نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها
رئیس صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد:

همسان‌سازی معیشتی و رفاهی ۹۰درصد از بازنشستگان کشور

  • کد خبر: ۲۴۵۴۱
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
  • ۱
همسان‌سازی معیشتی و رفاهی ۹۰درصد از بازنشستگان کشور
رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ۹۰درصد بازنشستگان مشمول همسان سازی شدند و در تلاش هستیم که ۱۰ درصد دیگر هم مشمول این طرح شوند.
به گزارش شهرآرانیوز، اکبر افتخاری رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه، دوم اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات مربوط به بازنشستگان را از پایان سال گذشته آغاز کردیم تا آن‌ها در حوزه رفاهی، وضعیت اقتصادی، خرید و معیشت مشکلی نداشته باشند.

وی بیان کرد: توسعه وضعیت اقتصادی بازنشستگان شامل حقوق، درمان تکمیلی و امکانات رفاهی آن‌ها می‌شود و در این زمینه اقدامات خوبی در حال انجام است و برخی از اقدامات اجرایی شده و برخی دیگر هم در روز‌های آتی اجرایی خواهد شد.

افتخاری با بیان اینکه برای افزایش قدرت خرید بازنشستگان برنامه ریزی شده است، گفت: برنامه داریم که از طریق توسعه طرح‌ها و استفاده از توان صندوق و شرکت‌های تابعه قدرت خرید بازنشستگان را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه قصد داریم که سبد ۳۰ تا ۴۰ درصدی را برای افزایش توان اقتصادی بازنشستگان در نظر بگیریم، افزود: اقدامات مستقیم و غیر مستقیمی را در حوزه توسعه رفاهی زندگی بازنشستگان انجام خواهیم داد.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به انجام ۵ تفاهم برای رفاه بازنشستگان، ادامه داد: شرایطی را ایجاد کردیم که بازنشستگان در هر سال ۳ بار وام یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی برای خرید از فروشگاه رفاه داشته باشند، ۲۱.۵ درصد تخفیف در فروشگاه پگاه برای آن‌ها تخصیص دادیم و با فروشگاه افق کوروش تفاهم شده تا تخفیف‌هایی را برای بازنشستگان در نظر گیرد.

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای خرید بیمه نامه توسط بازنشستگان، افزود: تصمیمات مناسبی برای خرید بیمه نامه برای بازنشستگان اتخاذ شده تا آن‌ها از تخفیفات مناسبی برخوردار شوند و یا به صورت قسطی بتوانند بیمه نامه خود را خریداری کنند.

افتخاری افزود: در فروشگاه کفش ملی ۱۵ درصد تخفیف برای بازنشستگان در نظر گرفته شد تا بتوانیم در سبد معیشتی بازنشستگان وضعیت مناسبی ایجاد کنیم.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان چند سالی است که در حال اجراست. از اواخر سال گذشته رایزنی‌ها را آغاز کردیم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری‌های لازم را انجام داد و بودجه‌ای که برای همسان سازی در سال گذشته در نظر گرفته شده بود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، اما برای امسال این رقم به ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

افتخاری بیان کرد: ۱۵ درصد افزایش حقوق طبق مصوبه قانونی بر حقوق بازنشستگان اعمال می‌شود. همچنین از منبع همسان سازی افزایشی خواهند داشت، اما افرادی که از سقف حقوق بالاتر دریافت می‌کنند، همسان به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، همچنین اشخاصی که سنواتشان کامل باشد از منابع همسان سازی بر حقوقشان افزود می‌شود و اگر سنواتشان ناقص باشد از حقوقشان کسر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد بازنشستگان مشمول همسان سازی شده‌اند، افزود: مکاتباتی با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم که ۱۰ درصد دیگر هم مشمول این طرح شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید خانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
0
با سلام من از رهبر معظم انقلاب سرور خودم آقای خامنه ای تقاضا دارم در مورد این مسئله حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ورود کنند بنده پدرم بعد از کلی زحمت کشی وسی سال کار کردن ورنج کشیدن بازنشسته شد و دوسال بعد از بازنشستگی دراثر کار وخفت زندگی وجوش کردن فوت شد الانم حقوق به نام مادرم هست واسشون هم مریض قلبی هستن یه حقوق ناچیز و کلی مخارج زندگی ومریضی به دور از انصافه اینقد حقوق پایین وازهمه مهم تر اینکه داریم به برج سه سال چند روز دیگه نزدیک‌ میشیم وهنوز حقوق افرایش پیدا نکرده این خیلی بی انصافیه حقوقی که بعد از چند روز موجودی کارت تموم میشه با این قیمتا و هزینه ها
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->