ماجرای زنی که سوژه پادکست جنایی شد! مجموعه شعر «تو و من و شب» را بخوانید «حبس مجرد» در جمع هشت فیلم پرفروش داستانی «هنر و تجربه» زمان پخش «امیلی در پاریس ۴» مشخص شد فیلم کوتاه «پیام» برگزیده جشنواره بین المللی کوثر شد «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» بازتابی از درد‌ها و رنج‌های زنان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ «هناس» به مناسبت سالروز شهادت داریوش رضایی‌نژاد روی آنتن شبکه نمایش می‌رود + زمان پخش استوری پژمان بازغی در واکنش به فوت مرحوم سعید راد + عکس پیام رئیس سازمان سینمایی به مناسبت درگذشت «سعید راد» نامه صریح وزارت فرهنگ و ارشاد به اداره کار خراسان‌رضوی بابت بازنشستگی خبرنگاران «ایستاده با گرگ» نامزد جایزه ویژه بخش مستند جشنواره روسیه شد حکایت مرد تن لش و گُنده غول‌های بیابان شاعر یا نویسنده نمی‌تواند مانند یک ربات به صورت مداوم، اثر تولید کند درباره بازی زنده یاد «سعید راد» در سریال های تلویزیونی «بک گراند» به شبکه نمایش خانگی آمد
سرخط خبرها

«عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» بازتابی از درد‌ها و رنج‌های زنان

  • کد خبر: ۲۴۰۵۸۹
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
«عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» بازتابی از درد‌ها و رنج‌های زنان
تئاتر نمایشی «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» روایت داستان چهار قاتل زن است و به واکاوی درد‌ها و رنج‌های این قشر در جامعه امروز می‌پردازد.

الهام اسماعیلی | شهرآرانیوز، نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» به‌کارگردانی محسن مسعودی‌فر و نویسندگی ساناز بیان که در طی سه اپیزود به روایت داستان چهار قتل می‌پردازد، برای سومین شب متوالی در مشهد به روی صحنه رفت و با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد. 

این نمایش در ژانر اجتماعی، به واکاوی درد‌ها و رنج‌های زنان در جامعه امروز می‌پردازد و از این طریق، به مسائل و چالش‌هایی که زنان با آن‌ها دست‌به‌گریبان هستند، می‌پردازد. 

مسعودی‌فر، کارگردان این اثر، در حاشیه اجرای این نمایش در مشهد، در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به منبع الهام این اثر، گفت: ما در این نمایش به داستان زنانی پرداخته‌ایم که به دلایل مختلف، مرتکب قتل شدند. در واقع، دغدغه اصلی نویسنده، به‌تصویرکشیدن مشکلات و معضلاتی است که زنان در جامعه با آن‌ها روبه‌رو هستند.

وی در ادامه، به فرایند تولید این نمایش اشاره کرد و گفت: برای آماده‌سازی و اجرای این نمایش، ۵ ماه تمرین فشرده داشتیم. سال گذشته نیز این نمایش در جشنواره تئاتر استان خراسان‌رضوی به عنوان اثر برگزیده معرفی شد و پس از ۱۵ شب اجرا در نیشابور، به عنوان نماینده استان به جشنواره تئاتر تبریز راه یافت و در آنجا نیز موفق به کسب جوایز متعددی شد.

مسعودی‌فر که سابقه ۲۵ سال فعالیت حرفه‌ای در تئاتر را دارد و تاکنون ۲۲ اثر نمایشی را به روی صحنه برده است، در ادامه به وضعیت تئاتر خراسان اشاره کرد و گفت: امیدوارم با انتخاب هیئت‌مدیره جدید در انجمن نمایش استان، شاهد رونق دوباره این هنر در خراسان باشیم.

وی تأکید کرد: نگاه به تئاتر باید یا کاملاً خصوصی باشد یا کاملاً دولتی. اگر دولتی است، باید حمایت و سرمایه‌گذاری لازم انجام شود و به هنرمندان بها داده شود. اگر هم خصوصی است، باید موانع اداری و بروکراسی رفع شود. 

این کارگردان تئاتر ابراز داشت: در حال حاضر تئاتر خراسان‌رضوی از نظر سطح کیفی در رده‌های بالا قرار دارد و انتظار می‌رود با حمایت مسئولان، تئاتر شهرستان‌ها نیز رشد و رونق یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->