اعلام مرگ «کوری یوئن» کارگردان معروف پس از ۲ سال + علت فوت عضو هیئت‌مدیره خانه مطبوعات خراسان‌رضوی: بايد برای بیمه خبرنگاران حق‌التأليف چاره‌اندیشی کرد | خبرنگاران باید با ۲۰ سال سابقه، مطابق قانون بازنشسته شوند برگزاری سومین همایش بزرگ روز جهانی عکس در مشهد + جزئیات اکران «مهمانی سایه‌ها» در گروه سینمایی هنر و تجربه جایزه جشنواره عکاسی DFA کرواسی در دستان «مهدی آشنا» «کمیته مجازات» علی حاتمی در تلویزیون + زمان پخش بازیگر نقش «آنتونی بوردین» انتخاب شد انتصاب مدیران پنج بخش جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر + اسامی خانه سرمایه‌گذاران شبکه نمایش‌خانگی ایران تأسیس شد تندیسی از یک سینماگر | یادی از علی حاتمی، نویسنده و کارگردان مشهور ایرانی به بهانه زادروزش «سیل» گربه شجاع کشور لتونی به اسکار رفت فصل سوم «دوقلوها» علی فروتن در راه است نامه‌ای به رئیس‌جمهور برای مطالبات خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران «خانه شیشه‌ای» در راه سینما + زمان اکران زن ۸۰ ساله یهودی که سوژه فیلم جدید «بهروز افخمی» شده است حرف‌های تلخ و شیرین رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران «راوی» با بازی مسعود فروتن آماده نمایش شد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
سرخط خبرها

«سیل» گربه شجاع کشور لتونی به اسکار رفت

  • کد خبر: ۲۴۴۸۶۰
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
«سیل» گربه شجاع کشور لتونی به اسکار رفت
نماینده کشور لتونی در بخش بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار نودوهفتم فیلم «سیل» است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ لتونی انیمیشن «سیل» به کارگردانی گینتز زیلبالودیس را به‌عنوان نماینده خود به بخش بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار ۲۰۲۵ معرفی کرد. این انیمیشن نخستین بار در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و برنده ۴ جایزه انسی شد.

این انیمیشن که در جوایز انسی امسال برنده جایزه تماشاگران، جایزه هیات داوران، جایزه ویژه موسیقی متن و جایزه بنیاد گان برای توزیع شد و ماه آینده قرار است در جشنواره فیلم تورنتو نمایش داده شود، قرار است به زودی در سینما‌های آمریکای شمالی نیز اکران شود.

«سیل» درباره گربه‌ای شجاع است که خانه‌اش با یک سیل بزرگ ویران می‌شود و با همکاری یک خوکچه هندی، یک لمور، یک پرنده و یک سگ در یک قایق در جستجوی خشکی هستند تا با اعتماد به هم، شجاعت و هوش بتوانند زنده بمانند.

نویسنده فیلمنامه این فیلم زیلبالودیس و ماتیس کازا هستند و موسیقی متن توسط زیلبالودیس و ریهاردز زالوپه نوشته شده و زیلبالودیس و کازا در کنار ران داینز و گریگوری زالکمن تهیه کننده آن هستند.

این کارگردان سال ۲۰۱۹ با فیلم «دور» جایزه بهترین فیلم انسی را برد.

کمیته انتخاب لتونی که کمیسیونی متشکل از کارشناسان صنعت فیلم است که توسط مرکز ملی فیلم تشکیل شده، انتخاب نماینده این کشور را برعهده داشت.

پیش از این اتریش «حمام شیطان» یک فیلم روان‌شناختی را که برنده خرس نقره‌ای بهترین فیلمبرداری برای مارتین گشلاخت در برلیناله شد، به اسکار معرفی کرد. کارگردانی این فیلم را ورونیکا فرانتس و سورین فیالا انجام داده‌اند.

ایرلند با «نی کپ» امسال اولین کشوری بود که وارد رقابت اسکار بین‌المللی شد. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی ریچ پپیات در ساندنس و پس از آن در چند ماه اخیر در جشنواره‌های سراسر جهان با تحسین مواجه شده و یک کمدی نیمه زندگینامه‌ای درباره گروه سه نفره هیپ‌هاپ ایرلند شمالی به همین نام است.

نود و هفتمین دوره جوایز اسکار ۲ مارس (بامداد ۱۳ اسفند به وقت ایران) برگزار خواهد شد. فهرست کوتاه اسکار ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) منتشر می‌شود و اسامی نامزد‌ها ۱۷ ژانویه (۲۸ دی) اعلام می‌شود. آخرین مهلت ارسال برای رقابت در بخش فیلم‌های بلند بین‌المللی ۲ اکتبر (۱۱مهر) است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->