تشدید نظارت‌ها بر عرضه و ذبح دام‌ها در کربلا و نجف زمان واریز یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۳ اعلام شد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) مدیرعامل شرکت برق خراسان: سیاست‌گذاری اعمال محدودیت در توزیع برق بر عهده استان‌ها نیست نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد (چهاشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۳) افزایش نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی شهروند خبرنگار | هر لحظه امکان انفجار در این جایگاه سوخت مشهد وجود دارد! (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) + ویدئو بیش از هزار تن عسل در سال ۱۴۰۲ صادر شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۳) غارت آب در دل دشت خشک مشهد | تشدید بحران آب با کاشت هندوانه مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی: کنترل قاچاق، رونق و جهش تولید را به همراه دارد + ویدئو مشکلات ارزی، بانکی و ناترازی انرژی، ۳ چالش مهم واحد‌های تولیدی صنعتی در خراسان رضوی کشف یک بمب ۵۰۰ پوندی در محل احداث پروژه ریلی شلمچه_بصره قیمت ارز اربعین ۱۴۰۳ در مرکز مبادله و بازار آزاد امروز (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) خراسان‌رضوی رتبه دوم کشور را در شمار بازنشستگان صندوق بیمه کشاورزان دارد افزایش ۳۸ درصدی خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در خراسان‌رضوی واردات لوازم خانگی از شش سال پیش ممنوع شده است | فروش لوازم خانگی ساخت داخل با نشان خارجی گزارش وضعیت بازار سهام (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) | شاخص‌های بورسی پس از سه روز منفی شدند قیمت بلیت پروازهای مشهد به شهرهای نجف، اهواز و بندرعباس (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) | مشهد-نجف ۷۸ میلیون تومان منابع دولتی بخش مسکن باید به اقشار ضعیف اختصاص یابد | تا سال ۱۴۱۰ باید ۱۲ میلیون واحد مسکونی جدید بسازیم منطقه آزاد دوغارون فرصت رشد برای تجار خراسانی است | ظرفیت بالای خراسان‌رضوی در فراوری معادن و صادرات دانش فنی‌مهندسی قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۳۰ مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال در پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی بیشتر از کارخانه فولاد خسارت ۲۱هزار‌ میلیارد تومانی حوادث غیرمترقبه به کشاورزان خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ مصوبه منع ساخت استخر در مجتمع‌ها، نیازمند بررسی بیشتر است بازی شهروند و مافیا در بازار خودرو| بازگشت دوباره قرعه‌کشی خودرو، زمینه سوداگری در این بازار را داغ کرد عرضه ارز اربعین ۱۴۰۳ تا کی ادامه دارد؟
سرخط خبرها

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی: کنترل قاچاق، رونق و جهش تولید را به همراه دارد + ویدئو

  • کد خبر: ۲۴۶۴۹۲
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی: کنترل قاچاق، رونق و جهش تولید را به همراه دارد + ویدئو
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی گفت: عمده موانع اصلی در جهش و رشد تولید، قاچاق کالاست که تعزیرات حکومتی براساس وظایف قانونی با مشارکت سایر دستگاه‌ها در سال جاری، اهتمام ویژه‌ای در پیگیری و برخورد با این پدیده انجام می‌دهد.

مرتضی مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره اهم وظایف تعزیرات حکومتی که مردم باید به آن اشراف داشته باشند، تصریح کرد: تعزیرات حکومتی با ماهیت کار قضایی، مأموریت‌های چندجانبه‌ای دارد و در مشورت با فعالان اقتصادی مبنی بر رعایت قوانین در دفاع از حقوق مصرف‌کننده، رسیدگی به تخلفات حوزه‌های اقتصادی، بازار، بهداشت، درمان و دارو، دامپزشکی، تخلفات فراورده‌های سوختی، تخلفات آرد و نان و گندم، تخلفات حمل‌و‌نقل درون‌شهری و برون‌شهری و تخلفات بخش‌های دولتی، تخلفات قاچاق کالا و ارز و‌ همچنین تعهدات ارزی نقش ایفا می‌کند.

وی تأکید کرد: اما وظیفه بازرسی و نظارت بر حوزه اقتصاد و بازار، جهاد کشاورزی، صمت برعهده اتاق اصناف و اتحادیه‌هاست. حوزه بهداشت، درمان، دارو و غذا با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان است. حوزه دامپزشکی، نظارت و بازرسی‌اش با اداره کل دامپزشکی است. در حوزه فراورده‌های سوختی، نظارت و بازرسی با شرکت پخش فراورده‌های نفتی است. در حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری، نظارت و بازرسی با شهرداری‌ها و سازمان تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی است و در حوزه برون‌شهری، حمل‌و‌نقل برون‌شهری با اداره کل راه‌آهن و پایانه‌هاست که بازرسی و نظارت بر آن انجام می‌شود.

مدنی اضافه کرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز، برای دستگاه‌های متعددی وظیفه نظارت و کشف بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعریف شده است و دستگاه‌های متعددی نقش بازی می‌کنند. این‌ موضوعات اهم نظارت و بازرسی است که توسط دستگاه‌های مرتبط، انجام می‌شود و اگر تخلفی صورت بگیرد، پرونده تشکیل و جهت رسیدگی به شعب تعزیرات در سطح استان ارسال می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: در کنار این نظارت‌ها و بازرسی، مردم نیز می‌توانند به عنوان بهترین ناظران نقش ایفا کنند. مردم از طریق تماس با تلفن ۱۲۴ سازمان صمت یا تلفن ۱۹۰ دانشگاه علوم پزشکی، گزارشات را اعلام کنند تا توسط این دستگاه‌ها پیگیری و بررسی شود.

وی تأکید کرد: اگر مردم احساس کردند در حقشان اجحافی صورت گرفته است یا خسارتی در خصوص فروش کالا و خدمات دیدند، از طریق سامانه tazirat.135.ir شکایت‌های خود را اعلام کنند تا بلافاصله توسط همکاران خارج از نوبت رسیدگی صورت بگیرد.

این مسئول استانی تصریح کرد: برخوردهای تعزیرات حکومتی در چهارچوب مقررات جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود که در مواقعی، پلمب و نصب پارچه در واحد متخلف را به همراه دارد و در مواقعی نیز منجر به حبس فرد متخلف می‌شود و قطع سهمیه و خدمات را برای فرد به دنبال دارد.

وی با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» ابراز کرد: مطمئناً دستگاه‌ها و سازمان‌ها در راستای سهم و دینی که نسبت به شعار سال دارند، باید نقش مردم در رونق تولید و جهش تولید را بیشتر کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی افزود: قاچاق کالا به عنوان مانع اصلی در مسیر جهش و رشد تولید است که تعزیرات حکومتی بر اساس وظایف قانونی با مشارکت سایر دستگاه‌ها در سال جاری، اهتمام ویژه‌ای در پیگیری و برخورد با این پدیده انجام می‌دهد که مطمئناً اگر قاچاق کالا کنترل شود و پیگیری و برخورد صورت گیرد، می‌تواند در رونق تولید و‌ جهش تولید اثرگذار باشد. ان‌شاءالله بتوانیم با هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌ها، در تحقق شعار سال همه دستگاه‌ها که سهم و دینی دارند، نقش مؤثر ایفا کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->