تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟ تلاش کادر پزشکی استقلال برای رساندن سهرابیان به بازی با تراکتور قرارداد علیپور با ژیل ویسنته آخر فصل تمام می‌شود| احتمال بالای بازگشت به پرسپولیس سازمان لیگ مانع خرید کلی بلیت‌های پرسپولیس-سپاهان توسط بانک شهر سرنوشت اوسمار در دستان مورایس| لیگ را بدهد شانس ماندن ندارد تاریخ و ساعت بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا | در یک‌قدمی فینال قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد چه مبارک خبری بود ... اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود ملی‌پوشان والیبال به‌خط شدند
سرخط خبرها

پاداش‌های جادویی کارلوس

  • کد خبر: ۲۳۷۸۸
  • ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
پاداش‌های جادویی کارلوس
دستمزد سرمربی سابق تیم ملی فوتبال و دستیارانش بار دیگر خبرساز شد
کارلوس کی‌روش که بعد از ۸ سال حضور در ایران درپی ناکامی در جام ملت‌های آسیا از کشورمان رفت، همچنان حاشیه‌های جذابی دارد. ماجرای دستمزد سرمربی سابق تیم ملی فوتبال موضوعی است که بار‌ها مطرح شده و حالا بار دیگر خبرساز شده است. اینکه او و کادر فنی‌اش چقدر از تیم ملی گرفته‌اند، همچنان مسئله‌ای مبهم است. بیش از یک سال بعد از جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی فوتبال ایران و اتمام قرارداد او و کادر فنی تیم ملی با فدراسیون فوتبال، اسناد مالی منتشرشده از مبالغ پرداخت‌شده به حساب این مربیان موجب بروز برخی ابهامات در همکاری طرفین شده است. مسئولان فدراسیون فوتبال بار‌ها و در دفعات متفاوت و اعداد متناقض اعلام کردند که ۸ ــ ۷ و حتی ۱۰ میلیون دلار از فیفا طلبکار هستند، پولی که به‌علت تحریم‌ها به حساب فدراسیون فوتبال واریز نمی‌شود. هرچند این ادعای بزرگی بود، اما فیفا نیز از پاسخِ روشن‌دادن به این مسئله طفره می‌رفت که درنهایت در پاسخ به پیگیری‌های متعدد خبرنگار تسنیم، فیفا اعلام کرد حساب ایران نزد فیفا ۷.۹ میلیون دلار است که ۵.۷ میلیون بابت پروژه‌ها و کمک‌های مالی فیفاست و فقط ۲.۲ میلیون از پاداش جام‌جهانی باقی مانده که آن‌هم مربوط به باشگاه‌هاست و مربوط به ۸ میلیون دلار پاداش صعود تیم ملی به جام‌جهانی نمی‌شود. مجموع دریافتی فوتبال ایران از فیفا بابت جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه، ۹.۳ میلیون دلار بود که ۸ میلیون دلار به‌عنوان پاداش و ۱.۳ میلیون دلار کمک‌هزینه آماده‌سازی برای حضور در جام‌جهانی بوده است، مبالغی که تا امروز سرنوشتی نامعلوم داشت و حالا فیفا به کمک آن‌هایی آمده است که در این خصوص سؤالات متعددی داشتند. در اسناد مالی فیفا، اعداد‌وارقام جالبی به چشم می‌خورد؛ ازجمله پاداش یک‌میلیون و ۶۱۷ هزار و ۲۵۲ دلاری کی‌روش از پاداش هشت‌میلیون‌دلاری حضور تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه که متعلق به فوتبال ایران بود، اما او بیش از ۲۰ درصد این مبلغ را فقط به‌عنوان پاداش و نه حقوق دریافت کرده و مبالغ دیگری نیز به حساب او واریز شده است، ازجمله ۴۱۲ یورو، ۵۰۳ هزار و ۷۴۵ یورو و ۶۱ هزار و ۸۰۹ یورو که درمجموع ۵۶۵ هزار و ۹۶۶ یورو (۶۶۰ هزار و ۷۶۶ دلار) می‌شود. زیرمجموعه حساب‌های کی‌روش یک بازگشت یا کسر مبلغ ۵۰ هزاردلاری نیز وجود دارد که علت آن مشخص نیست. با درنظر‌گرفتن کسر ۵۰ هزار دلار، درمجموع ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۱۸ دلار، مبلغی بود که از پاداش هشت‌میلیون‌دلاری تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۱۸ فقط به حساب کارلوس کی‌روش واریز شده است. نکته جالب‌توجه این است که افراد مختلف در کادر او، پاداش‌های مختلفی از این پول دریافت کرده‌اند که این مبالغ به‌شرح زیر است:
اوسیانو کروز: ۳۱ هزار و ۹۷۳ یورو
مارکار آقاجانیان: ۲۶ هزار و ۳۹۹ یورو
دیه‌گو گیاچینو: ۲۳ هزار و ۷۲ یورو
آرین قاسمی: ۱۹ هزار و ۱۸۰ یورو
الکساندر لوپز: ۱۶ هزار و ۴۱۸ یورو
میک مک‌درموت: ۱۲ هزار و ۷ یورو
میکائیل هامبرتو: ۱۱ هزار و ۳۴۱ یورو
سباستین مندز: ۱۱ هزار و ۳۴۱ یورو
فیلیپه دوسانتوس: ۷ هزار و ۶۲۸ یورو
ماجرای حساب کی‌روش از قول خزانه‌دار فدراسیون
خزانه‌دار فدراسیون فوتبال می‌گوید فیفا حقوق باقی‌مانده و پاداش کی‌روش و همچنین دستیارانش را از محل پاداش ایران برای صعود به جام‌جهانی روسیه واریز کرده است. طبق اسناد ارائه‌شده، حدود ۲۵درصد (۲۰درصد کی‌روش و ۵درصد کادر فنی) از پاداش جام‌جهانی۲۰۱۸ روسیه به حساب کادر فنی سابق تیم ملی واریز شده است که علی سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون فوتبال، درباره چرایی این موضوع گفت: موضوع بسیار ساده است. طبق قرارداد، ۱۰درصد از پاداش صعود به جام‌جهانی روسیه متعلق به کارلوس کی‌روش بود. از طرفی دستمزد پرداخت‌نشده مربیان تیم ملی هم از طریق این پاداش پرداخت شده است. خزانه‌دار فدراسیون فوتبال درباره این موضوع توضیحات بیشتری ارائه کرد و گفت: پاداش صعود به جام‌جهانی ۸ میلیون دلار بود که ۱۰درصد از این مبلغ ۸۰۰هزار دلار می‌شود. از طرفی ۹۰۰هزار دلار بابت قرارداد کی‌روش از جام‌جهانی تا جام ملت‌ها از این محل پرداخت شد که جمعا یک‌میلیون و ۷۰۰هزار دلار می‌شود. از قبل از جام‌جهانی نیز ما دستمزد کی‌روش را به‌طورکامل پرداخت نکرده بودیم و از همین طریق حقوقش پرداخت شد. سلیمانی درباره سایر مبالغ پرداخت‌شده به کادر فنی که حدود ۵درصد از پاداش جام‌جهانی می‌شود، اظهار کرد: مربیان تیم ملی قرارداد‌های متفاوتی داشتند که طبق اسناد موجود به فیفا ارائه شد. آن‌ها به‌مدت ۶ ماه حقوق خود را نگرفته بودند که جمع کل آن به‌عنوان مابقی حقوق اعلام شد و آن‌ها هم از همین طریق واریز کردند. هیچ مبلغ اضافی به حساب سرمربی تیم ملی واریز نشده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->