تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

حمایت سازمان ملل متحد از سرمایه‌گذاری سبز

  • کد خبر: ۲۴۲۱۶
  • ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
حمایت سازمان ملل متحد از سرمایه‌گذاری سبز
دبیر اجرایی برنامه محیط‌زیست ملل متحد (یو ان‌ای پی - UNEP) در بیانیه‌ای با اشاره به شرایط بحرانی شیوع کرونا در دنیا اعلام کرد که از کسب وکار‌ها برای خیز به سمت سرمایه‌گذاری سبز حمایت می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز، در بیانیه اینگر اندرسون تاکید شده است، با توجه به شرایط بحرانی شیوع کرونا، به این وسیله برنامه محیط زیست ملل متحد با میلیارد‌ها انسان در سرتاسر زمین که از آسیب‌های بیماری همه‌گیر کرونا رنج می‌برند، اعلام همبستگی می‌کند.

در این بیانیه آمده است: از میلیون‌ها نفر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و نیز اعضای خانواده سازمان ملل، چون سازمان بهداشت جهانی صمیمانه قدردانیم که در مواجهه با بزرگترین بحران بشر بعد از جنگ جهانی دوم و برای مراقبت از ما به‌طور شبانه‌روزی در تلاش و فعالیت هستند.

دبیر اجرایی برنامه محیط‌زیست ملل متحد در این بیانیه افزود: اولویت نخست و بلامنازع در این شرایط محافظت از مردم از طریق محدود کردن و کنترل شیوع ویروس COVID-۱۹ است. با درک این حقیقت که واکنش دوستداران محیط زیست در برابر این ویروس از الزامات است، آماده‌ایم تا با در اختیار قرار دادن دانش و تجربیات فنی در حوزه مدیریت پسماند‌های شیمیایی و خطرناک برای کشور‌های عضو و شرکای خط مقدم سازمان ملل متحد، از ایشان برای رسیدگی و مقابله با پسماند‌های پزشکی، حمایت کنیم.

«به رغم محدودیت‌های وضع شده در بسیاری از کشور‌هایی که یو ان‌ای پی (UNEP) در آن حضور دارد، اما برنامه محیط زیست ملل متحد با درنظرگیری دستورالعمل‌ها و توصیه‌های مراجع ذی‌صلاح ملی و سازمان بهداشت جهانی، همچنان فعال و غیر تعطیل است. ما در برنامه محیط زیست ملل متحد به وظیفه اصلی خود در تسهیل کردن حاکمیت محیط زیست جهانی با برقراری مجرا‌های مجازی برای بحث و تبادل نظرات متعهد بوده‌ایم و این‌ها به این دلیل است که در نهایت امر، سلامت انسان و سلامت زمین کاملاً بهم پیوسته هستند.»

اینگر اندرسون افزود: فعالیت‌های بشر سرتاسر سیاره ما از زمین تا اقیانوس را به معنای واقعی دچار تغییر کرده است. اگر همچنان و به‌طور مداوم از طبیعت سوءاستفاده نموده و اکوسیستم را تخریب کنیم، سلامت بشر را به مخاطره انداخته‌ایم. در حقیقت ۷۵ درصد از بیماری‌های عفونی نوظهور، از بیماری‌های مشترک انسان و دام (حیوان) هستند که ویروس از حیوان (اهلی یا وحشی) به انسان منتقل می‌شود.

«ما در برنامه محیط زیست ملل متحد با همکاری شرکای خود در حال ایجاد دانش مبتنی بر علم در مورد رابطه فی‌مابین اکوسیستم پایدار، محیط زیست، طبیعت و سلامت انسان هستیم که شامل بیماری‌های مشترک انسان و دام نیز می‌شود؛ و این فعالیت دقیقاً به دلیل ماهیت بهم‌پیوسته زندگی در این سیاره است؛ لذا ایجاد «چارچوب تنوع زیستی بعد از ۲۰۲۰» بسیار پراهمیت بوده و ما متعهد به تلاش برای تحقق این امر هستیم.»

در بیانیه دبیر اجرایی برنامه محیط‌زیست ملل متحد تصریح شده است: در شرایط پس از بحران کرونا، زمانی که دولت‌ها بسته‌های حمایتی برای ایجاد شغل، کاهش فقر و نیز رشد و توسعه اقتصاد تصویب کرده و ارایه می‌دهند، برنامه محیط زیست ملل متحد، کشور‌های عضو و شرکایش را در «بازسازی بهتر گذشته» و از طریق استفاده بهینه از موقعیت برای خیز به سوی سرمایه‌گذاری سبز یاری می‌رساند، همچون سرمایه‌گذاری برای انرژی‌های تجدیدپذیر، خانه‌های هوشمند، تدارکات دولتی سبز، حمل و نقل عمومی و همگی با رعایت اصول و استاندارد‌های تولید و مصرف پایدار.

اینگر اندرسون افزود:‌این اقدامات مدیریت صحیح پسماند‌های خطرناک پزشکی و شیمیایی، حفاظت مقتدرانه و جهانی از محیط زیست و تنوع زیستی، تعهد آشکار به «بازسازی بهتر گذشته»، ایجاد شغل‌های سبز، تسهیل حرکت بسوی آیندۀ با کربن خنثی- راه حل دستیابی به آینده‌ای مقاوم و پایدار و در مسیر اهداف توسعه پایدار است و این، البته، آینده‌ای است که می‌خواهیم.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->