جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها
معرفی سریال «قصه‌هایی از حلقه» (۲۰۲۰)

نگاهی کنجکاوانه‌ به معنای زمان

  • کد خبر: ۲۴۷۵۴
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
نگاهی کنجکاوانه‌ به معنای زمان
«قصه‌هایی از حلقه» تجربه‌ای است متفاوت و منحصربه‌فرد در نمایش آینده‌ای که شاید فناوری روش تعاملمان با جهان را تغییر دهد، دورانی که نباید انسانیتمان را فراموش کنیم؛ شبیه همین روزها که کرونا شرایطی غیرعادی برایمان رقم زده.

کاظم کلانتری/ شهرآرانیوز؛ موقعیت جدیدی است که از یک مجموعه‌نقاشی، سریالی ساخته شود. دیدن قبل و بعد از آن‌چه در یک نقاشی آمده، جان‌دادن به زمان‌هایی است که به‌تنهایی دنیایی را به وجود می‌آورند. ناتانیل هالپرن، در «قصه‌هایی از حلقه» همین کار را کرده است؛ مجموعه‌نقاشی‌های آینده‌نگرانه و فراطبیعی سیمون استالنهاگ سوئیسی را که در کتاب «قصه‌هایی از حلقه» آمده و براساس آن یک بازی هم طراحی شده دیده، به آن‌ها فکر کرده و جهان خیالی‌شان را در داستان‌هایی بسط داده است؛ نتیجه نه یک سریال داستانی صرف است، نه یک مستند علمی و نه حتی تصاویری شاعرانه؛ سریال جدید «آمازون» نگاه کنجکاوانه‌ای است به معنای زمان؛ درست مثل کتاب «رؤیا‌های انیشتن» که آلن لایتمن در شهری خیالی در سوئیس داستان‌هایی تعریف می‌کند از تأثیر زمان بر زندگی؛ داستان‌هایی که شاید غیرواقعی و غیرممکن به نظر برسند، اما جزئی از درون ما هستند، بخشی شگفت‌آور از تجربه درونی زمان. آلن لایتمن در روز ۲۸ آوریل ۱۹۰۵ یکی از آن داستان‌های خیالی می‌گوید: «دنیایی که در آن زمان حاکم است، دنیای نیروبخشی است. اگر حرکات مردم غیرقابل‌پیش‌بینی است، حرکات زمان را می‌توان پیش‌بینی کرد. اگر می‌توان به مردم شک برد، به زمان نمی‌توان شک برد. اگر مردم اظهار دلتنگی می‌کنند، زمان بدون این که به پشت سرش نگاه کند، با چابکی پیش می‌رود.»

اگر می‌خواهید اندکی از حس‌و‌حال و فضای سریال را درک کنید، دیدن نقاشی‌های سیمون استالنهاگ قدم اول است. ربات‌هایی غول‌پیکر که در جنگل زندگی می‌کنند، کودکانی که هرروز از کنار آن‌ها می‌گذرند، توربین‌هایی عظیم که در پس‌زمینه شهر می‌چرخند، ساختمان هایی با معماری عجیب، و شهری که گاهی برف به جای باریدن، به سمت آسمان بالا می‌رود و مردمی که در زمینه تمام این تصاویر به زندگی‌شان ادامه می‌دهند و زمان را جزوی از درونشان می‌دانند.

 

 

اشتباه نکنید. سریال جدید شبکه «آمازون»، درباره داستان‌های علمی‌تخیلی و جنگ‌ ربات‌ها و اتفاقات ماوراءلطبیعه‌ای که تا‌به‌حال دیده‌ایم نیست؛ «قصه هایی از حلقه» مفهوم زندگی و مرگ، ارتباط شخصیت‌ها و روابط خانوادگی را با زمان پیوند می‌زند؛ در این جهان داستانی والدین خودشان را در چشم فرزندانشان می‌بینند و بچه‌ها در چشم والدینشان دنیایی آشنا را. سریال در شهر «مِرسِر» اوهایو اتفاق می‌افتد و جهان داستانی تمام قسمت‌ها مشترک است اما هر قسمت روی یکی از شخصیت‌ها متمرکز می‌شود. قصه‌ها با «حلقه»، مرکزِ فیزیک آزمایشگاهیِ «مرسر»، به هم متصل می‌شوند؛ برای مثال شخصیتی که در پس‌زمینه داستان یک قسمت قرار دارد در قسمت بعدی مرکز داستان می‌شود، حوادث یک قسمت بر اپیزود بعدی اثر می‌گذارد و درعین‌حال تمام قسمت‌ها استقلال روایی‌ خودشان را حفظ می‌کنند. شاید اثرات آزمایش‌های پایگاه این شهر، قوانین فیزیک و زمان را به هم بزند یا جاذبه در برخی نقاط شهر وجود نداشته باشد، اما «قصه‌هایی از لوپ» به زندگی و واقعیت دنیای بین شخصیت‌ها می‌پردازد، به مواقعی که فکر می‌کنیم فردایی وجود ندارد و یا کل روزمان به خاطره‌ای ازگذشته برمی‌گردد.

 

نگاه کنجکاوانه‌ای به معنای زمان

 

احتمالا برخی از قسمت‌های این سریال، شما را به یاد سریال‌های «تاریک» و «چیزهای عجیب» و «آیینه سیاه» بیندازد اما «قصه‌هایی از لوپ» تجربه‌ای است متفاوت و منحصر به‌فرد از دورانی که شاید فناوری روش تعاملمان با جهان را تغییر دهد، دورانی که نباید انسانیتمان را فراموش کنیم. اگر به دنبال جنگ‌های حماسی‌فضایی با صحنه‌های انفجار عظیم هستید این سریال برای شما نیست. اگر داستان‌هایی می‌خواهید درباره شخصیت‌هایی که با قلب شما کار دارند و وادارتان می‌کنند به شرایطی انسانی در دنیایی غیرمعمول و ناممکن فکر کنید، پیشنهاد می‌کنم هرچه زودتر خودتان را در حلقه سریال گرفتار کنید.

 

نگاه کنجکاوانه‌ای به معنای زمان

 
  «قصه‌هایی از حلقه» / (Tales from the Loop (۲۰۲۰

  گارگردان: ناتانیل هالپرن

  تعداد قسمت: ۸

  زمان تقریبی هر قسمت: ۱ ساعت

   ژانر: درام، علمی‌تخیلی

 

 

 

اگر از سریال خوشتان آمد می‌توانید این‌ها را هم ببینید:

 

تاریک/ (۲۰۱۷) Dark

چیز‌های عجیب/ (۲۰۱۶) Stranger Things

آیینه سیاه/ (Black Mirror (۲۰۱۱
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->