پیش بینی قیمت طلا و سکه (۷ آذر ۱۴۰۳) | بازار کاهشی می‌ماند؟ پیش بینی قیمت دلار (چهارشنبه ۷ آذر ۱۴۰۳) | بازگشت به کانال ۷۰ هزار تومان؟ پلمب یک کافه قلیان زیرزمینی در مشهد (۶ آذر ۱۴۰۳) پیش بینی بورس (چهارشنبه ۷ آذر ۱۴۰۳) | رکورد شکنی ادامه دارد؟ سفیر ایتالیا؛ پرمصرف‌ترین مشترک برق در تهران شناخته شد چرخ خودروسازی برای مردم نمی‌چرخد ثبت‌نام برای عرضه جدید خودرو‌های وارداتی از هفته آینده | تحویل چهارماهه خودروها ویدئو | فرایند انتقال سهام متوفیان به وراث آمار عجیب فروش ربع‌سکه در حراج سکه | حراج بعدی، فردا (۷ آذر ۱۴۰۳) ارزش معاملات خرد رکوردشکنی کرد | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۶ آذر ۱۴۰۳) جمع‌آوری ۴ میلیارد تومان در اپلیکیشن «بله» درراستای اجرای پویش «ایران همدل» بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ آذر ۱۴۰۳) حق ثبت مهریه برای هر تعداد سکه چقدر است؟ + جزئیاتی جدید از طرح پرداخت حق ثبت مهریه زمان تحویل چانگان‌های وارداتی سایپا مشخص شد افت قیمت سکه در مشهد (۶ آذر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۶ آذر ۱۴۰۳) | قیمت‌ها افت کرد هشدار فعالان صنعت سیمان درباره اعمال محدودیت گازی قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۶ آذر ۱۴۰۳) | نرخ دلار بازار آزاد ۶۹ هزار و ۵۵۰ تومان امکان انتخاب آپشن‌های بیشتر، در زمان خرید لاماری‌ایما رشد بدون توقف دلار نیما ادامه یافت (۶ آذر ۱۴۰۳) | نرخ امروز ۵۱ هزار و ۶۹۶ تومان دیدار وزیر اقتصاد ایران با وزیر سرمایه‌گذاری عربستان (۶ آذر ۱۴۰۳) خبرنگاران متقاضی نهضت ملی مسکن گوش‌به‌زنگ باشند | فراخوان واریز آورده جدید آمار سجامی‌های بورس نزدیک به ۴۶.۵ میلیون نفر شد بورس قله ۱۸ ماه گذشته خود را پس گرفت | رشد ۳۵ هزار واحدی شاخص کل در کمتر از ۱۵ دقیقه وزیر نیرو: در هیچ نقطه‌ای از کشور خاموشی اعمال نمی‌شود + فیلم قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۶ آذر ۱۴۰۳) | گلابی چند؟ قطعی‌های برنامه‌ریزی‌شده خانگی متوقف شد؟ رکود بازار خودرو پس از شوک افزایش قیمت خودروسازان
سرخط خبرها

سایه سنگین کرونا بر صنعت ترانزیت

  • کد خبر: ۲۳۵۶۲
  • ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
سایه سنگین کرونا بر صنعت ترانزیت
احمد زمانیان رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی خراسان رضوی
صنعت ترانزیت یکی از بخش‌هایی است که در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت متضرر شده است، به‌طوری‌که اکنون ۸۰ درصد از بازار ترانزیت کشور به دلیل شیوع این‌بیماری متوقف شده و فقط ۲۰ درصد از ظرفیت ترانزیتی کشور که بیشتر آن مربوط به انتقال کالا به افغانستان است فعال است.  توقف فعالیت‌های ترانزیتی مشکلات زیادی را برای فعالان این صنعت ایجاد کرده است؛ به عنوان مثال به دلیل معطل ماندن کالا‌ها در مرز، رانندگان ناوگان حمل‌و‌نقل از شرکت‌ها درخواست پرداخت حق توقف دارند و از سویی دیگر شرکت‌های حمل‌و‌نقل نیز به دلیل مشکل نقدینگی در پرداخت‌ها دچار مشکل شده‌اند. همچنین برخی از کالا‌هایی که وارد کشور شده و در انبار‌های گمرک مانده اند، مشمول پرداخت هزینه انباری می‌شوند که این مسئله بر هزینه فعالان صنعت ترانزیت افزوده است. توقف محموله‌های صادراتی در نقاط مرزی از دیگر مشکلاتی است که شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین المللی با آن مواجه هستند، به‌طوری‌که بعضا این محموله‌ها بر روی ناوگان بارگیری می‌شوند، اما ناوگان حمل‌و‌نقل به دلیل اعمال محدودیت‌ها نمی‌توانند تردد داشته باشند.
 اما در چنین شرایطی چه اقداماتی باید برای حمایت از صنعت ترانزیت اتخاذ شود؟ انتظار می‌رود سازمان امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و بانک‌ها مدتى از فشار مطالبات خود بر بخش خصوصی کم کنند تا فعالان این بخش مجال جبران خسارات و بازسازی ساختار خود را به دست آورند. هر‌چند در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای می‌تواند در حل برخی از مشکلات فعالان صنعت حمل‌و‌نقل کمک کند، اکنون به دلیل معطل ماندن برخی از بار‌ها در انبار‌های گمرک و اخذ هزینه برای نگهداری آن‌ها، این‌مسئله سبب افزایش هزینه‌های جاری فعالان صنعت حمل‌و‌نقل شده است. براین‌اساس از مسئولان انتظار می‌رود تا با در نظر گرفتن شرایط فعلی تمهیداتی در نظر بگیرند تا از افزایش بدهی‌های شرکت‌های حمل و‌نقل جلوگیری شود تا آن‌ها بتوانند در ماه‌های آینده دوباره فعالیت‌های خود را آغاز کنند. همچنین با توجه به توقف فعالیت‌های ترانزیتی باید بسته‌های حمایتی برای رانندگان ناوگان‌های حمل‌و‌نقل در نظر گرفته شود تا از فشار معیشتی بر آن‌ها کاسته شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->