نسخه طب سنتی برای درمان سرفه‌های مزمن «مرگ» پایان رابطه مخفیانه با مرد متاهل بارش باران در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ آبان ۱۴۰۳) مرگ زن جوان به‌خاطر سقط غیرقانونی جنین شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۴ تغییر می‌کند؟ کشف ۴ هزار عدد قرص مخدر و غیرمجاز در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) استخدام ۱۰ هزار پرستار، به زودی سرقت از ساکنان پایتخت در پوشش پرستار سند «هوشمندسازی سلامت» تدوین شد ۱۳ درصد بزرگ‌سالان غربالگری‌شده مبتلا به دیابت هستند اضافه‌کاری پرستاران به ساعتی ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد؟ اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی‌کاربردی تا چهار سال آینده تضمین می‌شود خطر پیشی‌گرفتن آمار «مرگ» بر میزان «تولد» در کشور بارگذاری مدارک رتبه‌بندی معلمان از فردا (۱۵ آبان ۱۴۰۳) آغاز می‌شود کارت آزمون وکالت ۱۴۰۳ آماده شد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در انتظار اعتبار و مجوز‌های قانونی (۱۴ آبان ۱۴۰۳) روند رسیدگی به پرونده‌های قصور پزشکی در کشور چگونه است؟ جداول متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری اصلاح شد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) انهدام شبکه بزرگ سارقان پراید در مشهد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۱۴ آبان ۱۴۰۳) | آغاز کاهش محسوس دما از چهارشنبه مهلت ثبت‌نام غیرحضوری پذیرفته‌شدگان کارشناسی پیام‌نور فردا (۱۵ آبان ۱۴۰۳) به پایان می‌رسد هلال احمر ایران، رتبه اول تعداد اعضای جوان در جهان اینترنتی‌شدن ثبت اعتراض به جرائم تا پایان سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف پروژه‌های نرگس منطقه ثامن مشهد تعویق پذیرش بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان واژگونی کوئیک در سبزوار ۳ فوتی و مصدوم بر جای گذاشت (۱۴ آبان ۱۴۰۳) سهم ارزی داروخانه‌ها و یارانه شیرخشک پرداخت شد افزایش ۵۰ درصدی حقوق و دستمزد فوق‌العاده ویژه مشاغل عمومی سازمان بهزیستی کشور علاج قطعی مبتلایان به آلرژی مزمن تزریق واکسن است آروین قهرمانی چرا اعدام شد؟ + جزئیات پرونده پیش‌بینی بارش باران در بیشتر نقاط کشور (۱۴ آبان ۱۴۰۳) توضیح سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص زمان واریز پاداش تشویقی اضافه تدریس معلمان
سرخط خبرها

نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند

  • کد خبر: ۲۳۷۳۴۰
  • ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند
عابران پیاده به عنوان آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیکی نیمی از تصادفات فوتی شهرمان را به خود اختصاص می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، هر روز از خانه تا محل کار و مسیر برگشت را پیاده گز می‌کند. خیلی برایش اهمیت ندارد که سفری ایمن را تجربه کند. برای نمونه از سواره رو رفت و آمد می‌کند. بیشتر وقت‌هاسرگرم گوشی همراهش است تا به مقصد برسد. بار‌ها پیش آمده است که با صدای مهیب ترمز خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها به خودش آمده و هول شده است که در آن لحظه چه واکنشی را از خود نشان دهد. تعداد چنین افرادی در شهرمان یکی دوتا نیست؛ سال گذشته ۱۶۶ نفر بودند. جمعیتی معادل ۵۵ درصد کشتگان ترافیکی مشهد. مسئله‌ای که سبب شده است تا عابران پیاده لقب آسیب پذیرترین کاربران ترافیکی را به خود اختصاص دهند.

جزو کدام دسته‌اید؟

عابران پیاده به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • آنهایی که قانون گریزند: نمونه این گروه افراد به کسانی باز‌ می‌گردد که به عنوان نمونه از زیرپل عابر پیاده از عرض خیابان عبور می‌کنند
  • آنهایی که درگیر مشغله‌های فکری اند: عده‌ای هم به واسطه دغدغه‌های ذهنی از جمله اقتصاد، مشکلات خانوادگی و... ناخواسته حواسشان به دور و اطرافشان نیست.

اولین

عابران پیاده در صدر کاربران آسیب‌پذیر ترافیکی شهر به حساب می‌آیند.

عابران پیاده بخوانند

درست است که ضمانت اجرایی برای جریمه کردن عابران پیاده در شرایطی که تخلفی را ایجاد می‌کنند، وجود ندارد، اما برابر ماده ۲۱۵ آیین نامه راهنمایی و رانندگی قانون گذار ۹ وظیفه را بر عهده عابران پیاده قرار داده است. بر اساس این ماده، عابر پیاده در بروز تصادفات سهم تقصیر دارد.

  • در محل‌هایی که پیاده رو وجود دارد از سطح سواره رو استفاده نکنند.
  • در محل‌هایی که پیاده رو وجود ندارد یا در صورت وجود به دلایلی غیر قابل تردد باشد باید از منتهاالیه سمت چپ سواره رو و عکس جهت حرکت وسایل نقلیه عبور کنند.
  • برای گذشتن از عرض راه، تنها از گذرگاه‌های پیاده، پل‌های هوایی و گذرگاه‌های زیرزمینی مجاز عبور کنند.
  • از دویدن، پریدن و ورود ناگهانی به سطح سواره رو خودداری کنند و مراقب حرکت وسایل نقلیه باشند.
  • از حصار آزادراه‌ها نگذرند و در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها از لابه لای درختان و گل و بوته‌های حاشیه و میانه راه عبور نکنند.
  • در تقاطع‌ها با روشن شدن چراغ سبز مقابل خود (چراغ عابر) حرکت کنند و هنگامی که چراغ عابر قرمز بود عبور نکنند.
  • از موانع و خط کشی خطوط ویژه  سواره رو خیابان‌ها و میدان‌ها عبور نکنند.
  • در بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی، خارج از  گذرگاه‌های تعیین شده عبورنکنند.
  • در سواره رو خیابان برای سوار شدن به وسیله نقلیه و همچنین صحبت کردن یا خرید و فروش با راننده یا سرنشینان وسایل نقلیه، توقف نکنند.

نکته: ضروری است عابران پیاده به عنوان یکی از کاربران ترافیکی پرخطر برای تردد در معابر شهری نسبت به مسئولیت فردی و اجتماعی خود آگاهی داشته باشند. یک فرد به عنوان پیاده وقتی سطح سواره رو را برای تردد انتخاب می‌کند باید بداند که جدا از مخاطراتی که در زمان عبور و مرور ممکن است برایش پیش بیاید در حدی که جانش را از دست بدهد، باعث کندی حرکت و ایجاد تصادف در معبر می‌شود.

چرا از پیاده رو حرکت نمی‌کنیم؟

همیشه نمی‌توان انگشت اتهام را در تصادف‌هایی که ناشی از برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده است به سمت عابران پیاده دراز کرد. گاهی فراهم نبودن شرایط باعث می‌شود عابر پیاده ترجیح دهد از سطح سواره رو به مسیر خود ادامه بدهد. از مهم‌ترین علت‌های این اتفاق می‌توان به مسائل زیر اشاره کرد:

  • پارک وسایل نقلیه موتوری از جمله خودرو‌های سواری در پیاده رو
  • رعایت نکردن سد معبر برخی کسبه
  • مناسب سازی نکردن برخی پیاده رو‌ها (مشکلات هندسی) که بیشتر از یک عابر پیاده برای سالمندان، کالسکه داران و ولیچرسواران مشکل رفت و آمد ایجاد می‌کند.
  • حفاری و کنده کاری‌های طولانی مدت برخی سازمان‌ها
  • وجود برخی مشاغل مزاحم در دل شهر
  • عبور و مرور موتورسیکلت‌ها در پیاده رو
  • تردد دوچرخه سواران از سطح پیاده رو
  • تمایل عبور از سواره رو برای مسیر‌های کوتاه، به عنوان نمونه گذر از کوچه‌ای به کوچه دیگر

چند قدم تا مرگ!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->