نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید
سرخط خبرها
گپ‌وگفتی با مهلا محروقی، اولین مدال‌آور جهانی دوومیدانی بانوان

با رکورد جدیدم همه را شگفت‌زده می‌کنم

  • کد خبر: ۲۴۰۳۶
  • ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
با رکورد جدیدم همه را شگفت‌زده می‌کنم
مژده رنگیان - بهار سال گذشته بود که برای اولین‌بار دختران به مسابقات جهانی دوومیدانی دانش‌آموزان در کرواسی اعزام شدند که دراین‌بین ۲ ورزشکار خراسانی نیز حضور داشتند؛ اما در همین تجربه اول، مهلا محروقی توانست در پرتاب دیسک با رکورد ۳۵.۴۳ متر مدال برنز جهانی را در دومین تجربه برون‌مرزی خود کسب کرد. به‌این‌ترتیب اولین مدال جهانی توسط یک دختر خراسانی کسب شد. مهلا محروقی، عضو تیم ملی نوجوانان و جوانان، که عناوین سومی دانش‌آموزان جهان و چهارمی آسیا در رقابت‌های هنگ‌کنگ را در کارنامه خود دارد، حالا از برنامه‌اش برای ارتقای رکورد می‌گوید و می‌خواهد در المپیک نیز حاضر شود.
دختر هجده‌ساله دوومیدانی استان درباره شروع ورزش حرفه‌ای خود می‌گوید: سال ۹۲ در طرح استعدادیابی که در مدرسه برگزار شد، رد شدم؛ اما در یکی از مسابقات مچ‌اندازی موفق شدم همه کلاس را شکست دهم و از آنجا بود که دوباره تست گرفته شد و به‌دلیل قدرت زیاد در پرتاب وزنه تمریناتم را آغاز کردم. ۳ سال پیش پرتاب دیسک را آغاز کردم و ۲ سال است که حرفه‌ای آن را دنبال می‌کنم. قهرمانی نونهالان کشور، اولین مدالم در این رشته بود. خانواده‌ام حمایت خیلی زیادی می‌کنند، مادرم در تمرینات همراهی‌ام می‌کرد و پدرم ساعت‌ها در راه بود تا من به تمرینات و مسابقات برسم.

امسال رکوردم سورپرایز است
محروقی تصریح می‌کند: پرتاب دیسک، رشته‌ای تکنیکی است که به‌جز قدرت، نیاز به ظرافت نیز دارد. فیلم‌هایی از بهترین‌های دنیا را تماشا می‌کنم. پرکوویچ قهرمان زنان دنیاست که با پرتاب ۷۱ متر در صدر ورزشکاران این رشته قرار دارد. من نیز با رکورد‌های ۴۵ متر در رده ۴۹۹ جهان در بین بزرگ‌سالان و جوانان و نوجوانان هستم، اما به‌دنبال این هستم تا امسال رکوردم را ارتقا دهم و با این رکورد جدید به جمع ۱۰۰ ورزشکار برتر دنیا برسم. امسال می‌خواهم سورپرایز بزرگی با رکورد جدیدم داشته باشم که قطعا بالای ۵۰ متر است و رکورد بزرگ‌سالان ایران را خواهم زد. بهترین رکوردم که به‌صورت رسمی ثبت شده است، ۴۵. ۸۷ متر است؛ اما در یکی از رکوردگیری‌ها در تمرینات ملی ۴۸ متر نیز به ثبت رسید. اما سال گذشته به‌دلیل بیماری که به‌صورت مقطعی درگیر آن بودم، رکوردم افت کرد.

به‌جای دیسک، با سنگ تمرین می‌کردم
او ادامه می‌دهد: مربی من درحال‌حاضر صمیمی، از ورزشکاران باسابقه پرتاب‌دیسک ایران است که پیش از او حمید ابراهیم‌نژاد، یکی دیگر از مربیان مطرح دوومیدانی بود. متأسفانه به‌دلیل راه دور و فاصله از مربی تمرینات را خودم پیگیری می‌کنم و از طریق مجازی اشکالاتم را با مربی‌ام رفع می‌کنم. از نظر پیست و محل تمرینی نیز وضعیت خوبی ندارم. نمی‌شود فعلا در پیستِ باز کار کرد، زیرا چمن‌ها خراب می‌شوند.
این ملی‌پوش جوان با بیان اینکه برای رشد و پیشرفت به‌جز تلاش و استعداد نیاز به تجهیزات هم داریم، تصریح می‌کند: به پیست تخصصی پرتاب در سالن نیاز داریم. در تمرینات باید تعداد دیسک‌ها زیاد باشد، اما من درحال‌حاضر فقط ۲ دیسک یک‌کیلویی دارم و به دیسک‌های ۲ و یک‌و‌نیم نیاز دارم؛ ولی هنوز تهیه نشده است. من زمانی که پرتاب دیسک را شروع کردم، با مربی‌ام از سنگ استفاده می‌کردم. اجازه حضور در چمن نداشتم و به‌همین‌خاطر به کوه می‌رفتیم و با سنگ تمرین می‌کردم. بااین‌حال امسال هیئت و مدیران انجمن ورزشی به من کمک کردند تا مکمل‌های ورزشی را تهیه کنم، زیرا ورزشکاران به آن نیاز دارند.
او خاطرنشان می‌کند: سال گذشته در کرواسی دومین تجربه برون‌مرزی را داشتم. برای رسیدن به مسابقات دانش‌آموزان جهان ۲۴ ساعت در راه بودیم و زمانی که به شهر برگزاری مسابقات رسیدیم، با باد زیاد و هوای سرد غافل‌گیر شدم؛ زیرا با فضای تمرینی من متفاوت بود. باوجود ورزشکاران روس و کرواسی که از نظر فیزیک و تکنیک بسیار خوب هستند، توانستم رکورد خوبی داشته باشم. نفر اول ۵۱.۳۰ و نفر دوم ۴۹ متر رکورد زدند و من نیز با ۴۳.۴۰ متر در جایگاه سوم جهان قرار گرفتم. نفر چهارم نیز با فاصله زیاد ۳۷.۵۰ را ثبت کرد. این مسابقات تجارب بسیار خوبی برای من داشت، ورزشکاران و قهرمانان مختلفی را دیدم، تکنیک‌های جدید را تجربه کردم و حتی با نفر اول بانوان دنیا نیز توانستم صحبت کنم.

یک‌سال‌ونیم است مدرسه نرفته‌ام
محروقی می‌گوید: دانش‌آموز تربیت‌بدنی در هنرستان هستم، ولی جالب است که حدود یک‌سال‌ونیم است مدرسه نرفته‌ام؛ زیرا مدام در اردو‌ها یا مسابقات هستم و به‌همین‌خاطر از مدیران و معلمانم که شرایط را درک می‌کنند، سپاسگزارم. دوست دارم استاد دانشگاه تربیت‌بدنی شوم و تحصیل را حتما ادامه خواهم داد و در آینده به‌دنبال این هستم یک باشگاه حرفه‌ای برای ورزشکاران و قهرمانان داشته باشم.

هدفم رسیدن به بهترین‌های دنیاست
او ادامه می‌دهد: در بین ورزشکاران پرتاب‌دیسک، احسان حدادی الگوی من در سال‌های گذشته بوده است که ورزشکار بسیار بااخلاقی است و حتی مدتی که آسیب دیده بودم، کمک‌های زیادی به من کرد. شاهین مهردلان، ورزشکار خراسانی، نیز تا‌به‌الان مشاوره‌هایی بسیار عالی به من داده است و از او ممنونم. امیدوارم بتواند ورودی المپیک را کسب کند. هدف بزرگ من رسیدن به المپیک و رقابت با بهترین‌های دنیاست. می‌خواهم رکوردم به بهترین‌های جهان برسد و درحال‌حاضر نیز می‌خواهم در مسابقات جوانان آسیایی و جهانی به مدال برسم. قول می‌دهم اگر کمی حمایت شوم و تجهیزات وجود داشته باشد، به المپیک نیز برسم و برای ایران افتخارآفرینی کنم. در رشته‌های دیگر مثل شنا، فوتسال و والیبال هم مقام داشتم؛ اما به‌دلیل اینکه علاقه چندانی نداشتم، آن‌ها را رها کردم. حالا به‌جز دوومیدانی، دوست دارم سوارکاری را نیز دنبال کنم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->