حزب‌الله لبنان ۲ شهرک صهیونیست‌نشین دیگر را هدف قرار داد علی اف: قانون اساسی ارمنستان ادعای ارضی علیه سرزمین ما دارد اولین مناظره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد + فیلم (۱۱ تیر ۱۴۰۳) سردار حاجی‌زاده: آرزومند رسیدن فرصت عملیات «وعده صادق ۲» هستیم اجتماع بزرگ سفيران انقلاب در مشهد برگزار شد+ فیلم ادعای نتانیاهو: به نابوی توان نظامی حماس نزدیک شده‌ایم حمله موشکی مقاومت فلسطین به پایگاه‌های نظامی صهیونیستی (۱۱ تیر ۱۴۰۳) دیوان عالی آمریکا به ترامپ مصونیت مطلق اعطا نکرد آتش‌سوزی گسترده در شهرک صهیونیست‌نشین «یتسهار» اوباما امیدی به پیروزی بایدن در انتخابات ندارد پزشکیان: برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ارائه نداده‌ام پخش زنده اولین مناظره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری (۱۱ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سفیر پاکستان برای خرید انبه پاکستانی به خیابان‌های تهران رفت + عکس ناکامی بایدن به ضرر ترامپ تمام شد توضیحات معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره پرونده کرسنت بازداشت ۵۸ نفر در روز انتخابات ریاست‌جمهوری گزینه اصلی جایگزین بایدن به عنوان نامزد حزب دموکرات، چه‌کسی است؟ مجری مناظره‌های مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ کیست؟ آزادی ۵۰ اسیر فلسطینی به‌دلیل پُرشدن زندان‌های رژیم صهیونیستی + فیلم اژه‌ای: مردم انتظار دارند نامزد‌های انتخابات ملتزم به رعایت قانون باشند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اجتماع بزرگ سفيران انقلاب در مشهد برگزار شد+ فیلم

  • کد خبر: ۲۳۶۸۶۱
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹
اجتماع بزرگ سفيران انقلاب در مشهد برگزار شد+ فیلم
اجتماع بزرگ «سفيران انقلاب؛ مشارکت، امتداد خدمت» به همت تعدادی از نهادهای حوزوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در آستانه برگزاری دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، اجتماع بزرگ «سفیران انقلاب؛ مشارکت، امتداد خدمت» با مشارکت تعدادی از نهاد‌های حوزوی در مسجد یزدی‌آبادی‌های مشهد برگزار شد.

در این اجتماع که با مشارکت تعدادی از نهاد‌ها و مجموعه‌های حوزوی از جمله جبهه روحانیت مردمی، موسسه میراث فقاهت، شریان راوی حقیقت، دبیرخانه منشور روحانیت، اتاق تبلیغ خراسان، موسسه راهبردی حق پژوهی و ... برگزار شد، شرکت کنندگان پیرامون راه‌های افزایش مشارکت مردم در دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری و بیان شاخص‌های اصلح، بحث و تبادل نظر کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجواد نظافت یزدی» عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در این اجتماع گفت: با وجود این که مسائل اخلاقی اسلام با مسائل سیاسی در هم تنیده است، برخی از ما به این موضوع بی توجه هستیم و به تکالیف خود در زمانی که باید، عمل نمی‌کنیم و در نتیجه، چوب بی دینی عملی را می‌خوریم.

وی با تاکید بر این که رهبر انقلاب اسلامی موضوع مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را اصل و مبنای انتخابات معرفی کرده بودند، خاطرنشان کرد: ایشان بر مشارکت حداکثری تاکید کردند. اما از نظر برخی از ما، نتیجه مشارکت حداکثری، رای آوردن کاندیدایی است که مورد نظر ایشان نیست. غافل از این که ایشان کلان نگر هستند و می‌دانند اگر مردم به میدان نیایند، حکومت اقلیت بر اکثریت کار را دشوار می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت تاکید کرد: ما به مشارکت حداکثری نیاز داریم. مشارکت حداکثری، امنیت ملی و عزت و اعتبار کشور را به دنبال دارد و قدرت رئیس جمهور را افزایش می‌دهد و قطعا منافع آن بیشتر از سختی‌های احتمالی است که ممکن است به دنبال داشته باشد.

وی افزود: در فرصت‌های باقیمانده، باید سراغ مردم برویم و درددل‌های مردم را بشنویم. باید خوب گوش دادن را یاد بگیریم. ضمن این که باید توجه کنیم ادبیات دینی خود را متناسب به مخاطب، به ادبیات منافع ملی تبدیل کنیم. مردم ممکن است آنچه را که ما به آن معتقد هستیم را قبول نداشته باشند. اما منافع ملی را می‌فهمند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت در ادامه گفت: نباید ناامید شویم و باید تمام توان خود را به کار بگیریم. ضمن این که باید ایمان و تقوا را بر پیروزی یک کاندیدا ترجیح دهیم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: باید اخلاق سیاسی را از امیرالمومنین (ع) بیاموزیم که پس از آن که نتوانستند حق خود را در جریان خلافت بگیرند، در کار خلفا، اختلالی ایجاد نکردند و به آنها کمک کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اتحاد و همدلی گفت: باید از تفرقه پرهیز کنیم و بدانیم تفرقه، بزرگترین عذاب است.

نگرانی از کاهش مشارکت مردم در انتخابات

در این جلسه، حجت الاسلام «سید محمدحسین راجی» فعال فرهنگی و مدیر اندیشکده راهبردی سعداء نیز با اشاره به عدم شرکت بخش بزرگی از مردم در انتخابات گفت: در این انتخابات، ۶۰ درصد رای ندادند و به معنای این است که انتخابات اصلا برای آنها مهم نیست. باید متوجه باشیم که چه اتفاقی در کشور افتاده است و برای این موضوع باید فکر اساسی داشته باشیم.

وی افزود: الآن وقت وحدت و فاصله گرفتن از دعوا‌های درون گفتمانی است. فرصت برای این دعوا‌ها هست و الآن باید برای افزایش مشارکت و انتخاب اصلح، کاری انجام دهیم.

راجی در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع انتخاب اصلح پرداخت و خاطرنشان کرد: در فرصت باقیمانده باید به هر جایی و به هر شکلی که تصور می‌کنیم صدای ما را نشنیده اند، سر بزنیم و محتوای خود را به گوش مردم برسانیم. در بخش نخست، دلیل شرکت در انتخابات را تبیین کنیم و در بخش دیگر، در رابطه با نیاز رای دادن به اصلح و معرفی اصلح صحبت کنیم.

از منازعه درون گفتمانی پرهیز کنیم

در بخش دیگری از این جلسه، حجت‌الاسلام «احمد صابری تولایی» فعال سیاسی و فرهنگی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه انفال گفت: تنها دوقطبی اصلی، جریان ایمان و کفر است و این، گفتمانی است که از ابتدای خلقت جریان داشته است.

وی افزود: افرادی که معتقد هستند در بین دو گفتمان ایمان و کفر، گفتمان ایمانی برتر است، اگر در مسیر خود مورد حمله و هجوم جریان‌های مختلف قرار بگیرند، سه کار را می‌توانند انجام دهند. بترسند و عقب گرد کنند، محاسبه غلط کنند و سازش کنند یا این که محاسبه معنوی کنند و مقاومت کنند. اما بر اساس تاکید قرآن، باید بایستند و مقاومت کنند و به یاد داشته باشند که این کار، ممکن است زود بازده نباشد و نباید ناامید شوند.

صابری تولایی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: الآن زمانی است که همه باید در محور ولی زمان حرکت کنیم و از منازعه درون گفتمانی پرهیز کنیم و صبر کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->