سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

فوت ۵۳ سالمند و معلول در مراکز شبانه روزی بهزیستی براثر کرونا

  • کد خبر: ۲۳۴۶۵
  • ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
فوت ۵۳ سالمند و معلول در مراکز شبانه روزی بهزیستی براثر کرونا
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به حضور ۴۹ هزار سالمند و معلول در مراکز شبانه روزی نگهداری بهزیستی گفت: تاکنون تست کرونای ۲۷۶ نفر از این افراد مثبت شده که متاسفانه ۵۳ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از سازمان بهزیستی کشور، وحید قبادی دانا افزود: نرخ میزان مرگ و میر این افراد در اسفند ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تقریبا برابر است.

 

وی خاطرنشان کرد: از بین ۴۰ هزار و ۹۲ سالمند و معلول در مراکز بهزیستی در اسفندماه سال ۹۷، ۲۸۳ نفر جان خود را از دست دادند که این رقم در اسفند ماه ۹۸ از بین ۴۸هزار و ۸۳۸ نفر، در مجموع ۳۵۲ نفر بود.  


رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: این آمار نشان می دهد  نرخ مرگ و میر به نسبت تعداد افراد نگهداری شده در اسفند ۹۷و اسفند ۹۸ معادل هفت دهم درصد و با هم برابر هستند.


قبادی دانا تاکید کرد: باید تا پایان فروردین ماه منتظرباشیم تا شرایط را  ارزیابی کنیم.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تشریح اقدامات و تمهیدات سازمان بهزیستی کشور در مدت زمان شیوع کرونا، گفت: پس از شیوع کرونا در چین از پنجم بهمن ماه ۹۸، اولین دستورالعمل و بخشنامه سازمان بهزیستی برای مراکز نگهداری از سالمندان و معلولین ابلاغ شد.


وی افزود: طبق آماری که از چین داشتیم سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای در خطر بیشتری در ارتباط با آسیب و یا فوت ناشی از بیماری کرونا ویروس قرارداشتند، از این رو تاکنون بیش از ۶۰ دستورالعمل و بخشنامه و ابلاغیه برای مراکز مختلف تحت پوشش سازمان بهزیستی جهت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ابلاغ شده است.


قبادی دانا افزود : همچنین در تاریخ سوم اسفند ماه مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به صورت سرانه هر نفر به میزان ۳۰ هزار تومان به منظور تهیه مواد ضدعفونی کننده و مواد بهداشتی وماسک، روی کارت بانکی مراکز نگهداری از افرادی که در مراکز شبانه روزی تحت  پوشش سازمان بهزیستی نگهداری می شوند، شارژ شد. 


وی ادامه داد: علاوه بر این در هفته اول فروردین ماه امسال نیز برای مراکز نگهداری معلولین و سالمندان مبلغ ۲۴ میلیارد تومان به صورت سرانه هر معلول و سالمندی که در مرکز نگهداری می شود مبلغ  ۵۰۰ هزار تومان ارسال شد که در واقع این مبلغ می‌توانست برای استاندارد نگه داشتن تعداد پرسنل مراکز کمک کند تا  بتوانند مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی را به طور مناسب تهیه کنند.


رییس سازمان بهزیستی گفت: به منظور پیشگیری و گسترش ویروس کرونا، طبق بخشنامه های اولیه هرگونه ملاقات از مراکز معلولین و سالمندان ممنوع اعلام و قرنطینه هر مرکز آغاز شد و به همه مراکز توصیه شد تا از پرسنل ثابت و تمام وقت استفاده کنند و از همکاری با پرسنل داوطلب حتی المقدور جلوگیری شود.


 وی با ابراز تاسف از آلوده شدن برخی از مراکز به ویروس کرونا تصریح کرد: تاکنون  به رغم تمهیدات اتخاذ شده از بین ۸۷۵ مرکز نگهداری از سالمندان و معلولین، حدود ۲۵ مرکز در ۱۵ استان کشورآلوده به این ویروس شدند و خوشبختانه مراکز ۱۶ استان فعلا آلوده به این ویروس نشده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->