افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نرخ طلا در مشهد (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) تردد روزانه بیش از هزار کامیون حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی بین ایران و افغانستان از مرز دوغارون احکام اصلاحیه ترمیم حقوق کارکنان ثابت شهرداری از شنبه (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) صادر می‌شود سایه جنگ در منطقه بر سر بازار سهام | ریزش ۵۲ هزار واحدی شاخص کل بورس (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) دستور معاون اول رئیس جمهور برای حمایت از بورس قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) معاون وزیر راه در مشهد: اجرای ۱۲ هزار پروژه، در حوزه محرومیت‌زدایی و بهره‌مندی محلات کمتربرخوردار ضروری است امکان دریافت ارز اربعین از طریق پیام‌رسان‌های داخلی فراهم شد + جزئیات قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) | رشد قیمت‌ها شتاب گرفت زمان فروش بلیت پرواز‌های اربعین مشخص شد + جزئیات استاندار خراسان رضوی: پروژه‌های مهم ملی در ارتباط با زائر و زیارت در دستور کار مجلس قرار گیرد پاسخ جهاد کشاورزی درباره کمبود شکر در بازار مشهد فرصت‌های تجاری دست نخورده میان ایران و روسیه قیمت طلا افزایشی شد (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) | مردم مراقب هیجانات بازار ارز و طلا باشند قیمت دلار، طلا، سکه، ارز دیجیتال (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) | صعود سکه به کانال ۴۳ میلیون تومان شناسایی بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی واقع در شهر‌ها و شهر‌های جدید به منظور تغییر کاربری آیا مصوبه افزایش قیمت خودرو لغو می‌شود؟ (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) اولین واکنش بازار‌های مالی به خبر شهادت اسماعیل هنیه | بورس ریخت؛ دلار و طلا رشد کرد قیمت امروز انواع میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد | فلفل دلمه را چند بخریم؟ (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث رایگان است هشدار اقتصادی رئیس اتاق بازرگانی تهران به پزشکیان افت چشمگیر تولید خودرو در ایران طی ۴ ماه + علت (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) تغییر زمان برگزاری دوازدهمین آزمون استخدامی دولت در سال ۱۴۰۳ حق جذب کارگران شهرداری‌ها پرداخت می‌شود اولین دستور خودرویی پزشکیان صادر شد | واکنش بازار خودرو به این دستور چه بود؟
سرخط خبرها

پاسخ جهاد کشاورزی درباره کمبود شکر در بازار مشهد

  • کد خبر: ۲۴۲۲۴۱
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
پاسخ جهاد کشاورزی درباره کمبود شکر در بازار مشهد
«شکر نیست» داستانی تکراری که اولین‌بار نیست با آن روبه‌رو می‌شویم. برخی فعالان اقتصادی در سال‌های اخیر، قیمت‌گذاری دستوری برای این محصول را فرصتی برای دلالان و سودجویان تلقی می‌کنند. برخی نیز معتقدند با آزادسازی قیمت این کالا و حذف یارانه‌اش، این کالا در بازار سامان می‌گیرد و تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، خردادماه امسال بود که پس از اعلام خبر کمبود شکر در بازار، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت که با اختصاص ١٨٠تن شکر طرح تنظیم بازار ویژه مصرف خانوار و آغاز توزیع آن در فروشگاه‌های مواد غذایی، هیچ کمبودی در بازار نیست. حال به نظر می‌رسد پس از بازدید میدانی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بعد از گذشت حدود یک ماه، باز هم با عرضه‌نشدن آن در برخی فروشگاه‌ها روبه‌رو هستیم. موضوعی که آن را از رئیس جهاد کشاورزی مشهد و مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد جویا شدیم.

وقفه عرضه به‌دلیل فرایند عرضه سامانه‌ای

رئیس جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به اینکه تأمین شکر در دو زمینه مصرف خانوار و شکر صنایع مطرح است، می‌گوید: اخیرا از طریق سامانه بازارگاه شکر عرضه می‌شود. وقفه‌ای در خرید و حمل اتفاق افتاد که مدتی پیش برای صنایع مطرح بود و بلافاصله حل شد. صنایع از طریق همین سامانه با کد یکتا نیاز واحد تولیدی‌ای را که برای آن مجوز دارند، دریافت می‌کنند.

علی‌اکبر قارزی درباره تأمین شکر بخش اصناف نیز بیان می‌کند: در چند روز گذشته چند نفر را از طریق اتحادیه اصناف توزیعی به سازمان جهادکشاورزی استان معرفی کرده‌ایم که کد یکتا بگیرند و در سامانه بازارگاه خرید انجام دهند که به محض واریز هزینه، حمل کالا انجام و در فروشگاه‌ها توزیع می‌شود.
وی می‌افزاید: در حال حاضر شکر به‌طور محدود در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با همان قیمت مصوب داریم. کمبود شکر ممکن است به دلیل اجرای همین فرایند باشد از طریق سامانه‌ای که مطرح کردیم.

هیچ مشکلی در عرضه شکر نیست

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه شکر در بازار وجود ندارد، می‌گوید: قبلا قیمت شکر تا ۶۰ هزار تومان هم رسید، اما در حال حاضر با رقم‌هایی حدود ۴۳ هزار تومان عرضه می‌شود و هیچ کمبودی نداریم.

محسن صیادی در پاسخ به اینکه چرا در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای با کمبود شکر روبه‌رو هستیم، بیان می‌کند: ممکن است سیاست خود فروشگاه زنجیره‌ای باشد که شکر را عرضه نمی‌کند و عرضه‌نشدن شکر در یک فروشگاه زنجیره‌ای دلیل بر کمبود آن در بازار نیست. مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد با بیان اینکه اخیرا با دپو این کالا روبه‌رو نبوده‌ایم، تصریح می‌کند: ممکن است شکر مصرف خانوار در قنادی یا آب‌میوه‌فروشی در بازرسی‌ها دیده شده باشد، اما دپو یا احتکار شکر نداشته‌ایم. در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز اگر شکر را عرضه نکنند، ورود می‌کنیم و تشکیل پرونده می‌دهیم، اما چنین مسئله‌ای تاکنون نداشته‌ایم.

وی در پاسخ به تناقض مطرح شده با صحبت‌های رئیس جهاد کشاورزی که وقفه عرضه شکر را به دلیل سامانه‌ای شدن مطرح کرده بود، می‌گوید: جهاد کشاورزی درباره رویکرد خود توضیح می‌دهد و ما از حوزه بازرسی صحبت می‌کنیم که هیچ مشکلی در این زمینه نمی‌بینیم. 

طبق آمار‌های مطرح شده از سوی مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد از ابتدای سال، تعداد ٩٠٠بازدید از واحد‌های صنفی پیرامون عرضه و فروش شکر انجام پذیرفته است که در این بازرسی‌ها پس از مشاهده تخلف، تعداد ٧٥فرم گزارش بازرسی به ارزش یک‌میلیارد و ۵۹۴ میلیون ریال تنظیم و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->