مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه بررسی صلاحیت او چه گفتند؟ ایران: احتمالا پاسخ به اسرائیل در زمان و شرایطی خواهد بود که کمترین احتمال را می‌دهد آیا نتانیاهو پیشنهاد رفع شکاف‌ها درباره توافق آتش‌بس غزه را پذیرفته است؟ محسن رضایی: بنای ایران بر جنگ نیست، اما با قدرت از خود دفاع خواهد کرد (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) ادامه اعتراض‌های داخلی به سیاست‌های دولت نتانیاهو نماینده تل‌آویو در سازمان ملل خواهان تخریب مقر این سازمان در فلسطین اشغالی شد غرق شدن قایق تفریحی مایک لینچ، غول فناوری بریتانیا در سیسیل ایتالیا یک مقام سابق آمریکایی فاش کرد| حمایت بی قید و شرط هریس از رژیم صهیونیستی تازه‌ترین توضیحات سخنگوی سپاه درباره نحوه پاسخ به رژیم صهیونیستی (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) مقاومت عراق «عین الأسد» را هدف قرار داد (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) اعتراض ایران به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه کشته شدن اسیران صهیونیست به ضرب گلوله ارتش این رژیم مسئولیت اداره گزینش کشور به معاون اجرایی پزشکیان تفویض شد توافق اطلاعاتی میان ایران و افغانستان برای مبارزه با مواد مخدر آژیر هشدار نفوذ پهپادی در شمال سرزمین‌های اشغالی پایان هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران | جلسه بعد فردا چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ نتانیاهو: هرگز جنگ را متوقف نخواهم کرد! چرا آلمان سفیر ایران را احضار کرد؟ (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) وزیر پیشنهادی نفت: اولویتم افزایش تولید نفت به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز است برتری ترامپ در ۲ ایالت کلیدی آمریکا از دست رفت نمایندگان مخالف و موافق وزیر پیشنهادی نفت چه گفتند؟
سرخط خبرها

ایران: احتمالا پاسخ به اسرائیل در زمان و شرایطی خواهد بود که کمترین احتمال را می‌دهد

  • کد خبر: ۲۴۶۴۷۲
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۶
ایران: احتمالا پاسخ به اسرائیل در زمان و شرایطی خواهد بود که کمترین احتمال را می‌دهد
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در باره زمان پاسخ تهران به رژیم اسرائیل در پی ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: احتمالا پاسخ ایران در زمان، شرایط و به‌گونه‌ای خواهد بود که این رژیم کمترین احتمال را می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل سه شنبه شب به وقت محلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران تعمداً تا مشخص شدن نتیجه گفتگو‌های آتش‌بس در غزه، پاسخ به رژیم اسرائیل را به تعویق انداخته است؟، گفت: «پاسخ ایران باید دو نتیجه مشخص داشته باشد. نخست، باید متجاوز را به دلیل ترور و نقض حاکمیت ملی ایران مجازات کند. دوم، باید قدرت بازدارندگی ایران را تقویت کند و پشیمانی شدید رژیم را به همراه داشته باشد تا از تکرار هرگونه تجاوز در آینده جلوگیری شود.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل همچنین تصریح کرد: «همچنین، پاسخ ایران باید از یک اثر سلبی احتمالی تاثیرگذار بر آتش‌بس (غزه) احتمالی اجتناب کند. احتمالا پاسخ ایران در زمان، شرایط و به‌گونه‌ای خواهد بود که این رژیم کمترین احتمال را می‌دهد؛ شاید هنگامی که چشمانشان به آسمان و صفحه رادار است، از زمین متحیّر شوند و شاید هم ترکیبی از این دو.»

نشست دوحه قطر روز‌های پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ و ۱۶ اوت (آگوست) ۲۰۲۴ به منظور از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه و تبادل اسرا با حضور آمریکا، مصر، قطر و اسرائیل برگزار شد.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای بعنوان بیانیه مشترک قطر، مصر و آمریکا اعلام کرد که مذاکرات آتش بس غزه در دوحه "جدی و سازنده" و در فضای مثبت انجام شد و ادامه مذاکرات هفته آینده در قاهره مصر انجام خواهد شد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز اعلام کرده است که انتظار دارد در صورت دستیابی به توافق آتش بس در غزه، ایران از حمله به اسرائیل خودداری کند. رئیس جمهور دموکرات آمریکا که در آخرین ماه‌های ریاست جمهوری یک دوره‌ای خود به سر می‌برد و ادعا کرده است که ماه‌های آخر ریاست جمهوری خود را متمرکز بر تلاش برای دستیابی به صلح در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) خواهد بود، ۲۳ مرداد ماه جاری گفت: درباره اوضاع در خاورمیانه نگران هستم. شرایط دشوار شده است. خواهیم دید که چه کاری می‌توانیم انجام دهیم و ایران چگونه پاسخ خواهد داد. انتظار دارم در صورتی که در غزه آتش‌بس شود، ایران از حمله به اسرائیل خودداری کند.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا آتش‌بس بین اسرائیل و حماس می‌تواند جلوی حمله ایران را بگیرد، گفت: «انتظار دارم که چنین شود.»

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش بس، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->