معاون وزیر صنعت: رکورد اشتغال صنعتی در دولت سیزدهم شکسته شد طلای ۱۸ عیار در مشهد بیش از ۳.۳ میلیون تومان (۲ تیر ۱۴۰۳) تنوع موبایل با قیمت کمتر از ۲۰ میلیون تومان | قیمت امروز انواع موبایل (۲ تیر ۱۴۰۳) ۷۲۰۰ واحد صنفی املاک در مشهد به سامانه تعیین اجاره‌بها مجهز شد واگذاری معادن گوهرسنگ به کارگاه‌های فعال تراش معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های بورسی در سال ۱۴۰۳ حذف نمی‌شود بورس مثبت، اما کم توان | گزارش وضعیت بازار سهام (۲ تیر ۱۴۰۳) نرخ سود بین‌بانکی رکوردشکنی کرد (۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۲ تیر ۱۴۰۳) | صعود دوباره دلار به کانال ۵۹ هزار تومان زمان حراج بعدی سکه اعلام شد + شرایط کوچ سرمایه‌ها از بورس به کدام بازار‌ها بود؟ طرح سامان‌دهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ | کارگران هم منتظرند! (۲ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی در مسیر افزایش هفتگی جای گرفت (۲ تیر ۱۴۰۳) قفل بازار مسکن تا پایان انتخابات باز می‌شود؟ قیمت امروز انواع خودرو‌های صفر داخلی و خارجی در مشهد (۲ تیر ۱۴۰۳) | رانا پلاس ۶۲۰ میلیون تومان امروز میوه را گران‌تر از این قیمت‌ها نخرید | حداقل و حداکثر قیمت میوه در مشهد (۲ تیر ۱۴۰۳) آزادسازی مدرک تحصیلی در بستر سامانه جستجوی شغل برنامه‌های نامزد‌های ریاست جمهوری برای کارگران چیست؟ مقایسه بازدهی صنایع بورسی در خردادماه ۱۴۰۳ برخورد با ۳۱ واحد صنفی در بکارگیری اتباع خارجی در منطقه ثامن مشهد تاثیر متفاوت افزایش ۳۱ دلاری طلای جهانی بر بازار داخلی | کاهش قیمت سکه؛ افزایش قیمت طلا! قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (یکم تیرماه ۱۴۰۳) اظهارات اقتصادی نامزد‌های ریاست‌جمهوری در یازدهمین روز از رقابت‌ها کدام استان‌ها رکورددار بنگاه ملکی بدون مجوز هستند؟ ۳راهکار برای حمایت از بورس | افزایش امیدواری برای نجات بورس سهمیه بنزین تیرماه ۱۴۰۳ شارژ شد
سرخط خبرها

بازار ارز تا چه زمانی درجا خواهد زد؟ (۳۱ خرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۴۷۲۶
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶
بازار ارز تا چه زمانی درجا خواهد زد؟ (۳۱ خرداد ۱۴۰۳)
بحث انتخابات در بازار داغ‌تر شده است. امروز معامله‌گران می‌گفتند بازار منتظر است ببیند پیروز میدان چه جهت‌گیری سیاسی دارد. برای همین بسته به جو و فضا جهت نوسان عوض می‌شود. به گفته برخی از آن‌ها، با تندشدن مواضع نامزد‌ها نسبت به هم، حرکت بازار مقداری صعودی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، قیمت دلار و طلا در روز چهارشنبه، کاهش جزئی روز سه‌شنبه را پس گرفتند، اما بازار سکه برخلاف این دو بازار حرکت کرد. قیمت دلار تهران سه روز است که به کانال ۵۸ هزار تومان افتاده است؛ نه جان افزایش داشته که وارد کانال ۵۹ هزار تومان شود و نه توان این را داشت که مرز حمایت ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان را از دست بدهد. دلار تهران در روز چهارشنبه با افزایش قیمت ۱۰۰ تومانی به ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. قیمت دلار ۳۷ روز است که بین کانال ۵۸ و ۵۹ هزار تومان در نوسان است.

نکته قیمتی دلار این بود که برخی کانال‌ها، تحلیلی از هرات و کابل نرخ شنبه می‌دهند و قیمت آن برابر با دلار تهران در روز چهارشنبه بود. البته در بازار تهران هم قیمت دلار فردایی برای شنبه بالای ۵۹ هزار تومان عنوان می‌شود.

قیمت طلای آبشده با افزایش ۵۰ هزار تومانی دوباره به میانه کانال ۱۴ میلیون در مثقال رسید. حباب طلای آبشده مثل روز گذشته رشد داشت و به ۱.۶ درصد رسید. در روز چهارشنبه وضعیت بلوکه در بازار طلا بیشتر شد. به عقیده تحلیلگران این وضعیت بلوکه موجب شده تا فروشنده سود کند و خالی‌فروشی در بازار زیاد شود. از منظر آنها این بلوکه باعث می‌شود تا خریدار از بازار عقب بنشیند.

قیمت سکه با کاهش ۵۰ هزار تومانی به ۳۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید. با افزایش ۱۰۰ تومانی دلار و افزایش قیمت اونس طلای جهانی نسبت به روز گذشته، حباب سکه کاهشی شد و به ۱۹ درصد رسید که از ابتدای خرداد کمترین میزان بود. قیمت نیم سکه هم با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید که کمترین نرخ نیم سکه در سال ۱۴۰۳ است.

قیمت تتر در روز چهارشنبه بین ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۹ هزار تومان در نوسان بود. قیمت تتر دو روز است به بالای قیمت دلار برآورد شده از درهم رفته که جالب توجه است. در بازار فردوسی هم شاهد یکسری تحرکات در تتر بودیم. در روز چهارشنبه تبدیل دلار به تتر در بازار ارز تهران قوت گرفته بود.

در روز چهارشنبه دو گزارش تزریق داشتیم. خبر اول مدعی بود که بازارساز قصد تزریق سنگین تتر برای دستیابی به هدف ۵۷ هزار تومانی را دارد. در این گزارش ادعا شده که ایستگاه اول دلار در کانال ۵۷ هزار تومان است.

گزارش دوم یک توییت بود که مدعی شده دسترسی بازارساز به درهم بیشتر شده و بانک مرکزی در نظر دارد با مداخله جدید، نرخ دلار را یک تا دو پله عقب بکشد. به ادعای این کاربر، علت این امر دور کردن دلار از سطح مقاومت کانال ۵۹ هزار تومان است.

معامله‌گران از این نظر که هر روز این خبر‌ها در بازار وجود دارد اینگونه گزارش‌ها را خبرسازی می‌دانند؛ چرا که بیش از سه هفته است که خبر تزریق سنگین در بازاردست به دست می‌شود.

رنج بودن بازار تا چه زمانی ادامه دارد؟

از منظر تحلیل‌گران این فضای کسلی بازار با شروع هفته دوم تیر ماه تمام می‌شود. آنها معتقدند با شروع هفته دوم تیرماه، هم انتخابات ریاست جمهوری ایران تعیین تکلیف می‌شود و هم اولین مناظره انتخاباتی آمریکا بین بایدن و ترامپ انجام خواهد شد. از منظر آنها بازار ارز و سکه تا حداقل هشت روز آینده نوسان خاصی نخواهد داشت. البته گروهی هم با اشاره به حباب منفی درهم نسبت به تتر و روند رو به رشد حباب طلای آبشده معتقدند بازار می‌تواند تا قبل از انتخابات یک نوسان کوتاه بزند.

از منظر تکنیکال حمایت ۱۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان طلای آبشده مهم است و از بالا مقاومت اولیه بازار ۱۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان خواهد بود. مقاومت مهم طلای آبشده هم در حوالی ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار دارد.

نکته بازار نگاه معامله‌گران به بزرگترین تزریق پول بانک مرکزی در بازار باز است. بانک مرکزی این هفته با تزریق ۱۹ همت پول از طریق قرارداد‌های بازخرید بزرگترین تزریق پول در عملیات بازار باز سال جاری را رقم زده است.

از منظر تحلیلگران ریپوی مدت‌دار، دست بانک‌ها را باز می‌کند تا بتوانند با خیال راحت‌تر اقدام به خرید اوراق، اعطای تسهیلات یا پرداخت وام بین بانکی کنند. این ریپوی ۸۵ روزه از خود تزریق پول خبر مهم‌تری برای بازار‌های مالی است.

منبع: اکو ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->