مپنا بدهی خود را تسویه کرد | سود سهام عدالت تا پایان سال ۱۴۰۳، پرداخت می‌شود ویدئو | رئیس بانک مرکزی: نرخ ارز در همین محدوده‌ها حفظ خواهد شد کشف انبار گوشت قرمز و مرغ خارج از شبکه توزیع در نیشابور نظر وزیر نفت در خصوص واردات بنزین سوپر آغاز پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافربری آذرماه از فردا (۲۴ آبان ۱۴۰۳) رشد ۶ درصدی هفتگی بورس | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۲۳ آبان ۱۴۰۳) واکسیناسیون بیش از ۱۹ میلیون دام سبک و سنگین در خراسان رضوی پروانه طبابت، پردرخواست‌ترین مجوز کسب‌وکار در خراسان رضوی کاهش قیمت ۱۰ هزار تومانی گوجه‌فرنگی درجه یک در مشهد (۲۳ آبان ۱۴۰۳) آغاز حراج سکه از ساعت ۱۲ امروز (۲۳ آبان ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در مشهد اوج گرفت (۲۳ آبان ۱۴۰۳) | رشد ۳ میلیون تومانی سکه پذیرش حدود ۴۰ شرکت مستقر در خراسان رضوی در بورس و فرابورس استارت افزایش قیمت خودرو‌های خارجی زده شد (۲۳ آبان ۱۴۰۳) وزیر راه: جلسه شورای عالی مسکن به‌زودی برگزار می‌شود قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۳ آبان ۱۴۰۳) | دلار وارد کانال ۶۸ هزار تومان شد رشد ۱ تا ۱۱ میلیونی قیمت خودرو‌های داخلی (۲۳ آبان ۱۴۰۳) | شاهین، یک‌میلیاردی شد قیمت ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۲۳ آبان ۱۴۰۳) | بیت‌کوین قیمت ۹۰ هزار دلاری را تجربه کرد تفاوت قیمت دام زنده در تهران و مشهد چقدر است؟ (۲۳ آبان ۱۴۰۳) قیمت دلار نیما از ۵۱ هزار تومان عبور کرد (۲۳ آبان ۱۴۰۳)  جزئیات واردات آیفون‌های مسافری اعلام شد برداشت محصول زعفران خراسان رضوی، امسال بیشتر از پارسال و کمتر از ظرفیت تولید خواهد بود سهام معدن طلای تفتان در بورس عرضه می‌شود با هم از خاموشی عبور کنیم خودروسازان از ابتدای سال ۱۴۰۳، حدود ۶ میلیارد دلار ارز گرفتند قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۳ آبان ۱۴۰۳) | موز را چند بخریم؟ «نسل زِد» هیچ‌وقت بازنشسته نمی‌شود | نسل جدید چه تأثیری بر بازار کار گذاشته است؟ صف‌آرایی مخالفان و موافقان عرضه خودرو در بورس مصرف گاز به نقطه خطر رسید قیمت بنزین سوپر وارداتی چقدر است؟ (۲۲ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سایه سنگین کرونا بر صنعت ترانزیت

  • کد خبر: ۲۳۵۶۲
  • ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
سایه سنگین کرونا بر صنعت ترانزیت
احمد زمانیان رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی خراسان رضوی
صنعت ترانزیت یکی از بخش‌هایی است که در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت متضرر شده است، به‌طوری‌که اکنون ۸۰ درصد از بازار ترانزیت کشور به دلیل شیوع این‌بیماری متوقف شده و فقط ۲۰ درصد از ظرفیت ترانزیتی کشور که بیشتر آن مربوط به انتقال کالا به افغانستان است فعال است.  توقف فعالیت‌های ترانزیتی مشکلات زیادی را برای فعالان این صنعت ایجاد کرده است؛ به عنوان مثال به دلیل معطل ماندن کالا‌ها در مرز، رانندگان ناوگان حمل‌و‌نقل از شرکت‌ها درخواست پرداخت حق توقف دارند و از سویی دیگر شرکت‌های حمل‌و‌نقل نیز به دلیل مشکل نقدینگی در پرداخت‌ها دچار مشکل شده‌اند. همچنین برخی از کالا‌هایی که وارد کشور شده و در انبار‌های گمرک مانده اند، مشمول پرداخت هزینه انباری می‌شوند که این مسئله بر هزینه فعالان صنعت ترانزیت افزوده است. توقف محموله‌های صادراتی در نقاط مرزی از دیگر مشکلاتی است که شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین المللی با آن مواجه هستند، به‌طوری‌که بعضا این محموله‌ها بر روی ناوگان بارگیری می‌شوند، اما ناوگان حمل‌و‌نقل به دلیل اعمال محدودیت‌ها نمی‌توانند تردد داشته باشند.
 اما در چنین شرایطی چه اقداماتی باید برای حمایت از صنعت ترانزیت اتخاذ شود؟ انتظار می‌رود سازمان امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و بانک‌ها مدتى از فشار مطالبات خود بر بخش خصوصی کم کنند تا فعالان این بخش مجال جبران خسارات و بازسازی ساختار خود را به دست آورند. هر‌چند در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای می‌تواند در حل برخی از مشکلات فعالان صنعت حمل‌و‌نقل کمک کند، اکنون به دلیل معطل ماندن برخی از بار‌ها در انبار‌های گمرک و اخذ هزینه برای نگهداری آن‌ها، این‌مسئله سبب افزایش هزینه‌های جاری فعالان صنعت حمل‌و‌نقل شده است. براین‌اساس از مسئولان انتظار می‌رود تا با در نظر گرفتن شرایط فعلی تمهیداتی در نظر بگیرند تا از افزایش بدهی‌های شرکت‌های حمل و‌نقل جلوگیری شود تا آن‌ها بتوانند در ماه‌های آینده دوباره فعالیت‌های خود را آغاز کنند. همچنین با توجه به توقف فعالیت‌های ترانزیتی باید بسته‌های حمایتی برای رانندگان ناوگان‌های حمل‌و‌نقل در نظر گرفته شود تا از فشار معیشتی بر آن‌ها کاسته شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->