پخش ۶ سریال از شبکه آی‌فیلم + زمان پخش «سینما ملت»، برنامه سینمایی جدید تلویزیون جزئیات برگزاری کنسرت «پیمان خازنی» در روسیه واکنش وزیر فرهنگ به حواشی کنسرت علیرضا قربانی در تخت‌جمشید معرفی اعضای هیئت انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوثر + اسامی گوهر خیراندیش با «قلهک» به خانه‌ها می‌آید «گل‌های کاغذی» در راه جشنواره کازان نگاهی به سریال «قطب شمال»، ساخته امین محمودی یکتا کارگردان فیلم «کویر ناآرام»: انگار فیلم فقط باید کمدی باشد تا از آن استقبال شود وزیر فرهنگ: نگاه ما در دولت سیزدهم، جزیره‌ای نبود درگذشت «رابرت تاون»؛ فیلم‌نامه‌نویس برنده اسکار لباس لغت فارسی قریب الفهم | گذری بر فارسی نوشته‌های محمدباقر مجلسی، به مناسبت سالروز پایان نگارش «حلیةالمتقین» رامبد جوان: سن‌پطرزبورگ ۲ سال آینده کلید می‌خورد «هادی و هدی» به روایت رضا فیاضی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ اکران «روزی روزگاری آبادان» به تعویق افتاد «جشن نوشتار سینمایی» برگزیدگانش را شناخت + اسامی دعوت انجمن تهیه‌کنندگان سینما به مشارکت در انتخابات «کتاب الحسین الشهید و القرآن المجید» منتشر شد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

واکنش وزیر فرهنگ به حواشی کنسرت علیرضا قربانی در تخت‌جمشید

  • کد خبر: ۲۳۷۱۸۱
  • ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
واکنش وزیر فرهنگ به حواشی کنسرت علیرضا قربانی در تخت‌جمشید
محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت، در جمع خبرنگاران توضیحاتی درباره کنسرت پرحاشیه تخت‌جمشید ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره کنسرت علیرضا قربانی در تخت‌جمشید گفت: به‌جز تخت‌جمشید مجموعه‌های تاریخی دیگر هم میزبان کنسرت هستند؛ مثلاً همین الان مجموعه تاریخی سعدآباد نیز میزبان یک اجرای شبانه چندهزارنفری است. ما با همکاری دوستانمان در وزارت میراث فرهنگی با توجه به تمام اقتضائات این رویداد را برگزار کردیم. وظیفه اولیه ما حفظ میراث تاریخی و فرهنگی است.

او ادامه داد: همه اتفاقات را پیش‌بینی و استاندارد‌ها را در نظر گرفتیم. این رویداد تا امروز بی‌سابقه بود. افرادی که این دولت انقلابی را متهم به انقباض و سخت‌گیری در حوزه فرهنگ و هنر کردند، امروز منصفانه تحلیل کنند. این اولین بار‌ها متعدد در حوزه فرهنگ و هنر تکرار شده است و اجرای تخت جمشید یکی از این اولین‌ها بود.

وزیر فرهنگ در حالی از کنسرت تخت جمشید به عنوان یکی از افتخارات فرهنگی یاد می‌کند که نگرانی‌های زیادی برای آسیب رسیدن به این بنای تاریخی از سوی کارشناسان وجود دارد.

بیشترین نقد کارشناسان به اجرای کنسرت در تخت جمشید بر این بود که گزارش‌هایی از میزان مقاومت‌سنجی و یا وضعیت سلامت تخت جمشید در اختیار نیست؛ درحالی‌که تعهدات برگزارکننده کنسرت در برابر حفاظت تخت جمشید نیز شفاف نشده است و این نگرانی وجود دارد که در صورت بروز آسیب احتمالی در آینده، چگونه می‌توان عامل و منشأ آن را مشخص کرد.

این در حالی است که عزت‌الله ضرغامی نیز از کنسرت علیرضا قربانی در تخت جمشید به عنوان یک افتخار یاد می‌کند و در واکنش به حاشیه‌های برگزاری این رویداد به حضور ۵۴۰۰ نفر در این کنسرت اشاره کرده و گفته است: تابوی کنسرت در پایگاه‌های تاریخی، در دولت رئیسی شکسته شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->