کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده جشن‌تکلیف نوجوانان پسر عرب‌زبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر چه می‌خواهد دل تنگت، نگو! نگاهی به کارکرد اجتماعات دینی در جامعه حضور استادان هنر انقلاب اسلامی در چای خانه حضرت رضا (ع) اعزام بیش از ۱۰ هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات شریعتی و مفاهمه اجتهاد در اندیشه اسلامی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور: جشن‌های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد
سرخط خبرها

تلاوت بیش از ۸۸ هزار ختم کل قرآن کریم در سال گذشته در حرم رضوی

  • کد خبر: ۲۳۵۰۶
  • ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
تلاوت بیش از ۸۸ هزار ختم کل قرآن کریم در سال گذشته در حرم رضوی
بیش از ۸۸ هزار ختم کل قرآن کریم در سالی که گذشت در حرم رضوی انجام شده است..
به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شجاع  رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی گفت: واحد ختم تلاوت نور اداره علوم قرآنی یکی از واحد‌های فعال این اداره است که در طول سال به صورت حضوری و همچنین از طریق فضای مجازی به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ارائه خدمت می‌کند.

وی تصریح کرد: این واحد قرآنی در همه ایام سال و به ویژه مناسبت‌های مذهبی از جمله موالید و شهادت حضرات معصومین (ع) و همچنین مناسبت‌های ملی اقدام به برنامه‌ریزی ختومات قرآنی مختلف برای زائران بارگاه منور رضوی می‌نماید.

وی با اشاره به ختم‌های انجام شده به همت واحد ختم تلاوت نور اداره علوم قرآنی اظهار کرد: در سال گذشته زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) ۸۸ هزار و ۶۴۹ ختم کل قرآن کریم، و ۱۴۰ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۵۳۰ ختم سوره‌های مختلف قرآن از جمله سوره‌های یس، الرحمن، ملک، مسبحات و ... را انجام داده‌اند. شجاع عنوان کرد: در سال ۹۸ تعداد زیادی ختم صلوات نیز توسط زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی انجام شده که تعداد آن ۶ میلیارد و ۵۲ میلیون و ۱۹۸ هزار صلوات بوده است.

وی افزود: بالاترین ختومات انجام شده در این واحد مربوط به ختم ادعیه (دعا‌هایی از جمله دعای علقمه، جوشن کبیر، یستشیر، توسل، عهد، دعا‌های صحیفه سجادیه مانند دعای مکارم اخلاق و ...) و اذکار (ذکر‌هایی از جمله ذکر شریف لااله‌الاالله، استغفرالله ربی و اتوب الیه، ذکر اسماءالحسنی و ...) که تعداد آن ۸ میلیارد و ۹۶۴ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۵۵۸ عدد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته همچنین ۱۰ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۴۳۹ ختم زیارات از جمله زیارت عاشورا، زیارت امین‌الله، زیارت آل یس و ... به همت واحد ختم تلاوت نور توسط زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی انجام شده است.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در ختومات قرآنی واحد ختم تلاوت نور حرم مطهر رضوی می‌توانند از طریق فضای مجازی در پیام‌رسان ایتا به آدرس (@yazamenahoo_۸) و در پیام رسان سروش به آدرس (@yazamenahoo_۸۸) به مجموعه «یاضامن آهو» (رابطین حرم مطهر رضوی) مراجعه و برای انجام این ختومات قرآنی و ادعیه و زیارات ثبت نام و اعلام آمادگی کنند.
 
منبع:آستان نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->