قیمت امروز محصولات سایپا و ایران‌خودرو (۲۹ تیر ۱۴۰۳) | ادامه ارزانی در بازار خودرو اما و اگر‌های آیین‌نامه واردات خودرو | دولت باید ابهامات واردات خودرو را برطرف کند اختلال سایبری جهانی دردسرساز شد | اختلال در بورس لندن اختلال گسترده سیستم‌های کامپیوتری در جهان | خطوط هوایی، قطار‌ها، بانک‌ها و شبکه‌های تلویزیونی با مشکل روبرو شدند دستور دادستان برای برخورد با گران‌فروشی در فرودگاه‌های مهرآباد و امام‌خمینی(ره) نصب سایبان بر روی کولر‌ها مصرف برق را به شدت کاهش می‌دهد متن کامل آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده منتشر شد+ شرایط جزئیات فروش ارز اربعین اعلام شد + شرایط و اسامی بانک‌ها واردات کدام خودرو‌ها برای مردم عادی ممنوع است؟ + جزئیات در دیدار فعالان کارگری با رئیس‌جمهور منتخب، مطرح شد: کارگران قراردادی و شرکتی سامان‌دهی شوند مردم عادی چگونه می‌توانند خودرو خارجی وارد کنند؟ | اعلام ۳ شرط مهم واردات خودرو‌های کارکرده خارجی افزایش گواهی اسقاط خودرو‌های بار درون شهری | اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه خودرو‌های باری به ۵ دهک اول اقتصادی وام قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان در مردادماه واریز می‌شود (۲۹ تیر ۱۴۰۳) پلمب یک فست فود و یک نانوایی در قاسم‌آباد مشهد (۲۸ تیر ۱۴۰۳) شرایط واردات خودروی خارجی با کد ملی چیست؟ + جزئیات (۲۸ تیر ۱۴۰۳) بررسی قیمت امروز برند‌های مختلف موبایل از ۴ میلیون تا ۹۷ میلیون تومان (۲۸ تیر ۱۴۰۳) کاهش ۱۰۰ هزارتومانی سکه امامی، نیم‌سکه و ربع‌سکه در مشهد (۲۸ تیر ۱۴۰۳) یک خودرو جدید در راه ایران + عکس و مشخصات شناسایی ۵۰۰ هزار خانه خالی از طریق سامانه املاک و اسکان قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۸ تیر ۱۴۰۳) | چگونه سود ۲.۹ میلیاردی از خرید هیوندای کونا به دست آوریم؟ بررسی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا (۲۸ تیر ۱۴۰۳) | اختلاف‌قیمت ۱۴ تا ۳۰۰ میلیونی کارخانه و بازار آزاد سد ناترازی انرژی مانع استفاده از ظرفیت تولیدی صنایع سیمان رتبه سیزدهم خراسان رضوی در پایش امنیت سرمایه‌گذاری پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام بدون ضامن به مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌رضوی قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۲۸ تیر ۱۴۰۳) سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ همت در صنعت‌ومعدن خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

افزایش گواهی اسقاط خودرو‌های بار درون شهری | اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه خودرو‌های باری به ۵ دهک اول اقتصادی

  • کد خبر: ۲۳۹۷۹۹
  • ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
افزایش گواهی اسقاط خودرو‌های بار درون شهری | اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه خودرو‌های باری به ۵ دهک اول اقتصادی
مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل بار شهرداری‌های کشور از افزایش ارزش گواهی اسقاط خودرو‌های بار درون شهری خبر داد و گفت: تفاهم با سه شرکت خودروساز داخلی برای توسعه ناوگان حمل بار سبک صورت گرفته و تا پایان سال ۵۰۰۰ خودرو به متقاضیان تحویل خواهد شد.

 به گزارش شهرآرانیوز، سید محمد حسین سیف السادات به اقدامات دولت سیزدهم و اتحادیه در راستای توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل بار اشاره کرد و با ابراز تأسف از اینکه در دهه ۹۰ اقدامات مثبتی در بحث نوسازی ناوگان انجام نگرفته، افزود: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در نوسازی ناوگان مسافر صورت گرفته و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های نوسازی ناوگان بار درون شهری انجام شد؛ به طوری که طبق آیین نامه ماده ۱۰ ساماندهی صنعت خودرو در بحث ارزش گواهی اسقاط خودرو‌های بار درون شهری تصمیماتی خوبی اتخاذ شده است.

افزایش ارزش گواهی اسقاط خودرو‌های فرسوده باری 

وی با اشاره به اینکه طبق این آیین نامه ارزش گواهی اسقاط یک خودرو باری سبک بین سه تا پنج گواهی اسقاط محاسبه می‌شود در توضیح بیشتر اظهار کرد: چنانچه شخصی خودروی باری سبک فرسوده داشته باشد می‌تواند بر اساس سال ساخت خودرو سه تا پنج گواهی اسقاط کسب کند که این گواهی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان متغیر است.

امکان جایگزینی ناوگان باری با باری پس از ۱۲ سال

سیف السادات با اعلام خبر فراهم شدن امکان اسقاط و جایگزینی ناوگان باری با باری، تصریح کرد: این شرایط طی ۱۲ سال گذشته فراهم نبود و با تفاهم با خودروساز‌های داخلی امکان این جایگزینی صورت گرفت، به طوری که می‌توان با پرداخت مابه التفاوت حداقلی، وانت فرسوده را با وانت نو جایگزین کرد.

آغاز عملیاتی نوسازی ناوگان باری کشور

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل بار شهرداری کشور با اعلام این خبر خوش که به زودی نوسازی ناوگان باری کشور به صورت عملیاتی آغاز می‌شود، افزود: تأمین خودرو‌ها با رایزنی خودروسازان صورت گرفته و تنها مسائل فنی سامانه‌ای و به روزرسانی این سامانه در حال انجام است که به زودی انجام و نوسازی ناوگان حمل بار در کشور عملیاتی می‌شود.

خانواده‌های تحت پوشش و متقاضیان واجد شرایط در اولویت 

وی ادامه داد: در بحث نوسازی خودرو‌های باری بخشی از مالکان خودرو‌های فرسوده، توان پرداخت مابه التفاوت برای نوسازی خودرویشان را نداشتند و همچنین در راستای توسعه ناوگان نیز افرادی که قصد خرید خودروی باری را داشتند توان مالی برای تأمین خودرو را نداشتند که در این راستا اتحادیه برای حل این مشکل و در جهت توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل بار کشور و اشتغال زایی با کمیته امداد امام خمینی (ره) تفاهم نامه‌ای را امضاء کردند.

کمیته امداد به ۵۰۰۰ وسیله نقلیه باری تسهیلات قرض‌الحسنه می‌دهد 

سیف السادات در ادامه و در توضیح مفاد این تفاهم نامه با اشاره به فاز اول این تفاهم نامه برای تأمین تسهیلات قرض الحسنه ۵۰۰۰ وسیله نقلیه باری در جهت حمایت از توسعه و نوسازی این ناوگان، اظهار کرد: طبق این تفاهم نامه تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد علاوه بر افراد تحت پوشش این کمیته به متقاضیان واجد شرایط که جزو پنج دهک اول اقتصادی کشور هستند نیز تعلق می‌گیرد.

اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه خودرو‌های باری به ۵ دهک اول اقتصادی

وی تسهیلات قرض الحسنه کمیته امداد به متقاضیان ۵۰۰۰ خودروی باری در کشور را حداقل ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: منابع این تسهیلات از سوی کمیته امداد تأمین می‌شود و با این تفاهم نامه هم اشتغال زایی صورت گرفته و هم در جهت توسعه ناوگان حمل و نقل بار اقدام می‌شود. همچنین با ورود خودرو‌های نو به چرخه حمل و نقل بار آلایندگی‌ها کاهش یافته و به افزایش ایمنی خودرو‌های باری نیز کمک خواهد شد.

سبد خودروی سبک در کشور فقیر و فاقد تنوع است 

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل بار شهرداری‌های کشور در ادامه به تأمین ۵۰۰۰ خودروی باری اشاره کرد و گفت: برای تأمین خودرو‌های مورد نظر با شرکت‌های خودروساز در حال انعقاد تفاهم هستیم؛ چرا که در حال حاضر سبد خودروی سبک در کشور فقیر و فاقد تنوع لازم است.

توان تولید سالانه ۲۰۰ هزار وانت بار از سوی خودروسازان داخلی

وی پراید ۱۵۱ شرکت سایپا، آریسان ۲ شرکت ایران خودرو و نیسان زامیاد برای شرکت زامیاد را سه محصول موجود جهت تأمین این ۵۰۰۰ خودروی باری مورد تفاهم نامه با کمیته امداد اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر حدود یک میلیون وانت بار فرسوده در کشور در حال تردد هستند، در حالی که کل تولید وانت بار در کشور از سوی خودروسازان ۲۰۰ هزار وانت در سال است که با محدودیت تولید خودروی تجاری سبک در کشور (وانت بار) روبرو هستیم.

با ظرفیت فعلی تولید وانت نوسازی یک میلیون وانت فرسوده ۵ سال زمان می‌برد 

به گفته سیف السادات، با توجه به ظرفیت تولید سالانه خودروسازان داخلی، اگر تمام ظرفیت تولید را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بار در کشور بسیج کنیم باز هم پنج سال طول می‌کشد تا یک میلیون خودروی فرسوده نو شود، ضمن اینکه طی این سال‌ها تعدادی دیگر از خودرو‌ها هم به سن فرسودگی می‌رسند و تأمین خودروی ناوگان باری فرسوده کشور با مشکل روبرو خواهد شد.

مشکلات موجود برای واردات خودرو‌های نو برقی و کارکرده برای حل مشکل فرسودگی خودرو‌ها

وی امکان واردات خودرو‌های کارکرده برای حل مشکل فرسودگی خودرو‌ها را راهکار قابل توجهی دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر واردات خودروی کارکرده به دلیل بحث تأمین منابع ارزی معطل مانده است.

سیف السادات با بیان اینکه برای واردات خودرو‌های خارجی نو و کارکرده مشکلاتی وجود دارد، ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی در این مسیر قیمت تمام شده برای متقاضی است، به طوری که اختلاف قیمت خودرو‌های خارجی با توجه به هزینه تعرفه‌ها و ... وقتی به دست مشتری می‌رسد با تولید داخلی بسیار زیاد می‌شود که برای فعالین این حوزه جذابیت و صرفه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل بار شهرداری‌های کشور در ادامه در مورد قرارداد اتحادیه حمل و نقل بار شهرداری کشور با سه شرکت سایپا، ایران خودرو و زامیاد برای تأمین خودروی پراید ۱۵۱، آریسان دو و نیسان زامیاد، تصریح کرد: چنانچه مشکلی در تأیید استاندارد این خودرو‌ها پیش نیاید و استاندارد آنها تأیید شود، قطعا مشکلی برای تأمین ۵۰۰۰ دستگاه خودرو که قرار است منابع مالی آن از طریق تسهیلات فراهم شود، پیش نیاید ظرف دو ماه آینده این قرارداد عملیاتی خواهد شد و ۵۰۰۰ دستگاه خودرو در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می‌گیرد.

آغاز تحویل ۵۰۰۰ وانت نو به متقاضیان از پایان تابستان 

سیف السادات فرایند ثبت نام متقاضیان برای دریافت این ۵۰۰۰ دستگاه خودرو را در مرحله اول پس از ثبت نام، معرفی متقاضیان به بانک برای دریافت تسهیلات اعلام کرد و گفت: پس از این فرایند، تا پایان تابستان وارد فاز عملیاتی این قرارداد خواهیم شد، بنابراین چنانچه استاندارد خودرو‌ها تأیید شده و مراحل ثبت نام و ارائه تسهیلات بانکی طی شود، شماره گذاری از سوی پلیس صورت گرفته و پس از آن خودروساز خودرو‌های مورد نظر را تحویل متقاضیان خواهد داد.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل بار شهرداری‌های کشور اظهار کرد: پس از تکمیل ثبت نام و دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه مدت زمان تعیین شده از سوی خودروسازان برای تحویل خودرو‌ها مشخص می‌گردد، بنابراین تا پایان امسال ۵۰۰۰ خودروی مورد تفاهم اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل بار شهرداری کشور و کمیته امداد تحویل خواهند شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->