رایزنی های فشرده معاون پارلمانی رئیس جمهور با برخی وزرای پیشنهادی دولت معاون اجرایی رئیس جمهور: کابینه «وفاق ملی» مورد اعتماد نمایندگان مجلس قرار گیرد برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور دولت چهاردهم به نمایندگان مجلس تقدیم شد ابراز نگرانی پنتاگون از روابط روسیه با ایران، چین و کره شمالی سفیر ایران در ژنو به مقامات حقوق بشری سازمان ملل نامه نوشت | اقدامات اسرائیل مصداق بارز تروریسم است پزشکیان: کابینه پیشنهادی براساس خرد جمعی و تعامل با تمام جریانات سیاسی تهیه شده است ابطحی: نقدها از کابینه پیشنهادی پزشکیان منصفانه نیست رئیس پلیس آگاهی فراجا: محدودیتی برای جابه‌جایی مجرمان با پابند الکترونیک در کشور نداریم حمایت دوباره ظریف از پزشکیان؛ «هرجا که باشم از پزشکیان و دولتش پشتیبانی می‌کنم» فراکسیون انقلاب اسلامی نظر خود درباره وزرای پیشنهادی را هفته آینده اعلام می‌کند موافقت کمیسیون بهداشت با وزرای پیشنهادی بهداشت و کار نماهنگ | روایت سردار سلیمانی از جلسه محرمانه با رهبر انقلاب آغاز پروژه جدید انسداد مرز‌ها از نیمه دوم سال جاری حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکا در شرق سوریه (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) حمله راکتی حزب الله به شمال سرزمین‌های اشغالی (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) حزب الله بیش از هفت هزار موشک شلیک کرده است آمریکا با فروش ۲۰ میلیارد دلاری تسلیحات به تل آویو موافقت کرد محمود عباس: احتمال حمله تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل در ساعات آینده وجود دارد پنتاگون: نمی‌توانیم زمان حمله به اسرائیل را حدس بزنیم پاسخ قاطع ایران برای حضور در گفتگوهای غیرمستقیم آتش‌بس حماس وزارت خارجه ایران ورود هتاکانه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کرد (۲۳ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس پلیس آگاهی فراجا: محدودیتی برای جابه‌جایی مجرمان با پابند الکترونیک در کشور نداریم

  • کد خبر: ۲۴۵۰۶۷
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
رئیس پلیس آگاهی فراجا: محدودیتی برای جابه‌جایی مجرمان با پابند الکترونیک در کشور نداریم
رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: سامانه کنترل پابندهای الکترونیکی در سراسر کشور فعال است؛ از این‌رو جابه‌جایی مجرمان و سارقان دارای پابند در داخل کشور محدودیت ندارد و نیازمند اعلام قبلی نیست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سردار محمد قنبری درباره جابه‌جایی و احتمال سرقت این سارقان در استان‌های دیگر، اظهار داشت: در همه استان‌ها، سامانه کنترل پابند الکترونیکی فعال است و تمامی تحرکات سارقان در سراسر نقاط کشور رصد و پایش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کنترل هوشمند سارقان دارای سابقه و حرفه‌ای در سراسر کشور عملیاتی شده است و در حال اجرای این موضوع برای همه سارقانی هستیم که مشمول پابند الکترونیک می‌شوند.

سردار قنبری با بیان اینکه هنوز این فناوری برای تمامی سارقان سابقه‌دار اجرا نشده است، افزود: برخورداری از آزادی همراه با پابند الکترونیکی نیازمند گذراندن روند قضایی و انتظامی است که به سرعت در حال اجراست.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به روند افزایش تعداد پابندهای الکترونیکی، ادامه داد: این طرح ابتدا در سه استان و از ۱۵ مردادماه امسال در سراسر کشور اجرایی شد و هر روز به شمار نصب پابند الکترونیکی به سارقان افزوده می‌شود.

مجرمان دارای پابند الکترونیکی امکان خروج از کشور را ندارند

وی درباره دریافت اجازه جابه جایی سارقان به ‌استان‌های دیگر نیز گفت که با تکنولوژی جدید نیازی به اطلاع رسانی نیست و این افراد می‌توانند در سراسر کشور تردد کنند اما امکان خروج از کشور را نخواهند داشت.

رئیس پلیس آگاهی درباره محدودیت پابندهای الکترونیکی افزود: هیچ محدودیتی در تعداد و همچنین زیرساخت‌ها برای اجرای این طرح وجود ندارد اما رسیدن به تعداد مورد نیاز و هدف‌گذاری شده زمان بر است.

سردار قنبری تاکید کرد: چنانچه مجرمان دارای پابند الکترونیکی ظرف ۲ سال از انجام هرگونه جرم خودداری کنند و ابراز پشیمانی و ندامت داشته باشند و به عنوان شهروند سالم شناخته شوند، پلیس پابند الکترونیکی را از این افراد باز خواهد کرد.

گفتنی ست؛ اجرای طرح هوشمند کنترل سارقان سابقه‌دار با ابزار الکترونیکی از اسفند سال گذشته در سه استان البرز، غرب تهران و تهران بزرگ به مرحله اجرا درآمد و مجرمانی که بیش از چهار فقره محکومیت کیفری دارند در گروه هدف قرار گرفته و به صورت هوشمند با پابند الکترونیکی کنترل می‌شوند.

نصب پابندهای الکترونیکی برای پایش مجرمان سابقه‌دار در مرحله دوم از نیمه اردیبهشت در هشت استان جرم خیز اجرا و عملیاتی شد. به گفته پلیس، اجرای این طرح تاکنون موفقیت‌آمیز بوده و کمک شایانی به کنترل جرم در جامعه داشته و از ابتدای راه‌اندازی سامانه کنترل هوشمند سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار پلیس توانسته چندین سارق که پابند الکترونیکی داشتند را در حین ارتکاب جرم در محل جغرافیایی اجرای طرح دستگیر کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->