هجوم بردند و با دستگیری آنان، تعداد زیادی قطعه از خودرو‌های سرقتی اوراق‌شده را کشف کردند. بررسی‌های بیشتر بیانگر آن بود که خودرو‌های پراید در همین روستا اوراق شده‌اند؛ بنابراین مالخران نیز در بازجویی‌های فنی کارآگاهان که با نظارت مستقیم رئیس پلیس آگاهی همراه بود، به سلاخی خودرو‌ها معترف و مدعی شدند که لاشه‌های پرایدها را در جاده‌های خاکی و فرعی محدوده جاده کلات رها کرده‌اند. این مالخران گفتند: خودرو‌هایی را که از سارق حرفه‌ای می‌خریدند، در کمتر از ۱۲ ساعت اوراق می‌کردند به‌طوری‌که هیچ اثری از خودرو باقی نمی‌ماند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی با اشاره به ماجرایی عجیب و باورنکردنی در پرونده سرقت‌های پراید گفت: بررسی‌های دقیق کارآگاهان در این پرونده نشان داد که سارق مذکور فقط با یک شاه‌کلید و ابزار دست‌سازی مانند چنگک به خودرو‌های بدون تجهیزات امنیتی و ایمنی دستبرد می‌زد و پول حاصل از فروش خودرو‌های سرقتی را برای خرید کبوتران گران‌قیمت صرف کرده و نیز مقداری را هم برای اعتیادش هزینه می‌کرد؛ چراکه او از کبوتربازان همان روستاست و عشق عجیبی به کبوتر دارد.

سرتیپ‌دوم احمد نگهبان اضافه کرد: این سارق حرفه‌ای، همه سرقت‌ها را در ساعات خلوت عصر و در مناطق مختلف شهر انجام داده که بررسی‌های تخصصی با شناسایی ۲۱ مال‌باخته همچنان ادامه دارد و متهم نیز با دستور قضایی روانه زندان شده است.

منبع: روزنامه خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->