نماینده تل‌آویو در سازمان ملل خواهان تخریب مقر این سازمان در فلسطین اشغالی شد نتانیاهو: هرگز جنگ را متوقف نمی‌کنم یک مقام سابق آمریکایی فاش کرد| حمایت بی قید و شرط هریس از رژیم صهیونیستی تازه‌ترین توضیحات سخنگوی سپاه درباره نحوه پاسخ به رژیم صهیونیستی (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) مقاومت عراق «عین الأسد» را هدف قرار داد (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) اعتراض ایران به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه کشته شدن اسیران صهیونیست به ضرب گلوله ارتش این رژیم مسئولیت اداره گزینش کشور به معاون اجرایی پزشکیان تفویض شد توافق اطلاعاتی میان ایران و افغانستان برای مبارزه با مواد مخدر آژیر هشدار نفوذ پهپادی در شمال سرزمین‌های اشغالی پایان هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران | جلسه بعد فردا چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ نتانیاهو: هرگز جنگ را متوقف نخواهم کرد! چرا آلمان سفیر ایران را احضار کرد؟ (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) وزیر پیشنهادی نفت: اولویتم افزایش تولید نفت به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز است برتری ترامپ در ۲ ایالت کلیدی آمریکا از دست رفت نمایندگان مخالف و موافق وزیر پیشنهادی نفت چه گفتند؟ امیدواری پزشکیان به رای آوردن همه وزرای پیشنهادی ارتقای همکاری دولت و مجلس، محور گفت و گوهای پزشکیان و قالیباف موکب‌های ارتش در مرز مهران پذیرای زائران اربعین وزیر پیشنهادی کشور: توجه به توانمندی‌ داخلی وزارت کشور از برنامه‌های من است پزشکیان: به دنبال حل مسائل کشور هستیم
سرخط خبرها

نتانیاهو: هرگز جنگ را متوقف نخواهم کرد!

  • کد خبر: ۲۴۶۴۲۸
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵
نتانیاهو: هرگز جنگ را متوقف نخواهم کرد!
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه کارشکنی در مسیر دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه و تداوم سیاست شکست خورده خود علیه نوار غزه تاکید کرد و گفت که این رژیم به جنگ تا به زعم خود نابودی جنبش حماس ادامه خواهد داد و از دو محور نتساریم و فیلادلفیا در نوار غزه خارج نخواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نوشت نتانیاهو امروز سه شنبه با اشاره به اینکه از «حصول توافقی» با جنبش حماس «مطمئن نیست»، گفت که این رژیم تحت هیچ شرایطی هرگز از محور «نتساریم» در مرکز نوار غزه و محور «فیلادلفیا» (صلاح‌الدین) در مرز جنوب نوار غزه با خاک مصر عقب‌نشینی نخواهد کرد.

او با اشاره به دیدار اخیرش وزیر خارجه آمریکا افزود: به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفتم که تا نابودی حماس (جنگ علیه نوار غزه را) ادامه خواهیم داد.

بلینکن روز دوشنبه درباره مذاکرات آتش بس توپ را بار دیگر در زمین جنبش حماس انداخت و گفت: اسرائیل پیشنهاد رفع اختلافِ مورد حمایت آمریکا برای آتش بس را پذیرفته است و حماس نیز "موظف" است که همین کار را انجام دهد.

وزیر خارجه آمریکا دیدار خود با نتانیاهو را «بسیار سازنده» خواند و بار دیگر تعهد کشورش به امنیت رژیم اسرائیل را تکرار کرد.

در واکنش به این اظهارات، «طاهر النونو» از رهبران جنبش حماس در گفتگو با شبکه العربی تاکید کرد: اظهارات بلینکن بخشی از جانبداری از رژیم اشغالگر و سر پوش گذاشتن بر جنایات این رژیم است.

وی گفت: اظهارات بلینکن با واقعیت تناقض دارد، زیرا جنبش حماس توافق را پذیرفت و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی آن را رد کرد.

در همین راستا، جنبش حماس امروز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات بایدن و بلینکن در راستای جانبداری از رژیم اشغالگر و مشارکت در قتل عام ساکنان بی گناه نوار غزه و محو موضوع فلسطین است.

حماس با بیان اینکه این اظهارات منعکس کننده موضع این جنبش نیست، افزود: حماس همواره خواستار دستیابی به توافقی برای توقف جنگ و تجاوز بوده است.

در این بیانیه آمده است: ما این اظهارات را چراغ سبز جدید آمریکا به کابینه تندرو صهیونیست‌ها به منظور ارتکاب جنایت‌های بیشتر در حق غیرنظامیان بی دفاع برای کوچاندن اجباری ملت فلسطین می‌دانیم.

جنبش حماس گفت: آنچه (پیشنهاد جدید آمریکا برای آتش بس) به جنبش حماس اعلام شده، کودتایی علیه توافقات صورت گرفته در (مذاکرات) دوم ژوئیه گذشته است که براساس طرح پیشنهادی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و قطعنامه ۲۷۳۵ به آن دست یافته بودیم. آنچه اکنون به جنبش حماس ارائه شده، نشانه تسلیم کامل و همراهی آمریکا با شرط‌های جدید نتانیاهو و نقشه‌های جنایتکارانه او برای نوار غزه است.

حماس افزود: مسئولان قطر و مصر به عنوان میانجی مذاکرات می‌دانند که جنبش حماس با مسئولیت پذیری و نگاه مثبت در همه مذاکرات گذشته شرکت کرد و این نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود که همواره در رسیدن به توافق سنگ اندازی می‌کرد و شرط‌های جدید می‌گذاشت و درخواست‌های جدیدی داشت.

این جنبش تاکید کرد: ما بار دیگر بر پایبندی خود به مفاد توافقات دوم ژوئیه تاکید می‌کنیم و از میانجی‌ها می‌خواهیم به مسئولیت خود عمل کرده و رژیم اشغالگر را مجبور به پذیرش آن کنند.

جنبش حماس در پایان تاکید کرد: از دولت آمریکا می‌خواهیم که سیاست جانبداری کورکورانه از جنایتکاران جنگی را کنار گذاشته و از سرپوش گذاشتن بر جنایت‌ها و قتل عام ملت بی گناه فلسطین و ساکنان نوار غزه دست بردارد.

به گزارش ایرنا، جنبش حماس بر لزوم آتش بس پایدار، لزوم عقب نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه و بازگشت آزادانه آوارگان فلسطینی از جنوب و مرکز نوار غزه به خانه‌های خود در شمال این منطقه از طریق محور نتساریم و کنترل فلسطینی‌ها بر محور صلاح الدین بدون حضور ارتش رژیم صهیونیستی تاکید دارد.

این درحالی است که نتانیاهو همچنان بر باقی مانده ارتش رژیم صهیونیستی در محور صلاح الدین و لزوم بازرسی آوارگان فلسطینی در محور نتساریم هنگام بازگشت آنها به شمال نوار غزه برای به ادعای خود جلوگیری از عبور مبارزان مسلح از این محور تاکید می‌کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->