پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

تکلیف قسط وام یک میلیونی تک یارانه‌ای‌ها چیست؟

  • کد خبر: ۲۳۷۶۵
  • ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
  • ۳
تکلیف قسط وام یک میلیونی تک یارانه‌ای‌ها چیست؟
در حالی قسط وام یک میلیونی یارانه بگیران به ۴۷ هزار تومان می‌رسد و باید از حساب یارانه کسر شود که برای خانوار تک نفره‌ای که فقط یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کند، وضعیت دریافت وام مبهم می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، در وام یک میلیونی که قرار است به حساب یارانه‌بگیران پرداخت شود دریافت اقساط از محل یارانه‌ای انجام خواهد شد که در هر ماه به حساب دریافت کنندگان واریز می‌شود؛ به عبارتی حساب یارانه، ضامن گیرنده این تسهیلات است و باید پاسخگوی مبلغ اقساط باشد.

با شرایطی که تاکنون برای پرداخت وام یک میلیونی تعریف شده، بازپرداخت این تسهیلات به صورت ۲۴ ماه است و در این حالت اقساط در هر ماه به حدود ۴۷ هزار تومان می‌رسد. بر این اساس با توجه به اینکه از بین ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر حدود ۱۹ میلیون خانوار هم در کنار یارانه نقدی، کمک معیشتی هم دریافت می‌کنند با مشکلی برای پرداخت قسط مواجه نیستند.

اما در این میان خانوار‌های هستند که تک نفره بوده و فقط در هر ماه یک یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کند که این رقم حدود ۱۵۰۰ تومان کمتر از قسطی که برای وام یک میلیونی تعریف شده است.

در این شرایط با توجه به این ضامن پرداخت وام یک میلیونی همین حساب یارانه افراد و مبلغی است که در هر ماه دریافت می‌کند وضعیت افراد در خانوار‌های تک نفره مبهم می‌شود؛ که آیا به این افراد وام تعلق نمی‌گیرد و یا این که چگونه قرار است قسط ۴۷ هزار تومانی که بیش از دریافتی آن‌ها است پرداخت شود؟

تاکنون سازوکار پرداخت وام یک میلیونی به طور نهایی اعلام نشده است، اما احتمال این که تدابیری برای این موضوع اندیشیده شود وجود دارد؛ به طوری که احتمالا در صورت موافقت مراجع ذی‌ربط به تعداد اقساط که اکنون ۲۴ ماه است افزوده شده تا مبلغ قسط پایین‌تر بیاید تا افرادی که در خانوار تک نفره حضور دارند بتواند از تسیهلات یک میلیون تومانی استفاده کنند.

تاکنون آنچه اعلام شده از این حکایت دارد که وام یک میلیونی از محل منابع بانکی به حدود ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر تعلق می‌گیرد که می‌تواند بعد از اعلام سامانه از سوی دولت درخواست خود را ثبت کرده و احتمالا همراه با یارانه اردیبهشت ماه دریافت کنند.

دوره بازپرداخت وام یک میلیونی ۲۴ ماه و با سود ۱۲ درصد است که در این حالت در هر ماه ۴۷ هزار تومان قسط و در مجموع حدود ۱۲۹ هزار تومان سود بازپرداخت آن خواهد بود.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
راضیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
1
پدرم سرپرست خانواره سیم کارت نداره ولی من یکی از اعضای این دخترش هستم سیم کارت دارم نمیشه پیام درخواست وام را از سیم کارت من ارسال کنیم چه لزومی دارد در این شرایط مالی یک سیم کارت دیگر بگیریم من هم همراه اول دارم هم ایرانسل چرا همه چی را دولت ما می پیچوند والا به خاطر ساخت خونه با خواهرم این وام را میخوام یه مقدار کارامون جلو بیفته
محدثه
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
من یک زن هستم کارت ملی من ثبت نام کردم ولی هنوز نیامده الان2سال کارت ملی نیامده من بایدچه کارکنم
زاهد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
0
1
چراسیم کارت های فعال نیستند وسرپرستان خانوار همچنان بدون سیم کارت هستند ووام یک میلیونی نمی توانند ثبت نام کنند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->