گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر و ماکرون درباره تحولات غزه اردوغان: اسرائیل را وادار به آتش‌بس می‌کنیم | به دنبال تقویت روابط با روسیه و چین هستیم رئیس‌جمهور پیشین روسیه: پیوستن اوکراین به ناتو یعنی اعلان جنگ باقری‌کنی: لبنان زنده‌کننده شکست‌های تاریخی برای صهیونیست‌هاست پاسخ تهران به اتهام «نقش‌داشتن ایران در ترور ترامپ» سخنگوی وزارت امورخارجه: آمریکا به برجام بازگردد؛ پاسخ متناسب خواهیم داد نماینده ایران در شورای امنیت: خروج یک جانبه آمریکا از برجام به زیان همه بود+فیلم جزئیات تازه از مذاکرات میان گروه‌های فلسطینی حماس و فتح به میزبانی چین مراسم عزاداری شام غریبان در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب + فیلم و تصاویر ادعای اسرائیل درباره بازداشت سه صهیونیست به اتهام همکاری با ایران راهکار موقت چین و فیلیپین برای جلوگیری از جنگ گسترده | خط تماس میان رؤسای جمهور آتش‌سوزی گسترده در بغداد (۲۶ تیر ۱۴۰۳) رهبر انصارالله به عربستان هشدار داد ویدئو | روضه‌ عصر عاشورا به روایت آیت‌الله خامنه‌ای حضور سه میلیون پناهجوی افغان در پاکستان ممنوعیت ضبط نشست‌های امنیتی به دستور نتانیاهو آخرین اخبار از روند بررسی و پیشنهاد اعضای هیئت دولت چهاردهم (۲۶ تیر ۱۴۰۳) مراسم عزاداری شب عاشورا با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد+تصاویر علت شنیده شدن صدای تیراندازی در حرم شاهچراغ شیراز چه بود؟ | وضعیت حرم آرام است+ فیلم (۲۵ تیر ۱۴۰۳) پزشکیان: نباید به نام امام حسین (ع) تابع هوای نفس و غرور و تکبر شویم‌
سرخط خبرها

باقری‌کنی: لبنان زنده‌کننده شکست‌های تاریخی برای صهیونیست‌هاست

  • کد خبر: ۲۳۹۴۰۶
  • ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰
باقری‌کنی: لبنان زنده‌کننده شکست‌های تاریخی برای صهیونیست‌هاست
سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت: لبنان زنده‌کننده شکست‌های تاریخی برای صهیونیست‌هاست، چه در سال ۲۰۰۰ و چه ۲۰۰۶؛ بنابراین، لبنان قطعاً جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، علی باقری عصر سه‌شنبه به وقت محلی، پس از دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در جمع خبرنگاران درباره این دیدار اظهار کرد: ایران و روسیه دو همسایه با روابط و مناسبات متنوع و متعدد هستند؛ بنابراین همواره ما به گفتگو و تعامل و رایزنی با یکدیگر درباره هم مسائل دوجانبه و هم موضوعات مورد علاقه دو کشور در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز داریم.

سرپرست وزارت خارجه ایران اضافه کرد: در این دیدار هم، ابتدا آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه به ویژه در عرصه اقتصادی را مرور کردیم و سپس به موضوعات مورد علاقه دو کشور در عرصه منطقه‌ای و مسائل مهم بین‌المللی به ویژه موضوع جنایت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه و راه‌های توقف هرچه‌سریع‌تر و بدون قیدوشرط نسل‌کشی و جنایت صهیونیست‌ها در غزه پرداختیم.

وی ادامه داد: وزیر خارجه روسیه از دیدگاه‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در نشست دیروز شورای امنیت درباره چندجانبه‌گرایی مطرح شده بود، استقبال کردند و ما همین‌طور در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت در موضوع فلسطین هم مشارکت خواهیم داشت و دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره مهم‌ترین موضوع جهان امروز و جنایتی که صهیونیست‌ها در غزه انجام می‌دهند، به تفصیل و تشریح بیان خواهیم کرد.

باقری در پاسخ سؤالی درباره تنش‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان و ادعا‌های رژیم اسرائیل و نیز واکنش جمهوری اسلامی ایران، گفت: این تجربه‌ ثابت‌شده است؛ هرچه صهیونیست‌ها بیشتر در منطقه تنش‌آفرینی کنند و بیشتر جنایت انجام دهند، خودشان را در باتلاق تهدیدات و مخاطرات جدی‌تر فرو می‌برند.

وی تأکید کرد: لبنان زنده‌کننده شکست‌های تاریخی برای صهیونیست‌هاست، چه در سال ۲۰۰۰ و چه ۲۰۰۶؛ بنابراین، لبنان قطعاً جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: صهیونیست‌ها نمی‌توانند شکست‌های غزه را با توسعه جنگ‌افروزی در دیگرمناطق در سطح منطقه جبران کنند؛ بلکه بیشتر خود را در باتلاق مخاطرات بسیار جدی‌تر فرو می‌برند.

باقری در پاسخ به پرسش دیگری درباره پیگیری موضوع ترور سردار قاسم سلیمانی که به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، صورت گرفت نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران موضوع ترور سردار سلیمانی را از طریق چهارچوب‌های حقوقی بین‌المللی مورد پیگیری قرار داده و همچنان در دستورکار خودش دارد. جنایت ترور سردار سلیمانی در دادگاه‌های داخلی ایران هم در دستورکار و مورد پیگیری است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->