نظارت ۲۲۴ تیم دامپزشکی خراسان رضوی بر ذبح دام در دهه پایانی صفر اسب‌بازی عصر وایکینگ‌ها در ایسلند کشف شد جزئیات خدمات حاصل از استقرار سامانه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی اعلام شد جزئیات رهایی دختر ۱۸ ماهه تبعه خارجی از چنگ مرد آدم‌ربا در مشهد جزییات حادثه واژگونی خودرو نیسان در خیابان دیالمه مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) غربالگری بیماری هپاتیت برای مادران باردار انجام می‌شود  اولین واکسن سرطان ریه تزریق شد ۹۰ درصد کتاب‌های درسی در کشور توزیع شد گوشت قرمز؛ عامل اصلی سرطان روده بزرگ در جوانان مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین ۱۴۰۳ در مشهد، در کدام خیابان برگزار می‌شود؟ + ساعت و تاریخ تالاب میانکاله خشک شد حشره سِنَک چیست و آیا برای انسان خطر دارد؟ + عکس و فیلم مرگ دلخراش نوجوان مشهدی در حادثه بالابر (۳ شهریور ۱۴۰۳) اعمال محدودیت ترافیکی روز اربعین در مشهد (۴ شهریورماه ۱۴۰۳) مشاهده حشره سنک در ۴ شهرستان خراسان رضوی نوآموزان جامانده برای سنجش سلامت تا ۱۵ شهریور مهلت دارند جزئیات تازه درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی (۳ شهریور ۱۴۰۳) حیوانات باغ‌وحش‌های کشور جوان‌سازی خواهند شد
سرخط خبرها

حشره سِنَک چیست و آیا برای انسان خطر دارد؟ + عکس و فیلم

  • کد خبر: ۲۴۶۹۶۴
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
حشره سِنَک چیست و آیا برای انسان خطر دارد؟ + عکس  و فیلم
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: «سنک» یک حشره بی‌آزار نسبت به انسان است که آفت زندگی انسانی محسوب نمی‌شود و دارای عمر کوتاه تا دو هفته است.

جواد اصغری روز شنبه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: این حشره یک آفت محسوب نمی‌شود و به دلیل شرایط آب‌وهوایی خاص ایجادشده، در مرحله افزایش جمعیت قرار گرفته و با وزش باد به مناطق مختلف رفته است.

وی ادامه داد: این حشره به دلیل افزایش جمعیت و جذب‌شدن به منابع نور در شب، در چند شهر استان ازجمله مشهد مشاهده شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی اظهار کرد: این حشره هیچ وابستگی به انسان نداشته و برای ادامه حیات، نیازی به زندگی در کنار انسان ندارد؛ بلکه یک حشره کاملاً وابسته به گیاه و اکوسیستم خارج از شهر است.

وی با بیان اینکه این حشره هیچ خسارتی به انسان نمی‌زند، گزش ندارد و ایجاد حساسیت نمی‌کند، بیان کرد: این حشره در روز قابل مشاهده نیست و صرفاً در ساعات شبانه، به‌دلیل جذب‌شدن به منابع نوری، دیده می‌شود.

اصغری گفت: به هیچ وجه توصیه نمی‌شود مردم برای مبارزه با این حشره از سم‌پاشی استفاده کنند؛ زیرا احتمال آسیب‌دیدن خود انسان‌ها وجود دارد و صرفاً مواردی مانند استفاده از توری بر روی در و پنجره یا بستن در و پنجره در ساعات شبانه توصیه می‌شود.

وی اظهار کرد: از این حشره نترسید؛ فقط ممکن است حضورش در خانه و محل زندگی، موجب اذیت ساکنان شود که با توجه به عمر یک تا دوهفته‌ای آن، قطعاً به‌زودی شاهد ازبین‌رفتنش خواهیم بود.

وی تأکید کرد: مرگ‌ومیر طبیعی این حشره به‌زودی مردم را آسوده خواهد کرد؛ بنابراین به هیچ وجه سم‌پاشی توصیه نمی‌شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: به‌زودی اطلاع‌رسانی‌های بعدی به مردم جهت مواجهه با این حشره اعلام خواهد شد.

حشره سِنَک چیست و آیا برای انسان خطر دارد؟ + عکس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->