وزیر سابق آموزش و پرورش به بنیاد مستضعفان رفت بیست و پنجمین کنگره و جشنواره بین‌المللی رویان گشایش یافت عدم مدیریت بیماری هپاتیت زمینه نارسایی کبدی را فراهم می‌کند  افزایش حقوق سرایداران از چه تاریخی اجرا می‌شود؟ سامانه ثبت نام کتب درسی تا بعد از مهرماه باز است انتقال ۳۰۳ بیمار و ۴۰ فوتی از عراق به قرارگاه‌های مرزی ایران دمای هوا در ابتدای هفته آینده افزایش خواهد یافت فرمانده کل سپاه برای درخشش تیم المپیاد نجوم دانش آموزی پیام تبریک صادر کرد ترافیک پرحجم در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۷ شهریور ۱۴۰۳) ماجرای ضرب‌وشتم پرسنل اورژانس توسط همراهان بیمار در شهر البرز بیش از ۹۰ درصد میراث ملی ایران «حریم» ندارد اسپری پیشگیری از گزش پشه به اندازه کافی موجود است انجام بیش‌از ۸۰ هزار مراقبت سندرومیک در پایگاه‌های مرزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشدید نظارت بر عرضه محصولات دامی در خراسان‌رضوی، هم‌زمان با دهه آخر صفر ۱۴۰۳ توزیع سهمیه مازاد شیرخشک برای دهه آخر صفر ۱۴۰۳ در مشهد اولویت حفظ مناطق طبیعی، پیشگیری از آتش‌سوزی است ۲ فوتی و ۱۴ مصدوم در حوادث جاده‌ای محور مشهد-نیشابور در کمتر از ۲۴ ساعت وزیر آموزش و پرورش: معضل امروز، کمبود فضای آموزشی است داستان بلند یک سفر کوتاه عمودی | درباره آسانسور و خطراتی که در کمین ماست ارائه خدمات جهادی پزشکی در مسیر منتهی به حرم رضوی معاون بیمارستان کودکان مشهد: مراجعه مرتبط با حشره «سنک» گزارش نشده است ۲۱هزار بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی طی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
سرخط خبرها

توزیع سهمیه مازاد شیرخشک برای دهه آخر صفر ۱۴۰۳ در مشهد

  • کد خبر: ۲۴۷۷۵۸
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
توزیع سهمیه مازاد شیرخشک برای دهه آخر صفر ۱۴۰۳ در مشهد
رئیس اداره نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار قوطی شیرخشک معمولی از ابتدای امسال توسط داروخانه‌های زیر پوشش این دانشگاه در خراسان‌رضوی توزیع شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر جواد دانایی‌باغکی روز چهارشنبه (۷ شهریور ۱۴۰۳) در این خصوص افزود: در مرداد امسال، ۴۰۹ هزار و ۸۵۵ قوطی شیرخشک توزیع شد که این تعداد نسبت به تیرماه، ۱۵ درصد و نسبت به خردادماه، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با این اقدام دیگر هیچ گزارشی از کمبود شیرخشک‌های رژیمی، معمولی و یارانه‌ای (کوپنی) دریافت نشده است.

رئیس اداره نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیگیری‌ها برای تأمین شیرخشک موردنیاز شهروندان در دهه پایانی ماه صفر نیز انجام شده و اکنون، توسط شرکت‌های پخش دریافت شده و در حال توزیع بین داروخانه‌هاست.

وی افزود: در دهه پایانی ماه صفر، نظارت بر تولید و عرضه شیرخشک تشدید شده و پیگیری برای توزیع بموقع و مستمر آن در حال انجام است.

دانایی‌باغکی ادامه داد: اصرار مصرف‌کنندگان بر مصرف نوعی خاص (ویژند) از شیرخشک، یکی از عوامل مهم بروز برخی کمبود‌های موقت است که در این زمینه، به فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی عمومی نیاز است تا در مواقع لزوم از نشان‌های تجاری جایگزین استفاده شود.

وی بیان کرد: از آنجا که تفاوت محسوسی در فرمولاسیون و ماده اولیه انواع شیرخشک‌های معمولی وجود ندارد، والدین می‌توانند شیرخشک موردنیاز کودک خود را از انواع نشان‌های تجاری موجود در بازار تهیه کنند.

این مسئول افزود: به‌منظور پیشگیری از سردرگمی خانواده‌ها و سهولت در دسترسی به شیرخشک‌های رژیمی و معمولی، متقاضیان می‌توانند با نصب نرم‌افزار موبایلی «تی‌تک» (TTAC) یا مراجعه به سامانه mobile.ttac.ir از بخش کمبود دارو، گزینه کمبود شیرخشک را انتخاب و نام شیرخشک مدنظر را جستجو کنند.

دانایی‌باغکی ادامه داد: پس از آن، سامانه، فهرست داروخانه‌هایی را که اخیراً فراورده موردنظر را به فروش رسانده‌اند، نمایش می‌دهد و خانواده‌ها می‌توانند بعد از تماس با داروخانه و اطمینان از موجودی آن، در کوتاه‌ترین زمان آن‌ را از نزدیک‌ترین مکان تهیه کنند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->