شرط نکونام برای اردوی خارجی استقلال استقلالی‌ها اجازه تماشای المپیک را ندارند! پیش بینی جالب بازیکنان پرسپولیس: سه مدال طلا در کشتی می‌گیریم استارت رسمی المپیک پاریس ۲۰۲۴ از فردا (جمعه ۵ مردادماه ۱۴۰۳) رحمتی قول نیمه بالای جدول را نداد دستور ویژه به استقلال و پرسپولیس: مالیات بازیکنان خارجی را ندهید تاریخ و ساعت بازی تیم‌های فوتسال فرش آرا و سن ایچ (جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳) | نبرد هم‌پله‌ها اولتیماتوم عالیشاه به سروش رفیعی چهار روز سخت برای شاگردان گاریدو ستاره‌هایی که توسط بادامکی رد می‌شوند! نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اسپانیا و ازبکستان در فوتبال المپیک پاریس (۳ مرداد ۱۴۰۳) | شکست یاران اورونوف نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرژانتین و مراکش در فوتبال المپیک ۲۰۲۴ | فرار دقیقه نودی آلبی‌سلسته از شکست در افتتاحیه بلاتکلیفی دستیاران نکونام| ۲ اسپانیایی در فهرست ورود ناراحتی حجازی از انتخاب عالمی به عنوان سرپرست استقلال تیم ملی بدون لژیونر‌ها در مقدماتی جام جهانی به مصاف رقبا می‌رود؟ حضور قلی‌زاده در پرسپولیس منتفی شد؟ قهرمانی آزادکاران جوان ایران در آسیا ترابی نیم فصل سرباز می‌شود؟ میرشاد ماجدی: از خودم مطمئنم و ریالی مال غیر در زندگی‌ام نیست
سرخط خبرها

در انتظار بالا رفتن کرکره‌های ورزش

  • کد خبر: ۲۳۴۹۰
  • ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
در انتظار بالا رفتن کرکره‌های ورزش
شهرخودرو و پارسا منتظر اتمام ماجرای کرونا و رهایی از بلاتکلیفی لیگ‌های برتر فوتبال و بسکتبال هستند
مرتضی اخوان - از این بدتر نمی‌شد! این بهترین تعبیری است که برای فاجعه کرونا در عرصه ورزش می‌توان ترسیم کرد. درست در روز‌هایی که ورزش در جهان به نقطه جوش خود نزدیک می‌شد و قرار بود از فرط هیجان، سرمان به آسمان ساییده شود، ویروس ناشناخته و ویرانگر کووید ۱۹ به جان عالم افتاد تا همه فعالیت‌های ورزشی در سراسر جهان تعطیل شود. به تبع این فاجعه دامن گیر جهانی، در ایران هم ورزش حرفه‌ای به حالت تعلیق و تعطیل درآمد و دراین میان شاید تیم‌های شهرخودرو مشهد در لیگ برتر فوتبال و آویژه صنعت پارسا در لیگ برتر بسکتبال در میان نمایندگان مشهد در لیگ‌های مختلف هر کدام به نوعی متضرر و منتفع شدند؛ تیم‌هایی که هر دو در کشاکش لیگ‌های برتر خود شرایط متفاوتی داشتند. وضعیت شهرخودرو و آویژه صنعت در ایستگاه کرونا، سوژه این گزارش است.

شهرخودرو| قطع زنجیره شکست
حضور در جایگاه پنجم جدول رده بندی لیگ برتر در پایان هفته بیست ویکم با احتساب فاصله دوامتیازی با رده دوم جدول، عملکرد قابل قبولی برای شاگردان مجتبی سرآسیایی محسوب می‌شود؛ تیمی که تا به اینجای فصل طراوت فصل گذشته را نداشته، اما در دستاوردها، عملکرد خوبی داشته است. شهرخودرویی‌ها توانستند در همین فصل پُرنوسان و پُرحاشیه، گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند و بزرگ‌ترین افتخار تاریخ فوتبال باشگاهی مشهد را رقم بزنند. صعود شهرخودرو به دور گروهی لیگ قهرمانان، افتخاری بود که بعید به نظر می‌رسد تا سال‌های سال به این راحتی حاصل شود. اما تعطیلی لیگ برتر شاید برای شاگردان سرآسیایی از برخی جهات هم مثبت تلقی شود. تیمی که برحسب آمار در ۵ دیدار آخر خود در جام‌های مختلف ۴ شکست و تنها یک پیروزی را در کارنامه خود به ثبت رسانده بود و شاید این تنفس فرصت مناسبی برای یک شوک بزرگ باشد. اگرچه به نظر می‌رسد توقف فوتبال ایران در ایستگاه کرونا ممکن است برای این فصل فوتبال ابدی باشد و دیگر ادامه لیگ برتر برگزار نشود، اما بی تردید این وقفه طولانی مدت می‌تواند به قطع زنجیره شکست در اردوگاه عنابی‌ها کمک کند. شهرخودرویی‌ها می‌توانند در شروع احتمالی دوباره پیکار‌های این فصل لیگ برتر با استفاده از فاصله ایجادشده، تیم خود را دوباره ترمیم کنند و با انرژی تازه‌ای پا به میدان مسابقات بگذارند. شاید خستگی ناشی از فشردگی بازی‌های شهرخودرو در لیگ قهرمانان آسیا بزرگ‌ترین ضربه را به تیم سرآسیایی در لیگ برتر زده بود که حالا می‌تواند این وقفه طولانی در شروع مجدد لیگ به آن‌ها کمک کند تا انرژی ازدست رفته خود را بازیابند. شهرخودرو در فاصله بیست وشش روزه ۱۲ بهمن تا ۸ اسفند، ۶ بار به میدان رفت و این نشان می‌دهد شاگردان سرآسیایی به طرز وحشتناکی به طور میانگین هر ۴ روز یک بازی سنگین داشتند. عنابی‌ها ۴ باخت و ۲ پیروزی در این ۶ بازی داشتند. ۱۲ گل خورده و ۶ زده در این ۶ بازی، حاصل تلاش عنابی‌ها بوده است.

پارسا| سقوط از آسمان!
نماینده مشهد در لیگ برتر بسکتبال شاید یکی از بدشانس‌ترین تیم‌های ورزشی استان طی سال‌های اخیر باشد، تیمی که در بهترین فرم و ایده آل‌ترین شرایط قرار داشت و توانست با نمایش‌هایی امیدوارکننده در لیگ برتر بسکتبال فصل جاری به پلی آف برسد؛ حضوری که به اذعان بسیاری از کارشناسان بسکتبال می ‎توانست ادامه دار باشد و حتی این تیم را به جمع ۴ تیم برتر ایران برساند، اما به یک باره با شیوع ویروس مرگ بار و تعطیلی مسابقات هر آنچه پارسایی‌ها برای بسکتبال مشهد رشته کرده بودند، پنبه شد. مجید جلیلی، سرپرست این تیم، درباره تکلیف برگزاری ادامه مسابقات لیگ برتر بسکتبال و ضرری که تیمش دراین میان می‌کند، گفت: شرایطی به وجود آمده که تابه حال هیچ کس تجربه نکرده بود. وقتی المپیک را تعطیل می‌کنند، دیگر باید به اهمیت موضوع پی ببریم. وی افزود: پرونده باز لیگ برتر می‌تواند موجب سردرگمی باشگاه‌ها باشد، پس چه بهتر که هرچه زودتر تعیین تکلیف شود. شاید تا یک مقطعی انتظار منطقی بود، اما الان دیگر شرایط کاملا مشخص است و امروز اولویت باید سلامت و جان مردم باشد. جلیلی اذعان کرد: تیم ما در وضعیتی عالی و استثنایی بود و حیف شد که لیگ تعطیل شد، و الا می‌توانستیم خراسان را برای اولین بار به نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال برسانیم. وی تصریح کرد: به نظر من پیشنهاد مشخص می‌تواند این باشد که مسابقات دور پلی آف به صورت متمرکز در یک شهر گرمسیری مثل کیش برگزار شود.
نماینده مشهد در دور گروهی لیگ برتر بسکتبال توانست در جایگاه ششم بایستد و چند پیروزی درخشان برابر تیم‌های مدعی، چون نفت آبادان، پتروشیمی بندر امام و حتی مهران تهران داشته باشد. آویژه صنعت پارسا در دور پلی آف باید به مصاف شیمیدر قم می‌رفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->