آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

مریم طوسی، سریع‌ترین دختر دونده ایران/ مأموریت بزرگ «دختر باد»

  • کد خبر: ۲۴۵۰۷
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
مریم طوسی، سریع‌ترین دختر دونده ایران/ مأموریت بزرگ «دختر باد»
سریع‌ترین دختر دونده ایران می‌خواهد آخرین شانس رسیدن به المپیک را امتحان کند
مژده رنگیان/شهرآرانیوز - سریع‌ترین دختر ایران که به «دختر باد» معروف است و رکورددار ایران در دو‌های سرعت است، از حضور در المپیک به‌عنوان مأموریت ناتمام خود نام برد. مریم طوسی، ورزشکار سی‌ویک‌ساله ایران، باوجود اینکه حدود ۲ سال از رقابت‌های رسمی کشوری و بین‌المللی دور بوده است، با تعویق برگزاری المپیک توکیو امیدوارتر از گذشته شده است. سال ۹۶ مصدومیتی جدی به سراغ او آمد و غیبتش در رقابت‌ها و تمرینات باعث شد از تیم ملی خط بخورد. طوسی مدتی است در کمپ تمرینی‌اش در قبرس حضور دارد و هفته‌های پایانی سال ۹۸ برای دیدار با خانواده‌اش به ایران بازگشت که به‌دلیل شیوع ویروس در سراسر جهان در ایران ماندگار شد و تمرینات خود را فعلا در تهران دنبال می‌کند. او البته به‌دنبال این بود تا با مهاجرت به آمریکا با امکانات بیشتر بتواند خود را برای کسب سهمیه آماده کند. ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ در اوج آمادگی قرار داشت، اما نتوانست جواز حضور در المپیک‌های لندن و ریو را کسب کند؛ اتفاقی که تبدیل به تلخ‌ترین رویداد دوران ورزشی‌اش شد و المپیک لندن را از دست داد.

برای کسب سهمیه می‌جنگم
این‌روز‌ها با تعطیلی فضا‌ها و تمرینات ورزشی، ورزشکاران مختلف در فضای مجازی و اینستاگرام پررنگ‌تر از گذشته شده‌اند؛ اما دراین‌میان یکی از بهترین خبر‌های مجازی، صحبت‌های سریع‌ترین دختر بود که خبر از بازگشت باشکوه او به میادین می‌داد. مریم طوسی، دونده باسابقه زنان ایران، اظهارکرد: مدت‌ها مصدوم بودم و علت اصلی غیبتم آسیب‌دیدگی بود. حالا این آسیب‌دیدگی رفع شده است و آماده‌ام تا تمرینات جدی خود را آغاز کنم. او ادامه داد: سال ۹۹ برای من سال متفاوتی خواهد بود و می‌خواهم با قدرت در مسابقات آینده حاضر شوم. برای کسب سهمیه المپیک توکیو هنوز شانس دارم. المپیک به تعویق افتاده است و این فرصت را دارم که آماده شوم. این مأموریتی است که برای من ناتمام مانده است. می‌خواهم یک بار دیگر آن را امتحان کنم و بجنگم. برای این مبارزه انگیزه دارم و آماده خواهم شد.
طوسی تصریح کرد: وقتی برای نخستین‌بار به‌دنبال رؤیای مدال طلا در آسیا یا حضور در بازی‌های آسیایی بودم، همه ازجمله فدراسیون و ورزشکاران می‌خندیدند. آن‌ها می‌گفتند تو چطور می‌خواهی به آرزو‌هایی که داری برسی؟ باوجود محدودیت تمرین، من توانستم رکورد لازم را به دست بیاورم و مدال بگیرم. حالا می‌خواهم ثابت کنم می‌توانم در المپیک هم این کار را انجام دهم. مریم طوسی ورزشکاری است که موفق شد اولین مدال طلای تاریخ دوومیدانی ایران در بخش زنان را به نام خود ثبت کند. در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ مدال‌های طلای قهرمانی آسیا را به دست آورده و در سال ۲۰۱۳، ۲ طلا در بازی‌های همبستگی اسلامی، از دیگرقهرمانی‌های اوست. باید دید فرصتی که ویروس ناخوانده به این ورزشکار باانگیزه و باپشتکار داده است، می‌تواند او را به میدان بزرگ المپیک برساند یا نه.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->