آغاز عملیات محلول پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد
سرخط خبرها
در اولین جلسه شورای شهرداران مناطق مطرح شد:

ضرورت هماهنگی میان فعالیت‌های مردمی و اقدامات شهرداری مشهد برای مقابله با کرونا

  • کد خبر: ۲۳۴۷۸
  • ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
ضرورت هماهنگی میان فعالیت‌های مردمی و اقدامات شهرداری مشهد برای مقابله با کرونا
در اولین جلسه شورای شهرداران مناطق بر هماهنگی بیشتر میان فعالیت‌های مردمی با اقدامات شهرداری مشهد برای مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا تاکید شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی حاتمی مدیرکل حوزه شهردار و مناطق شهرداری در ابتدای این جلسه که با حضور معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهردار و شهرداران مناطق برگزارشد با تقدیر از اقدامات انجام شده درحوزه مقابله با ویروس کرونا گفت: از ابتدای اسفند که شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم، مدیریت شهری مشهد درگیر این موضوع شد.


وی افزود: با توجه به فعالیت‌های گسترده مدیریت شهری در ستاد و مناطق برای مقابله وپیشگیری از شیوع کرونا اولین جلسه شورای شهرداران به بررسی اقدامات انجام شده دراین خصوص اختصاص داده شده است.


استفاده از ظرفیت شورای اجتماعی محلات

 

محمد محسن مصحفی معاون شهردارو رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد نیز در ادامه این جلسه گفت: این سازمان از ابتدا در دو بخش اطلاع رسانی و آموزش مقابله با کرونا و همچنین توزیع کمک‌ها وپک‌های بهداشتی در مناطق کم برخوردار فعالیت داشته است.


وی تصریح کرد: دراین مسیر تلاش شده تا بیشتر از ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات و سمن‌های مردم نهاد استفاده شود، طی این مدت نیز برای توزیع پک‌های بهداشتی و معیشتی در مناطق کم برخوردار از همین ظرفیت استفاده شده است.


مصحفی با بیان این که همه متوجه این موضوع شده ایم که با خطر بزرگی روبه رو هستیم، اظهارکرد: شهرستان‌ها و استان‌ها خطر را جدی‌تر از تهران در نظر گرفته اند که کاری درست است.


معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد افزود: درکنار مشکلات ایجاد شده اکنون فضای مناسبی برای ترویج و توسعه فرهنگ شهروندی و سایرموضوعات وجود دارد، زیرا مردم نسبت به پیام‌ها و هشدار‌ها حساس‌تر هستند و آن را بیشتر می‌پذیرند که این پذیرش نه تنها در کوتاه مدت بلکه در بلند مدت نیز تاثیر گذار خواهد بود.


توزیع ۲۴ هزارپک بهداشتی و ۱۴ هزار بسته معیشتی درمناطق کم برخوردار


رضا دانایی معاون اداری مالی و سرپرست معاونت اجتماعی، سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز درادامه این جلسه از سوی این حوزه و با کمک شهرداری‌های مناطق و شورای اجتماعی محلات تا ۱۵ اسفند حدود ۲۴ هزارو ۴۷۷ بسته و پک بهداشتی و ۱۴ هزارو ۵۰۰ بسته معیشتی و غذایی در مناطق کم برخوردار توزیع شده است.


وی با بیان این که ازظرفیت ۵ هزارو ۹۸۴ نیروی مردمی در قالب یک هزارو ۱۰۸ گروه جهت ضد عفونی و توزیع پک‌های بهداشتی در مناطق محروم استفاده شده است، افزود: همچنین تا کنون در ۱۵۲ محله ۲۶ هزاربارعملیات ضد عفونی انجام وحدود ۶۷ هزارماسک میان ساکنان مناطق محروم توزیع شده است.


وی گفت: در حوزه اطلاع رسانی و آموزش نیز بیش از ۷۶ هزار تراکت و برشورآموزشی در مناطق کم برخوردارتوزیع شده است.


لزوم ایجاد هماهنگی بین فعالیت‌های مردمی و اقدامات شهرداری مشهد درمقابله با کرونا


محسن رهنمایی، مشاور اجرایی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در ادامه این جلسه اظهارکرد: از ابتدای بحث شیوع کرونا اقدامات مختلفی ازجمله ضد عفونی کردن معابر و ناوگان حمل ونقل عمومی در دستور کار قرارگرفته و به صورت شبانه روزی انجام شده و درحال انجام است.


وی تصریح کرد: درحال حاضر تعداد زیادی از سمن‌های مردم نهاد و نیرو‌های مردمی و بسیج درحال کمک به مردم در مقابله با ویروس کرونا هستند که از شهرداران مناطق درخواست داریم میان این فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری مشهد هماهنگی لازم ایجاد شود.


از مواد ضد عفونی کننده استاندارد و بی خطر استفاده می‌شود


همچنین درادامه این جلسه محمد پذیرا، ئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی خدمات شهری مشهد نیز با بیان این که یکی از نیاز‌های ابتدایی مقابله با ویروس کرونا شیوه نامه اجرایی وارائه آموزش‌های لازم به همکاران بود اظهارکرد: این شیوه نامه و همچنین انتخاب نوع مواد ضد عفونی کننده درابتدا مورد توجه قرارگرفت و اقدامات لازم در این زمینه انجام شد.


وی گفت: در استفاده از مواد ضد عفونی کننده استاندارد اولین شهرداری درکشور بوده ایم که با مشورت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مواد ضد عفونی کننده مناسب را مورداستفاده قرارداده ایم و این مواد هیچگونه خطری برای محیط زیست، وسایل مردم و شهروندان ندارد.


وی با اشاره به این که دراین مدت بیش از ۶ میلیون و ۴۰۷ لیتر مواد ضد عفونی کننده مورداستفاده قرارگرفته است، افزود: همچنین تا کنون حدود ۲۱۲ هزار ماسک و ۵۱ هزار و ۹۰۰ افشانه ضد عفونی کننده میان کارگران خدمات شهری و فضای سبز توزیع شده است.


هیچگونه فوتی براثر کرونا در میان کارگران خدمات شهری و فضای سبز نداشته ایم


علیرضا صحراگرد، مدیرکل هماهنگی و نظارت برخدمات شهری نیز در ادامه این جلسه گفت: خوشبختانه تا کنون هیچ گونه مورد فوت درمیان ۵۶۰۰ پاکبان و همچنین کارکنان فضای سبز که در ضد عفونی کردن معابر و برنامه‌های استقبال از بهار فعال بوده اند نداشته ایم.


وی با بیان این که تنها در این مدت تعداد انگشت شماری از کارگران خدمات شهری به ویروس کرونا مبتلا شده اند، اضافه کرد: در حال حاضر فعالیت درخدمات شهری برای مزد و حقوق نیست بلکه این افراد با فداکاری و ایثار و با به خطر انداختن جان خود درحال خدمات رسانی هستند.


وی اضافه کرد: برای ایجاد هماهنگی میان سمن‌های مردم نهاد و شهرداری‌های مناطق و خروج از تمرکز گرایی نیاز است ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در مناطق نیز تشکیل شود.


صحراگرد افزود: افکار عمومی نسبت به کارگران خدمات شهری و پاکبانان حساس هستند لذا مدیران مناطق بر توزیع و استفاده از ماسک و ملزومات بهداشتی در مناطق نظارت بیشتری داشته باشند.


۱۲ میلیارد تومان برای توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق محروم


سید کمالدین شاهچراغی، مدیرکل پشتیبانی ورفاه شهرداری مشهد نیز در ادامه این جلسه اظهارکرد: در کنار بخشودگی عوارض کسب و کار در سه ماهه اول سال ۹۹ و تخفیف ۵۰ درصدی اجاره املاکی که در اختیار شهرداری است و سایر مصوبات حمایتی شورای شهر اقدامات دیگری از سوی معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد در این خصوص انجام شده است.


وی گفت: همچنین در راستای تقدیر از اقدامات کارگران خدمات شهری و کادر درمانی و پزشکانی و پرستاران فعال در حوزه مقابله با ویروس کرونا حدود ۴۰ هزار کارت هدیه در میان آن‌ها توزیع شده است.


وی به توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق کم برخورداراشاره کرد و ادامه داد: تهیه بسته‌های معیشتی به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظرگرفته شده است که در حال توزیع در مناطق محروم و کم برخوردار شهر است.


شاهچراغی افزود: با توجه به کمبود ماسک درابتدا خط تولید ماسک از سوی شهرداری مشهد راه اندازی و روزانه حدود ۲۰ هزار ماسک عادی و فیلتر دارد تولید و میان مراکز درمانی و کارگران خدمات شهری توزیع می‌شود.


همچنین در ادامه این نشست تعدادی از شهرداران مناطق گزارشی از اقدامات حوزه‌های خود درخصوص مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ارائه دادند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->