وزیر سابق آموزش و پرورش به بنیاد مستضعفان رفت بیست و پنجمین کنگره و جشنواره بین‌المللی رویان گشایش یافت عدم مدیریت بیماری هپاتیت زمینه نارسایی کبدی را فراهم می‌کند  افزایش حقوق سرایداران از چه تاریخی اجرا می‌شود؟ سامانه ثبت نام کتب درسی تا بعد از مهرماه باز است انتقال ۳۰۳ بیمار و ۴۰ فوتی از عراق به قرارگاه‌های مرزی ایران دمای هوا در ابتدای هفته آینده افزایش خواهد یافت فرمانده کل سپاه برای درخشش تیم المپیاد نجوم دانش آموزی پیام تبریک صادر کرد ترافیک پرحجم در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۷ شهریور ۱۴۰۳) ماجرای ضرب‌وشتم پرسنل اورژانس توسط همراهان بیمار در شهر البرز بیش از ۹۰ درصد میراث ملی ایران «حریم» ندارد اسپری پیشگیری از گزش پشه به اندازه کافی موجود است انجام بیش‌از ۸۰ هزار مراقبت سندرومیک در پایگاه‌های مرزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشدید نظارت بر عرضه محصولات دامی در خراسان‌رضوی، هم‌زمان با دهه آخر صفر ۱۴۰۳ توزیع سهمیه مازاد شیرخشک برای دهه آخر صفر ۱۴۰۳ در مشهد اولویت حفظ مناطق طبیعی، پیشگیری از آتش‌سوزی است ۲ فوتی و ۱۴ مصدوم در حوادث جاده‌ای محور مشهد-نیشابور در کمتر از ۲۴ ساعت وزیر آموزش و پرورش: معضل امروز، کمبود فضای آموزشی است داستان بلند یک سفر کوتاه عمودی | درباره آسانسور و خطراتی که در کمین ماست ارائه خدمات جهادی پزشکی در مسیر منتهی به حرم رضوی معاون بیمارستان کودکان مشهد: مراجعه مرتبط با حشره «سنک» گزارش نشده است ۲۱هزار بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی طی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
سرخط خبرها

۲۱هزار بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی طی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۴۷۷۲۸
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
۲۱هزار بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی طی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال تحصیلی گذشته ۸هزار نفر از ۲۱هزار بازمانده از تحصیل، جذب شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «۲۱‌هزار بازمانده از تحصیل» آماری است که مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خراسان رضوی درباره سال تحصیلی گذشته اعلام کرد و گفت: تقریبا این آمار مشابه سال قبل‌تر از آن است؛ اما نقطه تفاوت این دو آمار در میزان جذبشان است، در سال گذشته ۸ هزار نفر از تعداد بازماندگان از تحصیل جذب شده‌اند، درحالی‌که آمار جذب در سال تحصیلی قبل از آن ۱۵‌هزار نفر بوده است. ضمن اینکه او معتقد است «آموزش‌و‌پرورش با توجه به مشکلاتی که دارد، آن‌طور‌که باید از پس رفع مشکل بازماندگان از تحصیل برنمی‌آید.»

سیدامیر شوشتری در گفتگو با خبرنگار روزنامه شهرآرا، با اشاره به اینکه طرح شهید محمودوند در حوزه بازماندگان از تحصیل فعال شده است، اظهار کرد:، اما متأسفانه در سال گذشته به دلیل موضوعاتی مانند تغییر وزیر آموزش‌و‌پرورش و تغییر‌و‌تحولاتی که در معاونت‌ها صورت گرفت، آمار بازماندگان از تحصیلی که باید در تابستان جذب می‌شدند، چند ماه قبل از عید به دستمان رسید و به‌همین‌دلیل نتوانستیم به‌موقع عمل کنیم.

او ادامه داد: امیدواریم در سال تحصیلی پیش‌رو، دست‌کم تا اوایل یا نیمه مهر‌ماه که ثبت‌نام‌ها تکمیل و آمار بازماندگان از تحصیل اعلام می‌شود، بتوانیم از طریق نهاد‌هایی که در‌این‌زمینه پیگیری می‌کنند و خیرانی که با آنها ارتباط داریم، جذب بیشتری داشته باشیم.

شوشتری بیان کرد: البته طرح خیلی ویژه‌ای نیز در حوزه بازماندگان از تحصیل، حمایت و جذب حداکثری در سطح ریاست‌جمهوری مطرح شده بود که نمی‌دانیم دیگر پیگیری می‌شود یا خیر. آمار‌هایی را از استان دریافت کردند و می‌خواستند این طرح را به‌صورت آزمایشی از خراسان رضوی شروع کنند.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان با اشاره به اینکه موضوع بازماندگان از تحصیل سه تا چهار متولی غیررسمی دارد، گفت: متولی رسمی این موضوع در اداره‌کل، آموزش ابتدایی است؛ اما بازماندگان از تحصیل ساز‌و‌کار بسیار پیچیده‌ای دارد که این ساز‌و‌کار و امکانات در آموزش‌و‌پرورش نیست، بنابراین این اداره با توجه به مشکلاتی نظیر تأمین نیرو و‌... آن‌طور‌که باید از پسِ آن برنمی‌آید.

او افزود: به‌دلیل اینکه کارشناس باید در مناطق حاشیه شهر، روستا‌ها و... بازدید و تحقیق میدانی داشته باشد تا بتواند کودکانی را که در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند، شناسایی کند، نهاد‌هایی به‌صورت غیررسمی، چه دولتی، چه حاکمیتی و چه مردمی پیگیر هستند تا به ما کمک کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->