تب دنگی عامل مرگ پزشک جوان مشهدی نبود | دانشگاه علوم پزشکی تکذیب کرد پلمب ۳ واحد صنفی به‌علت به‌کارگیری اتباع در منطقه ثامن مشهد (۱۸ تیر ۱۴٠۳) پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین + جزئیات شناسایی ۹ مورد ابتلا به جذام در سال گذشته | چه کسانی در معرض خطر ابتلا هستند؟ توصیه‌های تغذیه‌ای طب ایرانی در فصل تابستان فعالیت ۶۰۰ آشپزخانه در طرح «اطعام و احسان حسینی(ع)» در خراسان‌رضوی تومور ۱۶ کیلویی از شکم یک بیمار در مشهد خارج شد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳) | ماندگاری هوای گرم در استان تا روز‌های پایانی هفته جاری توزیع رایگان شیر بین ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی در سال تحصیلی گذشته بازیگر قلابی دختر جنوبی را فریب داد و به افغانستان برد خوردن یک وعده ۱۴۰ گرمی سیب‌زمینی سرخ‌شده برابر با کشیدن ۲۵ نخ سیگار چند توصیه به مادرانی که در ماه محرم کودکان را به هیئت می‌برند خرده روایت‌هایی از خانواده‌ کسانی که اعضای بدن‌شان اهدا شد فیش حقوقی تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی صادر شد + جزئیات افزایش متناسب‌سازی سالانه حدود ۸ میلیون نفر در جهان، بر اثر عوارض و بیماری‌های ناشی از مصرف تنباکو جان می‌دهند  مروری چند پرونده پلیسی در مشهد| دستگیری از  کارگران با  دستگیری سارقان امدادرسانی اورژانس مشهد به ۴۰ فرد گرمازده در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳
سرخط خبرها

آغاز ثبت‌نام و انتخاب رشته در مقطع کاردانی فنی و حرفه‌ای (۱۸ تیر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۷۹۶۵
  • ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
آغاز ثبت‌نام و انتخاب رشته در مقطع کاردانی فنی و حرفه‌ای (۱۸ تیر ۱۴۰۳)
ثبت‌نام و انتخاب رشته برنامه پذیرش کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۳ آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، متقاضیان پذیرش در مقطع کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی در سال ۱۴۰۳ می‌توانند با مراجعه به «سامانه ثبت‌نام و انتخاب رشته» به صورت اینترنتی نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته تا روز یکشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ اقدام کنند.

متقاضیان می‌توانند در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق «دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته» و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، به درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

با توجه به اینکه ثبت‌نام و انتخاب رشته هم‌زمان در یک مرحله انجام می‌شود، متقاضیان باید با توجه به رشته محل‌های اعلام شده در «دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته» نسبت به انتخاب و درج رشته محل‌های مورد علاقه خود در سامانه مذکور اقدام کنند.

دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته هم زمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قابل دسترس است.

شرایط ثبت‌نام‌:

علاقه‌مندان به تحصیل در مقطع کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی باید ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه، در صورتی که دارای شرایط مذکور هستند، به عنوان متقاضی این دوره منحصراً در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کد رایانه‌ای دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته) ثبت نام کنند.

لازم به توضیح است که پذیرش در تعدادی از رشته‌های امتحانی مذکور بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت خواهد پذیرفت.

همه متقاضیان، اعم از اینکه پذیرش در رشته امتحانی آنان با آزمون یا بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) باشد، لازم است که مطابق ضوابط دفترچه راهنما و توضیحات این اطلاعیه در آزمون مذکور ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند. در صورت عدم ثبت‌نام در تاریخ مقرر، پذیرش متقاضی پس از پایان مهلت تعیین شده امکان‌پذیر نخواهد بود.

برای ثبت‌نام در این آزمون لازم است اقدام‌های زیر انجام شود:

۱- دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب‌رشته از درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و مطالعه آن.

۲- آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.

۳- خرید کارت اعتباری ثبت نام به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و پرداخت مبلغ دو میلیون و ۸۰ هزار ریال (۲۰۸ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون.

یادآوری ۱: متقاضیان علاقه‌مند به گزینش در رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی - غیرانتفاعی، لازم است پس از اطمینان از پذیرش مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در رشته امتحانی مورد تقاضا، علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۵۷۶ هزار ریال دیگر نیز برای دوره‌های مذکور به صورت اینترنتی اقدام کنند.

یادآوری ۲: با توجه به اینکه مقرر شده در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به متقاضیان ارائه شود، مبلغ ۱۰۰ هزار ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه دریافت می‌شود.

۴- ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org در زمان مقرر (۱۷ تا ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳)

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:

به متقاضیان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته، ابتدا فرم پیش‌نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل کرده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، اطلاعات لازم را براساس بند‌های برنامه نرم‌افزاری ثبت نام وارد کنند.

راهنمای جامع نحوه تکمیل فرم در برنامه نرم‌افزاری ثبت‌نام اینترنتی موجود است و متقاضیان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به این راهنما مراجعه کنند.

یادآوری ۳: دانش آموزان سال آخر که موفق به دریافت مدرک دیپلم نشده‌اند، در این مرحله، درج معدل برای آنها الزامی نیست. این گروه از متقاضیان باید از روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد تا روز پنجشنبه اول شهریور با مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات در درگاه این سازمان نسبت به درج و یا ویرایش معدل دیپلم اقدام کنند. عواقب ناشی از عدم درج معدل به عهده شخص متقاضی خواهد بود.

یادآوری ۴: دانش‌آموزان و یا فارغ‌التحصیلان شاخه تحصیلی نظری نیز مجاز به ثبت‌نام در این آزمون هستند. این متقاضیان ضمن داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، توجه داشته باشند که فقط مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی کاردانی ناپیوسته هستند و معدل آنها در مقایسه با متقاضیان شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کاردانش در رشته‌هایی که پذیرش آنها صرفاً براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد تراز خواهد شد. نحوه تراز معدل و عنوان رشته‌های کاردانی ناپیوسته در دفترچه راهنما درج شده است.

ضمناً متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نامی و انتخاب رشته دقت کنند؛ چرا که، در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق مقررات و ضوابط رفتار خواهد شد.

یادآوری ۵: چنانچه متقاضی در مرحله ثبت‌نام اطلاعات غلط ارائه دهد و یا در ارسال عکس خود مرتکب اشتباه شود (اعم از اینکه سهواً و یا عمداً باشد) به عنوان متخلف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.

زمان برگزاری، توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون:

بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون مقطع کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۳ (برای آن دسته از مجموعه‌های ثبت نامی که پذیرش آنها با آزمون است) در روز جمعه دوم شهریورماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

متقاضیان لازم است از روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد تا روز پنجشنبه اول شهریور ۱۴۰۳ با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

محل آزمون متقاضیان براساس استان و شهرستان حوزه امتحانی تعیین شده مندرج در بند ۲۹ تقاضانامه تعیین می‌شود؛ لذا لازم است متقاضیان در درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت‌نام دقت کافی را بعمل آورند.

زمان انتخاب کدرشته‌محل‌های انتخابی:

بر اساس برنامه زمانی، هم زمان با ثبت‌نام برای شرکت در آزمون، متقاضیان مجموعه‌های ثبت نامی پذیرش با آزمون و پذیرش با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) لازم است که با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و مطالعه شرایط و ضوابط هر یک از کدرشته‌های انتخابی، نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های خود اقدام کنند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->