افت ۲۰۰ هکتاری سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی چه دارایی‌هایی شامل مالیات می‌شوند؟ | مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پاداش ۴۷ میلیونی برای مشترکان خانگی | گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره بها در سامانه خودنویس چگونه است؟ + لینک و راهنما آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو + نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو‌های داخلی در بازار (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۵۰ درصدی پژوپارس ایران خودرو اشک مشتریان را در آورد رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد | انفجار قیمت خودروی نوستالژیک! + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بورس قرمزپوش شد | دیدگاه مثبت کارشناسان درباره روند آتی بازار سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان رهن و اجاره ملک در منطقه آبکوه مشهد چقدر است؟ + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰۰کیلو زعفران فردا (۵ اردیبهشت) در بورس کالا عرضه می‌شود افزایش احتمالی حقوق و دستمزد کارگری منوط به استقرار مجلس جدید | ۶۵ درصد واحد‌های صنعتی خراسان‌رضوی به طرح طبقه‌بندی مشاغل پیوستند تورم در خراسان رضوی افزایشی شد + علت طلای سرخ در سیطره دلال‌ها آیا سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ هدف سازمان امور مالیاتی، شناسایی بدون‌پرونده‌ها و زیرزمینی‌هاست | شناسایی ۱۰۰ مؤدی جدید و مطالبه  بیش از  ۳۰۰۰ میلیارد تومان مالیات + فیلم کاهش قیمت و افزایش حباب سکه به دنبال گران‌شدن دلار + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بخش املاک «دیوار» و «شیپور» مسدود می‌شود + علت توضیحات دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو تامین زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنج‌شنبه تخلف است مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو دستخوش تغییر می‌شود زمان پایان اعتبار مجوز‌های کاغذی اعلام شد پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران
سرخط خبرها

افزایش کرایه تاکسی‌های اینترنتی در مشهد در روز‌های کرونایی/ از واقعیت تا تکذیب

  • کد خبر: ۲۴۷۴۷
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
  • ۱
افزایش کرایه تاکسی‌های اینترنتی در مشهد در روز‌های کرونایی/ از واقعیت تا تکذیب
این روز‌ها نام تاکسی اینترنتی را زیاد می‌شنوید و هر روز نیز درحال گسترش هستند و هرکدام با ارائه خدمات مختلف فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. تاکسی‌های اینترنتی که آمدند، قرار بود با قیمت‌هایی به مراتب کمتر از تاکسی‌های تلفنی و بی‌سیم به مسافران خدمات بدهند، حالا به گفته برخی مسافران، قیمت‌های کرایه این تاکسی‌ها، خیلی افزایش یافته است و در مواری با قیمت کرایه تاکسی بی‌سیم در مشهد برابری می‌کند.

نجمه سرباز- به گزارش شهرآرانیوز، تعدادی از مسافران تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی از افزایش کرایه‌های این ۲ شرکت پس از شیوع کرونا و به‌ویژه در ۲ هفته گذشته گله‌مند بودند.


تاکسی‌های اینترنتی که آمده بودند تا کرایه‌های رفت‌وآمد را کاهش دهند، حال خود باعث افزایش کرایه‌ها شده‌اند! بعضی معتقدند که بعد از کرونا و به‌ویژه نبود اتوبوس و کم‌رنگ‌شدن تاکسی‌های زرد در شهر، این موضوع سبب افزایش کرایه‌های نجومی تاکسی در شهر شده است.


بیشتر مسافران تاکسی‌های اینترنتی هم گرانی کرایه‌ها را مربوط به کرونا می‌دانند. یکی از مسافران دراین‌باره می‌گوید: پس از سهمیه‌بندی و گرانی بنزین، مسیری که بیشتر اوقات با اسنپ در آن تردد دارم از ۷۵۰۰ تومان به ۹۵۰۰ تومان رسید و اکنون در دوران کرونا، به حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان افزایش یافته است.


در چند ماه گذشته (۴ ماه) و پس از آغاز طرح سهمیه‌بندی بنزین، کرایه‌های اسنپ مدام درحال افزایش است؛ به‌گونه‌ای که در این مدت کرایه یک مسیر مشخص چندین برابر افزایش پیدا کرده است.


وی می‌گوید: مسیری که کرایه آن حدود ۹ تا ۱۰ هزار تومان بوده است، از ۱۰ روز پیش به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است و در این ۲ روز گذشته همین مبلغ به ۲۰ هزارتومان هم رسیده است. این درحالی است که درخواست خودرو نیز در ساعتی مشخص ثبت شده است. به‌نظر می‌رسد هیچ نظارتی بر این تاکسی‌ها نیست، زیرا خودشان بازار را در دست گرفته‌اند و تعیین‌کننده قیمت شده‌اند.

 

افزایش کرایه را قبول ندارم


یکی از رانندگان مشهدی اسنپ درباره افزایش بی‌حساب‌وکتاب کرایه اسنپ می‌گوید: این مشکل احتمالا به‌دلیل خطای نرم‌افزاری بوده و این میزان کرایه و افزایش ناگهانی کرایه اصلا صحیح نیست. کرایه‌های اسنپ در روز‌های پنجشنبه و جمعه شاید افزایش یابد، اما در روز‌های دیگر به شکل طبیعی است. اسنپ ۲ روز در هفته ارزان و ۲ روز گران است که البته روز‌های آن مشخص نیست. طبیعی است وقتی درخواست در یک مسیر زیاد باشد، ترافیک ایجاد می‌شود و درنتیجه به همان نسبت و خودبه‌خود میزان کرایه افزایش می‌یابد. در مواردی مانند شرایط آب‌وهوایی غیرمعمول، زمان بارندگی و مناسبت‌ها و هنگام اوج درخواست مسافران، کرایه تا حدودی افزایش می‌یابد.



کرایه همیشه شناور است


با پشتیبانی اسنپ در تهران تماس می‌گیرم و اپراتور پشتیبان منکر هرگونه افزایش قیمت اسنپ در روز‌های کرونایی می‌شود. او می‌گوید: اگر منظورتان افزایش کرایه تاکسی در ساعات خاصی است که این امر طبیعی است. اکنون مبلغی برای اضافه‌شدن کرایه مشخص نشده است.


وی با بیان اینکه کرایه‌ها همیشه در اسنپ شناور بوده و بستگی به میزان عرضه و تقاضا، ترافیک مسیر و شرایط آب‌وهوایی دارد، می‌افزاید: زمانی که درخواست تاکسی ثبت می‌شود، باتوجه به اینکه در آن مسیر چه تعداد خودرو اسنپ وجود داشته باشد، کرایه متفاوت است. گاهی اوقات تقاضا و درخواست در مسیر مدنظر زیاد است، به همین نسبت، وقتی تعداد مسافران زیاد باشد، کرایه هم افزایش می‌یابد و ترافیک مسیر نیز باعث تغییرات لحظه‌ای کرایه سفر می‌شود.



وقتی از او درباره اینکه برخی رانندگان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند می‌پرسم، او می‌گوید: اسنپ از اولین روز‌های شیوع ویروس کرونا در کشور اقداماتی را درباره حفظ سلامت کاربران راننده و مسافر در دستورکار خود قرار داد. از ابلاغ توصیه‌های بهداشتی در تمام کانال‌های اطلاع‌رسانی کاربران تا تجهیز ناوگان اسنپ به اقلام بهداشتی، ضدعفونی‌کردن خودرو‌ها و اضافه‌کردن گزینه «عدم رعایت بهداشت» به اپلیکیشن اسنپ، همه و همه اقداماتی بود که در راستای حفظ سلامتی راننده و مسافر انجام شد.


حالا هم که استفاده از ماسک به یکی از اقدامات ضروری در راستای کنترل ویروس کرونا تبدیل شده است، با قراردادن گزینه «عدم استفاده از ماسک» در بخش «بازخورد سفر»، تلاش کردیم در مسیر فرهنگ‌سازی استفاده همگانی از ماسک تأثیرگذار باشیم. همچنین از تمام مسافران درخواست داریم برای حفظ سلامتی خود و رانندگان در طول سفر‌های اسنپی از ماسک استفاده کنند.



سیستم قیمت‌گذاری در تپسی متفاوت است

دراین‌باره نیز شرکت تپسی در بخشی از سایت اینترنتی خود درباره علت گران‌بودن یا ارزان‌بودن کرایه‌ها توضیح داده است: قیمت‌گذاری تپسی به‌صورت هوشمند کار می‌کند و چندین عامل روی عدد نهایی آن تأثیر می‌گذارند. میانگین استهلاک خودرو سفیر، مبلغ ثابت ورود، مدت و مقصد سفر و نیز تناسب میزان عرضه و تقاضا عواملی است که بنا بر اعلام تپسی بر هزینه یک سفر تأثیر می‌گذارد. همچنین وضعیت آب‌وهوا، برپایی مراسمی در نقطه‌ای خاص از شهر، طرح ترافیک و تعطیلات رسمی از دیگر عواملی است که بر عرضه و تقاضا تأثیر می‌گذارد و باعث افزایش قیمت می‌شود.

 

شهرداری هیچ دخالتی در تعرفه تاکسی‌های اینترنتی ندارد


خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، نیز در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، درباره افزایش کرایه‌های تاکسی اسنپ در مشهد می‌گوید: ما هیچ‌گونه دخالتی در تعرفه کرایه‌های اسنپ و تپسی نداریم و تعرفه آن‌ها بر مبنای میزان عرضه و تقاضا محاسبه می‌شود.


وی امضای تفاهم‌نامه شهرداری را با شرکت تاکسی‌های اینترنتی یادآور می‌شود و می‌گوید: براساس این تفاهم‌نامه، تاکسی‌های اینترنتی مکلف شدند مجموعه چهارچوب‌هایی را که وزارت کشور نیز به آن‌ها ابلاغ کرده است، رعایت کنند و این چهارچوب‌ها مربوط به تعیین نرخ کرایه نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یزدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
0
0
سلام . من چند سال است با اسنپ همکاری میکنم و خیلی از مسافرهای من زوار امام رضا ع بودند واز کرایه اسنپ نسبت به شهر خودشان و مسافت طی شده تعجب میکردند که چقدر کرایه اسنپ در مشهد پایین است به همین دلیل کمتر راننده ای ازکرایه های اسنپ راضی میباشد( البته نظر افرادی که این تنها شغل و تنها از این راه امرار معاش میکنند است ) البته بعضی روزها مثل شب عید یا روزهای بارانی و برفی کرایها افزایشیافته ولی در کل کرایه های اسنپ متناسب با مسافت طی شده و ترافیک و ... نیست که بارها به پشتیبانی گزارش کردیم ولی جوابی نگرفتیم همانطور که افزایش قیمت روی مواد غذایی و بهداشتی و لوازم خانه ول ازم یدکی روزانه وگلهای ساعتی پیش میرود چرا کرایه ها نباید متناسب با تورم باشد کمیسیون اسنپ و تپ سی بدون هیچ هزینه‌ای ۱۵ تا ۱۷ رصد و برای رانندگان تا ۲۲ درصد با توجه به شارژ اینترنت تماسهای مکرر با مسافران و حتی اسنپ تمام میشود چقدر از کرایه بعد لز اصطحلاک ماشین و ... به راننده میرسد برای گذران زندگیش ( مخارج روزمره و کرایه خانه و ......) میماند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->