رئیس جمهور: پایبندی به قانون، سلایق مختلف را بی معنا می‌کند | تمامی وزرای پیشنهادی از کشور و نظام و رهبری کوتاه نخواهند آمد دومین جلسه بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت در مجلس شورای اسلامی آغاز شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) دستورات نخست‌وزیر عراق به مقامات این کشور برای برگزاری هرچه بهتر پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۳ شهر «نوسانتارا» به عنوان پایتخت جدید اندونزی معرفی شد غزه با کمبود واکسن برای مقابله با بیماری‌های واگیردار روبه‌رو است بررسی دوشیفته صلاحیت وزرای دولت مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفت نمایش پایگاه موشکی زیرزمینی حزب‌الله چه پیام‌هایی دارد؟ + فیلم رویکرد حمایتی فراکسیون مستقلین مجلس از وزرای پیشنهادی پزشکیان دستور جدید ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه مرکز غزه رئیس قوه‌قضائیه: از بازداشت غیرضروری افراد تا حد ممکن جلوگیری شود | لزوم مدیریت دقیق «رمزارزها» نارندا مودی از نتانیاهو خواست توافق آتش‌بس را بپذیرد تاکنون ۲۵ هزار پاکستانی برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۳ وارد کشور شده‌اند اعتراف جالب رئیس جمهور | بلد نیستم زیاد حرف بزنم + فیلم نمایندگان مخالف با برنامه های پیشنهادی و وزرای دولت چهاردهم چه گفتند؟ روایت نیویورک‌تایمز از نفوذ اوکراین به کورسک معافیت جدید سربازی از اول شهریور سال ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد تمهیدات پلیس مواد مخدر فراجا در خصوص زائران خارجی اربعین سخنگوی جنبش حماس: نتانیاهو خواهان توافق نیست، وقت می‌خرد نمایندگان موافق با برنامه های پیشنهادی و وزرای دولت چهاردهم چه گفتند؟ حاجی‌دلیگانی با برنامه‌های اعلامی پزشکیان برای دولت چهاردهم مخالفت کرد پوتین، پزشکیان را به اجلاس سران «بریکس» دعوت کرد
سرخط خبرها

غزه با کمبود واکسن برای مقابله با بیماری‌های واگیردار روبه‌رو است

  • کد خبر: ۲۴۵۶۸۴
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
غزه با کمبود واکسن برای مقابله با بیماری‌های واگیردار روبه‌رو است
هلال‌احمر فلسطین اعلام کرد: به‌اندازه کافی واکسن به غزه منتقل نمی‌شود و سطح مطلوبی برای مقابله با بیماری‌های واگیردار در این منطقه ایجاد نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هلال‌احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: قطع امداد‌های پزشکی و واکسن‌های اطفال از سوی دشمن موجب شیوع بیماری‌های واگیردار در نوار غزه شده است و واکسن‌هایی که به غزه منتقل می‌شوند، سطح لازم برای مقابله با بیماری‌های واگیردار در غزه را فراهم نمی‌کند.

به گزارش سایت «النشره»، در این بیانیه، هلال‌احمر فلسطین ایجاد یک گذرگاه انسانی به غزه را که در طول شبانه‌روز باز باشد، برای انتقال زخمی خواستار شد و تأکید کرد که تمامی گروه‌های سنی و نه‌تنها کودکان از پیامد‌های شرایط بهداشتی بسیار بد غزه رنج می‌برند.

وزارت بهداشت فلسطین اولین مورد ابتلا به ویروس فلج اطفال را در شهر دیرالبلح در جنوب نوار غزه اعلام کرد.

این مورد مربوط به یک کودک ده‌ماهه فلسطینی است که واکسن فلج اطفال دریافت نکرده است.

این در حالی است که طبق اعلام سازمان ملل، در طول ۲۵ سال گذشته هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در نوار غزه گزارش نشده است.

در همین راستا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، ضمن اعلام آمادگی این سازمان برای راه‌اندازی طرح واکسیناسیون فلج اطفال در غزه تأکید کرد که این طرح به‌زودی آغاز می‌شود و شامل ۲۴۰۰۰ کودک خواهد بود.

او افزود: سازمان بهداشت جهانی با ارائه ۱.۶ میلیون دُز واکسن فلج اطفال موافقت کرد و سازمان یونیسف تحویل واکسن‌ها و تجهیزات ذخیره‌سازی آن را هماهنگ می‌کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->