واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی هشدار داد:

اردیبهشت را از دست بدهیم دیگر تمام است!/آقای ظریف لطفا با وزیرخارجه ترکمنستان تماس بگیرید

  • کد خبر: ۲۴۵۶۷
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
  • ۱
اردیبهشت را از دست بدهیم دیگر تمام است!/آقای ظریف لطفا با وزیرخارجه ترکمنستان تماس بگیرید
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی از کاهش حجم صادرات استان خبر داد و نسبت به ادامه این وضعیت در پی شیوع کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت: خراسان بیشترین خسارت را در حوزه صادرات متحمل شده است.

سعیده ساجدی‌نیا - محمدحسین روشنک در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، با ابراز تعجب نسبت به اینکه کاهش صادرات باید قیمت اقلام را در بازار داخل کاهش می‌داد، در حالی که این روز‌ها شاهد افزایش برخی کالا‌های اساسی مردم هستیم، گفت: طبق اطلاعاتی که از موجودی انبار‌ها در کشور و به‌ویژه استان در دست داریم، خوشبختانه در هیچ کالایی کمبود نداریم و حتی بنابر گزارش‌های رسمی تا پایان سال، اقلام مورد نیاز مردم در انبار‌ها ذخیره‌سازی شده است.

در هیچ کالایی نباید افزایش قیمت داشته باشیم

او هرگونه افزایش قیمت کالا‌ها را در شرایط فعلی حباب دانست و اظهار کرد: به‌طور معمول کمبود و صادرات کالا به افزایش قیمت‌ها منجر می‌شود که اکنون نه کمبودی داریم و نه صادرات. این درحالی است که کالا‌های وارداتی نیز با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی عرضه می‌شوند و شاید تنها دلیل موجهی که ممکن است علت این گرانی‌ها باشد، محدود شدن مراکز عرضه و تعطیلی واحد‌های صنفی در ایام قرنطینه است.


ظرفیت موجودی انبار‌ها تا پایان سال جواب‌گوست
روشنک با تأکید بر اینکه محدودیتی برای واردات نداریم، گفت: بنابر گزارش معاون اقتصادی استاندار خراسان‌رضوی، ظرفیت موجودی انبار‌های استان تا پایان سال جواب‌گوی نیاز مردم است و باز هم دلیلی برای گرانی کالا‌ها وجود ندارد و تنها درصد افزایش دستمزد کارگران به قیمت‌ها اضافه می‌شود، در غیر این‌صورت اتفاق دیگری در بازار نیفتاده است که به افزایش قیمت‌ها بینجامد.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان‌رضوی همچنین در گزارشی درباره آخرین وضعیت صادرات اظهار کرد: صادرات استان با صادرات کشور از ابتدا هماهنگ نبوده و سبد صادرات خراسان‌رضوی در قیاس با سبد صادرات کالا‌های کشور به‌طور کامل متفاوت است. در چند بخش صادرات خوبی داشتیم از جمله کشاورزی (زعفران، پسته، میوه و خشکبار مانند کشمش و...) که عمده‌ترین کالا‌های صادراتی خراسان‌رضوی را به خود اختصاص می‌دهند. صنایع دستی و روستایی همچون انگشتر فیروزه و فرش و... صنایع کوچک با منشأ پلاستیک و مواد نفتی، شکلات و شیرینی، سیمان، میلگرد و فولاد، سیم و کابل، شیرخشک، تخم‌مرغ و مرغ جزو سبد صادراتی استان بوده‌اند.


صادرات خراسان‌رضوی بیشترین خسارت را دید
او با اعلام اینکه خراسان‌رضوی بیشترین لطمه را در بخش صادرات خورده است، اعلام کرد: عمده صادرات استان به مواد غذایی اختصاص دارد و متأسفانه اولین کالا‌هایی که کشور‌های هدف در پی شیوع کرونا، ورود آن را ممنوع کردند، مواد غذایی و لبنیات بود که تا این لحظه بیشترین خسارت را متحمل شده‌ایم.


سخت‌گیری‌های بیجای ترکمنستان
روشنک ادامه داد: عمده صادرات خراسان‌رضوی از مسیر ترانزیتی ترکمنستان و شمال افغانستان انجام می‌شده و اولین کشوری که با شروع همه‌گیری کرونا مسیر‌ها را به روی کامیون‌ها و واگن‌های حمل بار بست، ترکمنستان بود و هر نوع ورود کالایی را ممنوع کرد. به‌طوری که حتی سیمان و میل‌گرد را که از طریق واگن و بدون هیچ تماسی و بعد ۱۰ روز بارگیری فرستاده شده بود، نپذیرفت، درحالی که ویروس کرونا نهایت ۴۸ ساعت روی این سطوح ماندگاری دارد، اما باز هم مقامات این کشور بر سخت‌گیری‌های خود اصرار کردند.
رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی با بیان اینکه از زمان ادغام وزارتخانه‌های بازرگانی و صنعت، معدن و تجارت، تجارت بین‌الملل در ایران متولی ندارد، اظهار کرد: بار‌ها داد زدیم که تجارت بین‌المللی در کشور ما صاحب ندارد و بنابراین در چنین شرایطی کسی نیست که برود با مقامات ترکمنستان مذاکره و آن‌ها را توجیه کند که کالایی که مواد غذایی هم نیست و ۱۰ روز قبل بارگیری شده و داخل واگنی است که راننده هم ندارد، مشکلی از نظر کرونا ندارد. حال چگونه به این بهانه مانع ورود کالا و تزانزیت آن به کشور‌های دیگر می‌شوید؟!


بازار داغ شوینده‌ها در بازار داخلی
او با اشاره به اینکه مواد شوینده و ضدعفونی نیز یکی از اقلام صادراتی خراسان‌رضوی بوده که از زمان شیوع کرونا بهترین بازار را در داخل کشور داشته است، گفت: از این نظر مشکلی نداشتیم، اما برای کالا‌هایی که دارای برند بودند و به کشور‌های هدف صادر می‌شدند، حفظ برند مهم و حیاتی است. درنتیجه اگر این روند ادامه‌دار نباشد، خسارت جبران می‌شود و دیگر اتفاق خاصی صادرات این محصولات را تهدید نخواهد کرد.
روشنک ادامه داد: صادرات موادغذایی درحالی متوقف شده است که این روز‌ها هتل‌ها و مراکز اقامتی و رستوران‌ها هم تعطیل هستند و از این نظر هم مشکل حادی برای اقلام صادراتی در این بخش به‌وجود آمد.

آقای ظریف با وزیر امور خارجه ترکمنستان تماس بگیرد!
او گفت: به‌عنوان رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی از ۴ وزیر امور خارجه، راه‌وشهرسازی، صنعت و بهداشت به‌طور جدی درخواست داریم که مستقیم با همتا‌های خود در کشور ترکمنستان تماس بگیرند و مقامات این کشور را درباره ویروس کرونا توجیه کنند و دست‌کم این مشکل را در حمل‌ونقل ریلی حل کنند، زیرا به هر کشوری در همسایه‌های شمالی بخواهیم بار بفرستیم، باید از طریق ترکمنستان و به‌صورت ریلی باشد و ترانزیت از این کشور برای صادرات خراسان مهم است.


اگر صادرات اردیبهشت‌ماه را از دست بدهیم...
روشنک تصریح کرد: اگر صادرات اردیبهشت‌ماه را از دست بدهیم، دیگر جبران‌ناپذیر است. اما اگر موانع موجود برطرف شود، قول می‌دهیم در سال جهش تولید، حجم صادرات خراسان‌رضوی را ۱/۵ برابر افزایش دهیم. در غیر این‌صورت برند‌های خود را در بازار‌های جهانی از دست خواهیم داد و در پی آن حجم شایان توجهی از صادرات استان را از دست می‌دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
0
0
خود مردم ایران هیچی گیرشون نمیاد بخورن اینها به فکر صادراتن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->