نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

بن‌بست «بسکابادی» باز شد

  • کد خبر: ۲۳۹
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۱
بن‌بست «بسکابادی» باز شد
به همت مدیریت شهری مشهد شهرک شهید باهنر به منطقه طرق متصل شد

زهرا اسکندریان - باید خیلی از مرکز شهر دور می‌شدیم تا به محل بهره‌برداری از پروژه برسیم. جایی‌که پیشتر، سال تا سال می‌گذشت اما پای هیچ مسئولی به آن باز نمی‌شد، منطقه‌ای که اکثرا افرادی محروم و به دور از امکانات مناسب در آن زندگی می‌کنند. بر اساس گزارش‌های موجود، ساکنان این محدوده از اتباع خارجی و افراد حاشیه‌نشینی هستند که از روستاهای اطراف نقل مکان کرده‌اند و البته افرادی که به دلایل مهاجرتی شناسنامه ندارند‌. اما دیروز تیم مدیریت شهری پنجم به رسم تحقق بخشیدن به شعاری که طی یک سال و نیم اخیر درباره رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار داده شده بود، به محله شهرک شهید باهنر رفت تا راه بن‌بست یکی از محلات مشهد را باز کند. محله شهید بسکابادی که در انتهای خیابان حر قرار دارد، پیش از این راه ارتباطی با منطقه طرق نداشت اما آن‌طور که خلیل‌ا... کاظمی، سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد، گفته است بهره‌برداری از این مسیر و اتصال این محله به منطقه طرق، از درخواست‌های صد‌درصدی مردم منطقه بوده است. روز گذشته علاوه بر اجرای این پروژه، عملیات اجرایی معبری هزاروهشتصدمتری از خیابان حر با نصب تابلوی روزشمار آغاز شد. البته به گفته مدیران امر، این پروژه فقط بهسازی آسفالت معبر مذکور نیست و نیاز به تحکیم بستر هم دارد.

آسفالت مسیر خاکی 40 ساله
«اولویت مدیریت شهری، متوازن‌سازی خدمت‌رسانی در نقاط مختلف شهر با اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق کم‌برخوردار است»؛ این را هم شهردار مشهد در حاشیه بهره‌برداری از پروژه‌ محور شهید بسکابادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد. محمدرضا کلائی گفت: امیدواریم بتوانیم در ارتقای کیفی خدمات در مناطق مرکزی شهر که زائران بیشتری از این مناطق استفاده می‌کنند و همچنین آماده‌سازی فضا برای زندگی بهتر و راحت‌تر در مناطق کم‌برخوردار و پیرامونی شهر که می‌تواند بخشی از آن اقدامات حمل‌و‌نقلی و ترافیکی و بخشی عمرانی و فضای سبز باشد، توازن ایجاد کنیم.
او با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساماندهی ضلع شمالی مسیر حدفاصل شهرک شهید باهنر و شهید رجایی گفت: حدود 40 سال بود که این مسیر که محل عبور ساکنان شهرک‌های شهید باهنر و رجایی است، نیاز به ساماندهی داشت که پس از اجرای ضلع جنوبی از معاونت فنی و عمران خواستیم تا ساماندهی ضلع شمالی را در دستور کار قرار دهد.
کلائی ابراز امیدواری کرد که با ساماندهی این مسیر و همچنین بازگشایی و آسفالت مسیر بسکابادی به طرق که بخش زیادی از ترافیک مرکزی شهرک شهید رجایی را کم می‌کند در این منطقه شاهد عبور و مرور بهتری باشیم.
به خاطر تأخیر عذرخواهی می‌کنم
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد هم در این مراسم برای تأخیر انجام شده در اجرای بهسازی آسفالت ضلع شمالی بولوار حر عذر‌خواهی کرد و دلیل این تأخیر را بارندگی‌های پی‌در‌پی ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال دانست.
کاظمی با اشاره به تأکید شهردار مشهد در خصوص تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی شهر، اضافه کرد: این قول را می‌دهیم که ضلع شمالی این محدوده را با طول 1.8 کیلومتر -که برای آن آیلند فضای سبز و نورپردازی نیز در نظر گرفته شده است- ظرف مدت 70 روز به بهره‌برداری برسانیم.
او با بیان اینکه بخش زیادی از پروژه‌های عمرانی مشهد امسال در مناطق کم‌برخوردار اجرا می‌شود، گفت: اجرای پروژه رمپ ورودی خین عرب از بزرگراه شهید چراغچی نیز قرار است هفته جاری و 20 روز زودتر از زمان‌بندی انجام‌شده به بهره‌برداری برسد.

آسفالت بیش از 3 میلیون متر مربع از معابر شهر
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد هم از اجرای عملیات روکش آسفالت برای 3 میلیون و 600 هزار مترمربع از معابر این شهر در سال جاری خبر داد و گفت: بخش عمده‌ای از معابر دارای آسفالت ضعیف یا خراب با این اقدام اصلاح می‌شود.
محمد هادی مهدی‌نیا اظهارکرد: در گذشته راه را محور توسعه می‌دانستند که نگاه صحیحی نیز بوده است با این حال به جز موضوعات توسعه‌ای، باید موضوعات حمل‌ونقل و ترافیکی نیز مدنظر قرار گیرد.
او ادامه داد: مکانیزم‌های کنترل برای معابر جدید باید به شکلی باشد که علاوه بر کنترل و نظارت، مسیر توسعه را هم هدایت کند.
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری یادآور شد: پیش از این قوانین و مقررات و مکانیسم‌های کنترل فقط رویکرد نظارت و کنترل داشت که این شیوه، پاسخ‌گوی نیازها نبود و امروز در چگونگی کنترل توسعه اطراف راه‌ها باید تجدیدنظر کنیم.
او ادامه داد: امیدواریم با تصویب سند پهنه‌بندی حریم که وفاقی بین استانداری، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی است، مسیر هدایت در پهنه‌های حریم به شکلی انجام شود که دغدغه‌مندی‌های محیط زیستی و تحریک توسعه غیرضروری نیز کنترل شود.
مهدی‌نیا با بیان اینکه پدافند غیرعامل یکی از موضوعات مبتلابه شهرهاست، گفت: یکی از موضوعات مربوط به پدافند غیرعامل، برخورداری شهرها از چند مسیر خروجی و تخلیه است؛ محور بسکابادی علاوه‌ بر اینکه مسیر حمل‌ونقلی است، یکی از گزینه‌های تخلیه فوری شهر در مواقع خطر نیز محسوب می‌شود. به همین دلیل با افتتاح این مسیر می‌توان به بهبود وضعیت پدافند غیرعامل نیز اشاره کرد.

جزئیاتی بیشتر از پروژه‌ها
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد هم درباره جزئیات 2 پروژه افتتاح‌شده در روز گذشته گفت: کار پروژه محور شهید بسکابادی از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز و ظرف کمتر از 4 ماه با هزینه 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید؛ با‌این‌حال به دلیل افزایش طول مسیر به 2500 متر، هنوز هزینه نهایی برآورد
نشده است.
احسان عظیمی با بیان اینکه با ایجاد این مسیر، شهرک شهید باهنر از کنه‌بیست به محمدآباد و سپس به طرق وصل شده است، افزود: آسفالت این مسیر از نوع آسفالت راهسازی بوده است که برای تردد خودروهای سنگین نیز مناسب باشد.
عظیمی همچنین درباره بهسازی آسفالت بولوار حر گفت: عملیات اجرایی این مسیر که حدفاصل شهرک شهید رجایی و شهرک شهید باهنر است به طول 1800 متر و با اعتبار 2 میلیارد و 100 میلیون تومان شروع شده است. به گفته او با بهره‌برداری این پروژه بعد از 70 روز، عرض این مسیر نیز به میزان 3متر افزایش خواهد یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->