چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها
سرخط خبرها
واکنش مدیرعامل استقلال به مسئله پایان لیگ

مقابل ایده قهرمانی پرسپولیس می‌ایستم

  • کد خبر: ۲۳۴۸۹
  • ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
مقابل ایده قهرمانی پرسپولیس می‌ایستم
باشگاه استقلال معتقد است اگر مسابقات در این شرایط آغاز شود ، آن‌ها و سایر بازیکنان لیگ‌برتری دوباره درمعرض ابتلا به بیماری کرونا قرار خواهند گرفت.
سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال دوست دارند مسابقات هرچه‌زودتر آغاز شود و به‌همین‌خاطر منتظر کسب مجوز از ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند. اگر اجازه صادر شود، پیکار‌های لیگ برتر به‌صورت فشرده دنبال خواهد شد تا در تیرماه خاتمه پیدا کند، ولی به نظر می‌رسد باشگاه استقلال اصلا از چنین‌اتفاقی راضی نیست و معتقد است اگر برنامه مذکور پیاده شود، آن‌ها و سایر بازیکنان لیگ‌برتری دوباره درمعرض ابتلا به بیماری کرونا قرار خواهند گرفت.
 
استقلالی‌ها با اشاره به احتمال آغاز مسابقات تأکید دارند که قطعا این ویروس تا اواخر خرداد به‌طورکامل ریشه‌کن نخواهد شد و برگزاری مسابقات در استادیوم‌های خالی نیز آن‌ها را بیمه نمی‌کند، به‌دلیل آنکه باید برای انجام دیدار‌ها سوار هواپیما شوند و در هتل‌های مختلف اسکان پیدا کنند. از طرف دیگر، تصور اینکه تمام فضای هواپیما‌ها و هتل‌ها به طور کامل ضدعفونی شده باشد، تا حدی دوراز‌ذهن است؛ چون مرتب عده‌ای در حال رفت‌وآمد هستند و همین مسئله خطر ابتلا را افزایش می‌دهد.

اجازه شروع تمرین برای اول اردیبهشت صادر نشد
در بحبوحه اتفاقات به‌وجودآمده صبح دیروز مهرزاد خلیلیان، رئیس فدراسیون پزشکی‌ورزشی کشور، در اظهارنظری گفت تصمیمات جدید درباره بازگشایی اماکن ورزشی امروز اخذ می‌شود. وی درباره برنامه این نهاد برای مسائل ورزشی گفت: ما برنامه‌های خاصی داشتیم و فکر می‌کردیم برای هفته اول اردیبهشت بتوانیم اجازه شروع تمرینات را صادر کنیم، اما واقعا با شرایطی که پیش آمده و وزارت بهداشت هنوز موافقت خود را اعلام نکرده است، ما نباید روی آن‌ها فشار بگذاریم. ما شنبه (امروز) جلسه‌ای با دکتر علی‌نژاد خواهیم داشت تا ببینیم با آخرین اطلاعات وزارت بهداشت، چطور باید مسابقات را برنامه‌ریزی کنیم و شاید بتوانیم شرایط را برای بازگشایی به‌مرور آماده کنیم.

سعادتمند: قهرمانی نباید به هیچ تیمی تقدیم شود
احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال، بعد از اتفاقات پیش‌آمده در این تیم، درباره شرایط لیگ برتر با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: وضعیت لیگ امسال نامشخص است و شیوع بیماری کرونا نه‌تن‌ها ادامه مسابقات را در وضعیت فعلی ناممکن کرده، بلکه امکان به‌پایان‌رساندن این مسابقات در ماه‌های آینده را نیز زیرسؤال برده است. هر چند همه مدیران، سرپرستان، سرمربیان و بازیکنان تیم‌های حاضر در لیگ این حق را دارند که نظر خود درباره وضعیت لیگ نیمه‌کاره‌ای را که داریم، بیان کنند؛ اما کسی اجازه ندارد نظر خود را نظر قطعی و تنهاراه درست بداند. بنده بنا به درخواست هواداران عزیز استقلال در این مورد قطعا واکنش نشان خواهم داد.
او افزود: به‌عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال تأکید می‌کنم مطلقا با اعلام پایان لیگ و قهرمانی تیم دیگر موافقت نخواهم کرد، چراکه فاصله امتیازی و میزان بازی‌های مانده به‌نوعی است که قهرمانی هیچ تیمی مسجل نیست. به‌هیچ‌عنوان با تقدیم قهرمانی به هیچ تیمی موافق نیستم و مقابل این ایده بسیار غلط خواهم ایستاد.
سعادتمند خاطرنشان کرد: درمورد سرنوشت لیگ دیدگاه‌های بسیار صریحی دارم. اول اینکه برای اعلام نظر نهایی تصمیمات و نظرات مشترک ازسوی FIFA و AFC و سازمان بهداشت جهانی برای کل جهان متصور خواهد بود، سپس مصوبات ستاد کرونا کشور نیز دراین‌زمینه برای ادامه مسابقات و حتی تمرینات لازم‌الاجراست. درحال‌حاضر تمام لیگ‌های دنیا تعطیل شده‌اند و هیچ نیازی به تصمیم عجولانه نیست. شاید بتوان کرونا را مهار و مسابقات را دوباره برگزار کرد، اگرچه باور این موضوع سخت به نظر می‌رسد.
مدیرعامل استقلال تأکید کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، این است که در مورد تعیین سرنوشت لیگ با احترام به اهداف و تلاش تمامی باشگاه‌ها و هزینه‌های مرتبط و نگاه هواداران، تنها نمایندگان تیم‌های حاضر در مسابقات می‌توانند و باید تصمیم بگیرند. او در ادامه اضافه کرد: بر این باورم که بهترین تصمیم آن است که ابتدا چند راه‌حل را به‌عنوان راه‌های احتمالی برطرف‌کردن این مشکل و معضل در نظر بگیریم و بعد در مجمعی که تنها ۱۶ مدیرعامل تیم‌های لیگ‌برتری در آن حق رأی دارند، در مورد بهترین راه ممکن رأی‌گیری شود.
احمد سعادتمند گفت: با درنظر‌گرفتن اینکه فدراسیون فوتبال فعلا رئیس ندارد و اینکه هر تصمیمی که خارج از رأی‌گیری مدیران باشگاهی اتخاذ شود، سبب ایجاد حرف‌وحدیث‌های فراوان خواهد شد، توصیه می‌کنم از رأی‌گیری استفاده شود. مدیرعامل استقلال خاطرنشان کرد: قهرمانی هیچ تیمی در لیگ ایران مسجل نشده است و من از منافع باشگاه استقلال دفاع می‌کنم. پیش‌از‌این نیز فرصت بود تا در چنین موردی صحبت کنم، اما بر این باورم که بهتر است مسئولان محترم باشگاه‌های حاضر در مسابقات تا زمانی که تکلیف برگزاری ادامه مسابقات، مشخص نشده است، چه به لحاظ بین‌المللی و چه ملی سکوت کنند و با صحبت‌های غیرضروری و بعضا غیرمسئولانه خود سبب ایجاد آشفتگی در خاطر هواداران تیم‌های دیگر نشوند.
سعادتمند اظهار کرد: به اعتقاد من بهتر است سازمان لیگ یا فدراسیون از باشگاه‌ها و همچنین صاحب‌نظران فوتبال بخواهند تا پیشنهاد‌های خود درباره بحران به‌وجود‌آمده و راه‌های برطرف‌کردن آن را آماده و تقدیم کنند تا بتوان به مدل‌های تصمیم‌گیری مشخصی رسید که قابلیت رأی‌گیری داشته باشند.
او در پایان گفت: ضمن تبریک فرارسیدن پنجاهمین سالگرد نخستین قهرمانی استقلال و اولین قهرمانی نماینده‌ای از کشورمان در مسابقات قاره‌ای به هواداران استقلال و خانواده بزرگ فوتبال ایران، بر این باورم که تصمیم‌گیری درباره موضوعی با این اهمیت، باید دور از سیاست‌های تبلیغاتی و هوادارپسند اتخاذ شود و از مسئولان باشگاه‌های مختلف می‌خواهم که از گفتن سخنان غیرضروری خودداری کرده و ضمن رعایت و الزام به تصمیمات ستاد کرونا براساس منطق و حق قانونی باشگاه‌ها اقدام کنند. زیبایی فوتبال به بازی‌های هیجان‌انگیز آن و شور هواداران بوده و قهرمانی در آن نیز باید در زمین فوتبال مشخص شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->