تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند
سرخط خبرها
رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی پیش بینی کرد:

رواج اسکان غیررسمی در مشهد

  • کد خبر: ۲۴۲۵۹
  • ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
رواج اسکان غیررسمی در مشهد
رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: با تعطیلی هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی رسمی، اسکان غیررسمی در مشهد رواج خواهد یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سزاوار امروز شنبه در جلسه تشکل‌های گردشگری استان با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: «براساس بررسی‌های صورت گرفته، با توجه به اینکه برخی افراد برای انجام امور کاری و شغلی به مشهد سفر می کنند به ناچار باید در مشهداقامت داشته باشند و با تعطیلی مراکز اقامتی رسمی این افراد در مراکز اسکان غیررسمی اقامت می‌کنند».

او با بیان این که تعطیلی همه هتل‌ و مراکز رسمی، اسکانِ غیررسمی را افزایش می‌دهد، پیشنهاد کرد: حداقل چند مرکز اقامتی رسمی با رعایت پروتکل‌های شدیدتر فعال باشند.

سزاوار در ادامه به موضوع خسارت وارد شده به هتلداران استان اشاره کرد و گفت: صنعت هتلداری بیشتر از سایر بخش‌ها و صنایع آسیب دیده و خسارت‌ها چندین برابر خسارت‌های اعلام شده است. او افزود: خسارت‌هایی وجود دارد که وارد کاغذ شده اماخسارت‌هایی هم وجود دارد که در قالب فرم‌های پیش بینی شده قابل ذکر نیست.

سزاوار به تعیین تکلیف نشدن زمان بازگشایی هتل‌ها و مراکزاقامتی اشاره و اظهار کرد: بخشی از مواد غذایی موجود در انبارهای ما از بین رفته و بخشی هم در انبارها موجود است.

او درباره راهکارهای اعلام شده برای جبران خسارت اظهار کرد: تعویق پرداخت قبوض حامل‌های انرژی و تسهیلات با بهره 12 درصد نمی تواند خسارت‌ تاسیسات گردشگری را جبران کند.

رئیس هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتل‌داران خراسان رضوی تاکیدکرد: دولت می تواند خسارت را از طریق مستهلک شدن مالیات‌ها پرداخت نماید، این روش هم مشکل دولت و هم مشکل هتلداران را بر طرف می کند.

او درباره پرداخت حقوق به کارگران اظهار کرد: اگرچه قرارشده که از طریق بیمه تامین اجتماعی به پرسنل حقوق پرداخت شود اما هیچ کدام از آن‌ها حتی یک ریال علی الحساب دریافت نکرده اند و هنوز در حال ثبت نام هستند.

آسیب به اقتصاد روستاها با تعطیلی بوم‌گردی‌ها

 در ادامه این جلسه، صادق کاظمیان، رئیس جامعه حرفه ای اقامتگاه‌های بوم گردی کشور گفت: براساس آن چه اعلام شده، قرار است براساس پرسنل بیمه شده واحدهای اقامتی تسهیلات پرداخت شود، این در حالی است که بوم گردی‌ها بیمه‌ پرداز ندارند و بیشتر مردم روستاها در بوم‌گردی‌ها مشارکت و همکاری دارند.

وی افزود: به دلیل وابستگی اقتصاد روستاها به اقامتگاه‌های بوم گردی، با تعطیلی این واحدها اکنون چرخه اقتصادی در روستاها دچار آسیب زیادی شده است.

کاظمیان ادامه داد: با توجه به این که ازدحام جمعیت در روستاها کمتر است، تعدادی از ساکنان شهرها به روستاها مراجعه کرده و خانه‌های شخصی را اجاره کرده اند.

دبیر جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کشور برای دوران پساکرونا پیشنهاد کرد: «برای استفاده کارکنان دولت، نهادها و بازنشستگان، بن‌های اسکان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی اختصاص یابد تا رونق دوباره به روستا بازگردد.

پیشنهاد بخشودگی مالیات تاسیسات گردشگری

 مجتبی احمدی، فعال حوزه خدمات مسافرتی مشهد گفت: به تعویق افتادن پرداخت مالیات نمی‌تواند خسارت وارد شده به تاسیسات گردشگری را جبران کند، بلکه باید مالیات‌ها بخشیده شود.

او پیشنهاد کرد: با توجه به شرایط خاص به وجود آمده الزام فعالیت دفاترخدمات مسافرت در واحدهای تجاری به فعالیت در واحدهای غیر تجاری تغییرکند.

احمدی با اشاره به رواج اسکان غیر رسمی در مشهد اظهار کرد: فعالیت دوباره تاسیسات گردشگری با رعایت پروتکل های بهداشتی می‌تواند از اسکان غیررسمی جلوگیری کند.

محمدسعید ولی زاده، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی بر ضرورت تعریف بسته‌های سفر ارزان قیمت برای پساکرونا تاکید کرد وگفت: «دولت برای حضور دفاتر خدمات مسافرتی در نمایشگاه‌های خارجی تسهیلات ویژه ای را در نظر بگیرد و در صدور ویزای گردشگران نیز معافیت‌هایی در نظر گرفته شود.

 مهدی شیرین زاده، نماینده هیئت موسس جامعه حرفه‌ای مهمانپذیران خراسان رضوی با اشاره به مشکلاتی که برای مستاجران واحدهای اقامتی به وجود آمده است، گفت: شرایط ویژه ای بر قراردادهای اجاره و گارانتی حاکم است و باید از این ظرفیت قانونی به خوبی استفاده شود.

مقدس زاده، نماینده جامعه حرفه‌ای هتل‌ آپارتمان داران خراسان رضوی در این جلسه گفت: تا زمانی که حرم مطهر رضوی پذیرای زائران نباشد، مراکز اقامتی نیز مسافر ندارند.

او با اشاره به حجم بالای خسارت به تاسیسات گردشگری ادامه داد: وقتی طی چند ماه گذشته مراکز اقامتی مسافر نداشته اند و تعطیل بوده‌اند مالیات و مالیات بر ارزش افزوده از کجا می‌خواهیم پرداخت کنیم.

هم چنین میلانی، نماینده انجمن راهنمایان گردشگری خراسان رضوی به بیکاری اعضای این انجمن اشاره و دو طرح برای بعد از کرونا ارائه کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->