تعطیلی سالن‌های نمایش در سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) معادل فارسی «کوییز» چیست؟ + فیلم پریناز ایزدیار در فیلم جدید «سرریز» + عکس ماجرای دستمزد عجیب کیت بلانشت برای فیلم «ارباب حلقه‌ها» تمدید نمایشگاه ویدئوآرت «تاسیان» + جزئیات «واکین فینیکس» یک پروژه سینمایی را به تعطیلی کشاند جایزه آمریکایی ها در دستان «چراغ قرمز طلایی» ایرانی آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) اکران فیلم «قاتلان ماه کامل» مارتین اسکورسیزی در سینما هویزه مشهد + زمان اعضای هیئت‌مدیره جدید انجمن صنفی فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران معرفی شدند تهیه‌کننده «عشق» و «روبان سفید» درگذشت مجموعه مستند «قصه‌های سنگر ما» ساخته می‌شود «آتش و خاکستر» عنوان رسمی «آواتار ۳» شد حکایت اصلانشاه و طنز فاخر وزیر پژمان جمشیدی بازیگر اصلی «محکوم» شد یک تولد عطرآلود | نگاهی به آخرین ساخته هادی مقدم‌دوست که فضایی متفاوت دارد تغییر در  اکران سینما با ورود مشهدی‌ها واکنش «معین» به کسب مدال ورزشکاران ایران در المپیک پاریس + عکس
سرخط خبرها

تهیه‌کننده «عشق» و «روبان سفید» درگذشت

  • کد خبر: ۲۴۴۲۱۰
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
تهیه‌کننده «عشق» و «روبان سفید» درگذشت
مارگارت منه‌گز، تهیه‌کننده پیشگام که در طول دهه‌ها فعالیت حرفه‌ای یکی از چهره‌های اصلی صنعت فیلم فرانسه بود در ۸۳ سالگی درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مارگارت منه‌گز تهیه کننده آلمانی-فرانسوی مجارستانی الاصل از سال ۱۹۷۵ تا ۲۰۲۱ به عنوان رئیس کمپانی «Films Losange» و از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ رئیس کمپانی فیلمسازی «Unifrance» بود و در طول دوران حرفه‌ای، نقش کلیدی در آکادمی سزار داشت و فیلم‌هایی برای کارگردانانی مطرحی، چون اریک رومر، باربت شرودر، ویم وندرس، آندری وایدا، آگنیشکا هلند و میشائیل هانکه از جمله فیلم برنده نخل طلا و «عشق» در سال ۲۰۱۲ را تهیه‌کنندگی کرد.

مارگارت منه‌گز در دنیای سینما به‌ویژه به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم‌های هنری و فیلم‌های مستقل شناخته می‌شود. او در سال ۱۹۴۱ در شهر سالزبورگ اتریش به دنیا آمد و فعالیت‌های سینمایی خود را از دهه ۱۹۷۰ آغاز کرد و بیشتر به خاطر همکاری با کارگردانان مطرحی، چون اریک رومر و میشائیل هانکه شناخته می‌شود.

یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلم‌هایی که او تهیه کرده است، فیلم «عشق» به کارگردانی میشائیل هانکه است که در سال ۲۰۱۲ جایزه نخل طلای جشنواره کن را برد و همچنین موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شد.

او همچنین تهیه کنندگی فیلم برنده شیر طلای ونیز «پرتو سبز» در سال ۱۹۸۶ را نیز بر عهده داشته و فیلم‌شناسی وسیع او شامل «دوست آمریکایی» اثر ویم وندرس، «روبان سفید» دیگر اثر برنده نخل طلای هانکه و فیلم نامزد اسکار «اروپا اروپا» ساخته آگنیشکا هلند می‌شود.

آخرین فعایت او به عنوان یکی از تهیه کنندگان در فیلم «رانش قاره‌ای» به کارگردانی لیونل بایر بود که در سال ۲۰۲۲ در بخش دو هفته کارگردانان کن به نمایش درآمد.

مارگارت منه‌گز که از افسران نشان لژیون دونور فرانسه و عضو بفتا، آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی اسکار و آکادمی فیلم اروپا بود، پس از یک دگرگونی بزرگ داخلی در سال ۲۰۲۰ و استعفای دسته جمعی اعضای هیات مدیره این نهاد مهم سینمایی، به ریاست آکادمی سزار رسید.

آکادمی سزار اعلام کرد که قصد دارد در مراسم آتی خود در ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ به مارگارت منه‌گز ادای احترام کند و او را شخصیت نمادین سینمای فرانسه خواند که در زمان تصدی ریاست آکادمی سزار، نقش تعیین کننده‌ای ایفا کرد.

این تهیه‌کننده در سال ۲۰۰۲ گفت: «اساس تولید فیلم فقط پول نیست. همه چیز به فیلمنامه و رابطه با کارگردان بستگی دارد».

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->