کدمورس جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۷ تیر) + آموزش نسخه موبایل گوگل کروم ویژگی‌های جذابی دریافت می‌کند (۶ تیر ۱۴۰۳) آیا مصرف پنیر کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد؟ + پاسخ محققان اولین لپ‌تاپ‌های ایسوس با پردازنده رایزن AI 300 کی عرضه می‌شود؟ گرما چطور بر مغز و رفتارهای شناختی ما تأثیر می‌گذارد؟ چرا برخی هرگز به کووید ۱۹ مبتلا نمی‌شوند؟ کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) فراگیری دانش سیاسی و توسعه‌یافتگی کدمورس جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۶ تیر) + آموزش کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۵ تیر) + آموزش سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از افزایش محتوای تخریبی و اخبار جعلی علیه برخی کاندیداها خبر داد اپل با حکم اتحادیه اروپا رسما به نقض قوانین بازارهای دیجیتال متهم شد علت کرش‌کردن و بازنشدن ربات همستر کامبت + راه‌حل رفع مشکل تابستان امسال انفجاری ستاره‌ای رخ می‌دهد که هر ۸۰ سال یکبار ‌تکرار می‌شود فیلم کامل مناظره محسن هاشمی و علی خضریان درباره رقابت پزشکیان و جلیلی در انتخابات ۱۴۰۳ کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (دوشنبه ۴ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۴ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳ تیر) + آموزش تاکنون ۲۱ میلیون کاربر بسته اینترنت رایگان انتخابات را فعال کرده‌اند (۲ تیر ۱۴۰۳) مدیرعامل انویدیا: بخشی از بافت‌های بازی‌های آینده را هوش مصنوعی تولید می‌کند
سرخط خبرها

استراتژی شهر ۲۴ ساعته پاسخی به دنیای مدرن

  • کد خبر: ۲۳۵۰۸۵
  • ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
استراتژی شهر ۲۴ ساعته پاسخی به دنیای مدرن
باتوجه به آنکه فضا‌های شهری به عنوان بخشی از کالبد شهر بستری برای فعالیت‌های انسانی و برقراری روابط اجتماعی شهروندان است، موضوع طراحی مناسب این فضا‌ها به نحوی که پاسخگوی نیاز‌های افراد در تمامی ساعات شبانه روز و حفظ امنیت آنها به صورت برابر در این ساعات باشد، یک ضرورت است.

افزایش تاثیرات مخاطرات ناشی از بحران آب و هوا بر زندگی شهری، شهر‌ها را ناگزیر به دستیابی به روش‌های سازگاری به جهت حفظ و رشد فعالیت‌های اقتصادی، زیست‌پذیری و سرزندگی می‌کند. این روش‌ها به نوعی به معنای بهره گیری از زمان‌های مرده در طول شبانه روز است و می‌تواند پاسخی به احساس کمبود وقت شهروندان باشد.

باتوجه به آنکه فضا‌های شهری به عنوان بخشی از کالبد شهر بستری برای فعالیت‌های انسانی و برقراری روابط اجتماعی شهروندان است، موضوع طراحی مناسب این فضا‌ها به نحوی که پاسخگوی نیاز‌های افراد در تمامی ساعات شبانه روز و حفظ امنیت آنها به صورت برابر در این ساعات باشد، یک ضرورت است.

در دهه ۱۹۸۰، موری ملبین، جامعه شناس آمریکایی، مقایسه‌ای بین کمبود زمین و کمبود زمان ترسیم کرد و زمان را «مرز جدید» در فرآیند شهرنشینی خواند. پس از این، اصطلاح "شهر ۲۴ ساعته" تقریباً به طور همزمان در نقاط مختلف جهان به عنوان سکویی برای بهبود ایمنی شبانه در مراکز شهری و به عنوان یک کاتالیزور برای فرآیند‌های بازسازی ظهور کرد.

سی سال بعد از این تاریخ، شهر ۲۴ ساعته معنای گسترده‌تری یافت و استفاده از زمان به عنوان یک منبع استراتژیک برای بهبود شهر‌ها تبدیل شد. به عبارت دیگر، شهر‌ها باید به نوعی طراحی شود تا اقتصاد شبانه مورد نظارت باشد این موضوع شامل طیف وسیعی از فعالیت‌های تولیدی، اجتماعی و فرهنگی است که پس از ساعت ۶ بعد از ظهر و تا صبح روز بعد ادامه می‌یابد. این وضعیت شرایط را برای حمایت از بقیه روز بهبود بخشد.

فراتر از تاثیرات مثبت در حوزه اقتصادی و سازگاری با آب و هوا، فعالیت اموری، چون دارایی‌ها و خدمات شهر‌ها به صورت ۲۴ ساعته، شهر‌ها را ایمن‌تر و فراگیرتر می‌کند. وجود فضا‌های عمومی، حمل‌ونقل عمومی و فعالیت‌های تجاری در تمام ساعات شبانه‌روز تضمین می‌کند که شهر‌ها برای کارگران شیفت شب و سایر شهروندان در طول شبانه روز در دسترس‌تر و امن‌تر باشد.

بستری برای نوآوری در شب

در سال ۲۰۲۲، Mastercard's City Possible Network شبکه شهر‌های ۲۴ ساعته را راه اندازی کرد که شامل یک جامعه آنلاین از شهرها، دانشگاهیان، کارشناسان، فعالان و شرکای منتخب بخش خصوصی است. این انجمن به ریاست مشترک شهر‌های بوگوتا و نیویورک، در طی چهار کارگاه موضوعی - حکمرانی شبانه، ایمنی و فراگیری، تحرک شبانه، و توسعه اقتصادی - و راه‌حل‌های نوآورانه برای مدیریت مناطق شهری پس از تاریک شدن هوا به اشتراک گذاشتند.

یکی از دیگر موضوعاتی که اخیرا مورد توجه قراتر گرفته است امکان ارتباط مدیران شهری با سایر همکارانشان در تمام دنیا و در تمامی ساعات شبانه روز است. آنها به فضایی نیاز دارند که بتوانند با همتایان خود ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، چالش‌های جدید مانند افزایش تجارت دیجیتال و کار از راه دور به طور قابل توجهی پویایی رفت و آمد را تغییر داده است که بر بسیاری از مشاغل و خدمات کوچک در مناطق پر تراکم تأثیر می‌گذارد.

در دنیای مدرن ۲۴ ساعته، زندگی شهری با غروب خورشید متوقف نمی‌شود. شهری تاب آور، عادلانه و مرفه باید برای همه و در هر ساعت کار کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->