انتشار فراخوان ارسال طرح‌های المان و سازه‌های گل بهار ۱۴۰۴ در مشهد کندو کاوی در تاریخ مزرعه «گل‌ختمی» مشهد که میدان بسیج شد توجه ویژه به موضوع «خلاقیت و نوآوری» در دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس آغاز پویش «هم‌قدم با پاکبانان شهرم» در مشهد دستور فرماندار به بخشدار برای رفع تاریکی جاده روستای «کنه‌بیست» مشهد پیشرفت ۷۵ درصدی پیاده روسازی در بلوار «توس» مشهد شرط صدور سند مالکیت اعیان برای اراضی وقفی اعمال‌قانون ۱۳۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۴ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، بولوار وکیل‌آباد و میدان آزادی (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط سالم قرار دارد (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) روایت مشهد، زنده‌تر می‌شود | خانه‌های تاریخی، گذر‌های قدیمی تشرف به حرم‌مطهررضوی و دروازه‌های تاریخی شهر احیا می‌شود نام‌گذاری خیابانی در شهر مشهد به نام شهید مقاومت، «اسماعیل هنیه» مصدومیت آتش‌نشان مشهدی برای نجات ۶ شهروند محبوس در آتش (۱۲ مرداد ۱۴۰۳) طلب ۹ هزار میلیارد تومان شهرداری مشهد از دستگاه‌های دولتی هتل معتادان! | ناامنی کوچه تنباکوچی مشهد با مدرسه نیمه ساخته تخلفات متعدد، دو آتلیه عکاسی در مشهد را به پلمب کشاند (۱۱ مرداد ۱۴۰۳) فقط یک شماره ثبت! | دومینو تخریب خانه‌های تاریخی پس از ثبت میراث فرهنگی (بخش اول) عضویت شهرداری مشهد صندوق پژوهش و فناوری مسکن ترافیک سنگین در میدان‌های استقلال و آزادی و خیابان‌های پیرامون حرم امام‌رضا(ع) در مشهد (۱۱ مرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۱ مرداد ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۰۲۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۸ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۱ مرداد ۱۴۰۳) ضمیری: متولی اجرای طرح‌های تفصیلی مشخص شود
سرخط خبرها

آغاز پویش «هم‌قدم با پاکبانان شهرم» در مشهد

  • کد خبر: ۲۴۲۷۴۹
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
آغاز پویش «هم‌قدم با پاکبانان شهرم» در مشهد
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از آغاز پویش «هم‌قدم با پاکبانان شهرم» به منظور فرهنگ‌سازی برای کاهش تصادفات با پاکبانان در بزرگراه‌ها و معابر اصلی خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به اینکه حفظ سلامت پاکبانان در اولویت کاری حوزه خدمات شهری قرار دارد، طی سال‌های اخیر اقدامات مهمی برای افزایش ایمنی و تجهیزات این نیرو‌های خدوم خدمات شهری انجام شده است.

وی افزود: باوجوداین، به دلیل رعایت‌نشدن قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی برخی شهروندان، همواره جان پاکبانان در بزرگراه‌ها و معابر اصلی در خطر است و متأسفانه تعدادی از همکارانمان را در این حوادث رانندگی از دست دادیم. افزایش آگاهی و حساس‌سازی شهروندان نسبت به این موضوع می‌تواند تا حد زیادی از وقوع این سوانح جلوگیری کند؛ به همین منظور پویش «هم‌قدم با پاکبانان شهرم» همراه با اکران‌های شهری، فعالیت در فضای مجازی و برگزاری مسابقات مرتبط با این موضوع در شهر مشهد در حال اجراست.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در ادامه، به اقدامات گسترده مدیریت شهری برای افزایش ایمنی پاکبانان هنگام فعالیت در شهر اشاره کرد و افزود: در اولین اقدام، طرح لباس پاکبانان تغییر داده شد و تعداد و کیفیت نوار‌های شبرنگ لباس‌ها افزایش یافت تا دید بهتری در شب داشته باشد و دستورالعمل و شیوه‌نامه‌ای در راستای افزایش ایمنی پاکبان‌ها به مناطق ابلاغ شده و در آن، بر نکاتی مانند فاصله پرچم‌زن تا پاکبان، تجهیزات موردنیاز و... تأکید شده است.

مهدی یعقوبی اضافه کرد: علاوه بر اینکه تجهیزات پاکبانان کامل‌تر شده و استفاده از خودروی پشتیبان در اکیپ‌های نظافت بزرگراهی برای همه مناطق دارای بزرگراه الزام شده است، شش هزار پاکبان در دوره‌های متعدد آموزشی ایمنی جامع مدیریت شهری نیز شرکت کردند. همچنین مکانیزه‌شدن نظافت بزرگراه‌ها یکی از اقدامات ویژه معاونت خدمات شهری است و به‌شدت پیگیر اجرایی‌شدن این موضوع هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->