ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

موج همراهی

  • کد خبر: ۲۴۰۳۴
  • ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
موج همراهی
زوج هنرمند مشهدی با فراخوانی باعث کمک میلیونی به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا شدند
غلامرضا زوزنی - احتمالا طی روز‌های گذشته در همین صفحه مطالبی درباره تعطیلی تماشاخانه‌ها و به تبع آن تعطیلی کسب و کار‌هایی که به هنر‌های نمایشی مرتبط هستند را خوانده‌اید. اهالی تئاتر مشهد در هر جایگاه و مرتبه شغلی که هستند با مشکلات بسیاری در یکی دو ماه گذشته روبه‌رو بودند و تا باز شدن تماشاخانه‌ها که زمان آن مشخص نیست، درگیر مسائل معیشتی پیچیده‌ای همانند بخشی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه خواهند شد.
در این میان تعدادی از تئاتری‌های مشهد سعی کردند در کنار مردم شهرشان باشند. حسین اکبرپور، بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر، و همسرش ندا محمدی، بازیگر تئاتر، از آن دسته از اهالی تئاتر مشهد هستند که نشان دادند حالا نوبت آن‌هاست به مردم کمک کنند. این زوج با راه انداختن پویشی با نام «بسته همراهی» توانستند با همراهی مردم به ده‌ها خانواده آسیب‌دیده از شرایطی که کرونا به وجود آورده است بسته‌های مواد غذایی برسانند. در این اقدام خیرخواهانه تعدادی دیگر از اهالی تئاتر مشهد برای انجام مراحل بسته‌بندی و توزیع کنار اکبرپور و محمدی بودند.
آن‌ها با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرامی‌شان از دنبال‌کننده‌هایشان خواستند برای تهیه بسته مواد‌غذایی به افراد آسیب‌دیده از کرونا در کنارشان باشند.
دقایقی پس از انتشار آن چندین میلیون تومان در حساب معرفی شده واریز شد و کمتر از ۲۴ ساعت، مردم خیرخواه نزدیک به ۲۰ میلیون تومان برای مشارکت در این پویش ساده واریز کردند و حسین اکبرپور و ندا محمدی را با رسالتی جدید آشنا کردند.

یک ویدئوی ساده
این پویش از درددل یک کارگر ساده شروع می‌شود. ندا محمدی در جریان شنیدن صحبت‌های یک کارگر که برای تأمین معاش خانواده‌اش مجبور بوده از خانه بیرون بیاید و قرنطینه را بشکند قرار می‌گیرد. صحبت‌های آن کارگر، محمدی و اکبرپور را به این فکر می‌اندازد به اندازه بضاعت خودشان به یکی دو خانواده کمک کنند تا حداقل برای چند روز هم که شده مجبور نباشند از خانه بیرون بیایند. آن‌ها این تصمیمشان را با دیگران به اشتراک می‌گذارند تا شاید بتوانند به تعداد بیشتری خانواده آسیب‌دیده کمک کنند. محمدی می‌گوید: «ما توانستیم یک بسته غذایی قابل قبول که ارزش غذایی خوبی هم داشته باشد را با کمک مردم به ۹۰ خانواده آسیب‌دیده از کرونا اهدا کنیم.»
همان‌طور که اهالی خیرخواه تئاتر مشهد به همراه این زوج هنرمند و خیراندیش مشغول رساندن بسته‌های همراهی به دست گیرنده‌ها بودند، ویدئویی هم که در فضای مجازی منتشر کرده بودند دست‌به‌دست می‌شد. بعد از پایان مرحله توزیع آن‌ها وقتی سری به پیامک‌های حسابشان می‌زنند می‌بینند که نزدیک به ده‌میلیون تومان دیگر به حساب آن‌ها واریز شده و این اتفاق باعث شد تا آن‌ها تصمیم بگیرند مرحله دوم بسته همراهی خودشان را تدارک ببینند. تا لحظه تنظیم این گزارش نزدیک به ۱۲ میلیون تومان برای انجام مرحله دوم توزیع بسته حمایتی به حساب آن‌ها واریز شده و همچنان برای تأمین مواد غذایی به مشارکت نیازمند هستند:محمدی می‌گوید: «بسته دوم که قرار است توزیع کنیم با ماه مبارک رمضان و روز‌های روزه‌داری مصادف است. با مشورتی که با کارشناسان تغذیه داشتیم آن‌ها تأکید داشتند تا بسته دوم از نظر ارزش غذایی بالاتر باشد. برای همین به دنبال اضافه کردن گوشت و مواد پروتئینی دیگر به بسته هستیم که با کمک مردم ممکن خواهد شد.»

چند روز بی‌دغدغه
حسین اکبرپور می‌گوید: «تعدادی از خانواده‌هایی که بسته همراهی را به آن‌ها تقدیم کردیم افرادی هستند که قبل از شیوع ویروس کرونا کار داشتند و تا حدی از پس زندگی خودشان بر می‌آمدند. این افراد حالا به خاطر تعطیلی‌های اخیر برای تأمین معیشتشان با مشکل روبه‌رو هستند. ما سعی کردیم حتی برای چند روز هم که شده این دغدغه را از آن‌ها دور کنیم. دو سه گروه بسیج شدند وخانواده‌ها را شناسایی کرده‌اند که عموما در مناطقی مثل التیمور، پنجتن، همت‌آباد، قلعه ساختمان و ... زندگی می‌کنند.»
وقتی آن‌ها این کار را شروع کردند تصور نمی‌کردند با موج همراهی مردم روبه‌رو شوند. اکبرپور می‌گوید حتی فروشنده‌های مواد غذایی که اقلام را از آن‌ها خرید می‌کردند هم به این پویش پیوستند: «من و همسرم موقع خرید اقلام و مواد غذایی با هم مدام صحبت می‌کردیم. بعضی از فروشنده‌ها از صحبت‌هایمان متوجه می‌شدند که ما چه کاری را انجام می‌دهیم در نتیجه علاوه بر کمک نقدی تخفیف چشمگیری هم بابت خریدمان به ما می‌دادند که با آن تخفیف ما می‌توانستیم اقلام بیشتری را برای توزیع خریداری کنیم.»
جدای از کمک‌های نقدی، خیرانی هم دنبال فرصت می‌گردند تا سهمی در این کار خدا پسندانه داشته باشند. اکبرپور می‌گوید که افرادی حاضر شدند برای بسته همراهی دومشان به صورت غیر نقدی کمک کنند که این دست آن‌ها را برای توزیع یک بسته مغذی‌تر باز می‌گذارد: «جدای از آن کمک نقدی، خیرینی اعلام کرده‌اند که حاضرند در تهیه گوشت، عدس، سویا، ماکارونی، روغن و ... به ما کمک کنند و این اتفاق همین‌طور در حال گسترش است و افراد بیشتری در حال پیوستن به این پویش هستند.»

ما قهرمان نیستیم
یکی از اهالی تئاتر در واکنش به اقدام این زوج هنرمند، در صفحه مجازی‌اش نوشته بود «تئاتر تعطیل است، اما تئاتری تعطیل نیست». همین‌طور هم هست تعدادی از هنرمندان در سراسر کشور در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن‌ها میان افراد آسیب‌دیده هستند. به نظر ندا محمدی این کار اعتیاد‌آور است: «من که درگیر این کار شده‌ام و احساس می‌کنم به آن اعتیاد پیدا کرده‌ام. اینکه می‌بینم در لحظه لحظه این اتفاق از ابتدا تا الان مردم چقدر به ما لطف داشته‌اند به ما انگیزه می‌دهد؛ و ما احساس می‌کنیم در برابر پول‌هایی که مردم به ما داده‌اند مسئولیت داریم.»
قطعا انجام فعالیت‌هایی از این دست شائبه‌هایی را نیز به دنبال دارد. عده‌ای گمان می‌کنند افرادی همانند حسین اکبرپور و ندا محمدی، به دنبال تظاهر هستند. آن‌ها با به جان خریدن حرف و حدیث‌های احتمالی این کار را شروع کرده‌اند که اگر می‌خواستند با همان مبلغ خود کار خیر را انجام دهند نه‌تن‌ها تعداد بیشتری از خانواده‌های آسیب‌دیده همچنان برای تأمین مواد غذایی با مشکل روبه‌رو بودند بلکه این موج همدلی در جامعه به راه نمی‌افتاد. اکبرپور و همسرش می‌گویند اگر حاضر به مصاحبه و گفتگو با رسانه‌ها هستند برای این نیست که خودشان را قهرمان جلوه دهند، بلکه می‌خواهند از این طریق کمک‌های بیشتری را برای تهیه بسته‎‌های همراهی جذب کنند.  
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->