گرمای بورس در آخرین روز‌های فصل گرم سال | گزارش وضعیت بازار سهام (۷ شهریور ۱۴۰۳) عرضه نامحدود گوشت قرمز و مرغ ویژه دهه آخر صفر ۱۴۰۳ در منطقه ثامن مشهد قیمت طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۷ شهریور ۱۴۰۳) ۶ درصد خودرو‌های سواری درحال‌تردد فرسوده هستند آغاز نظارت تعزیراتی بر بازار سال تحصیلی از ۱۰ شهریور ماه در خراسان رضوی خرید مسکن و زمین توسط ایرانیان خارج‌نشین قیمت‌ها را بالا می‌برد ناترازی برق در ایران به اندازه دو کشور همسایه است کاهش ۱ تا ۹۹ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های خارجی (۷ شهریور ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز چند است؟ (۷ شهریور ۱۴۰۳) | سکوت در بازار گوشت قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۷ شهریور ۱۴۰۳) | تارا چند؟ قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت کوین (۷ شهریور ۱۴۰۳) | نوسان مثبت دلار در کانال ۵۹ هزار تومان دارایی صندوق‌های طلا بیش‌از ۵۰ همت شد (۷ شهریور ۱۴۰۳) وجود بیش‌از ۲ هزار فقره پرونده با موضوع قاچاق کالا، ارز و سوخت در خراسان‌رضوی تعداد میلیونر‌های ارز‌های دیجیتال جهان در طول سال ۲برابر شده است (۷ شهریور ۱۴۰۳) سایه سنگین مسکن بر روی هزینه خانوار بررسی شد سرنوشت نامعلوم تعهدات بودجه سفر‌های استانی رئیس‌جمهور به خراسان‌رضوی در دولت سیزدهم میوه‌های تابستانی امروز چند؟ (۷ شهریور ۱۴۰۳) ویدئو| هوای داغ تیرماه و بیش از ۱۰۰ هزارمیلیارد چک برگشتی! موافقت بانک مرکزی با تخصیص ارز برای واردات خودرو‌های برقی مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور (۶ شهریور ۱۴۰۳) هشدار قطعی برق به مشترکان پرمصرف متقاضیان نهضت ملی مسکن مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان واریز کنند قیمت انواع موبایل در بازار مشهد (۶ شهریور ۱۴۰۳) + جدول صنایع بیش از این توان قطع انرژی را ندارند | تاکید بر مدیریت مصرف توأمان بخش خانگی و صنعت خبر خوب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس برای نیرو‌های شرکتی: طرح تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی به زودی اجرایی می‌شود آغاز مزایده ۱۰۰ هزار لوازم خانگی خارجی از فردا (۷ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خرید مسکن و زمین توسط ایرانیان خارج‌نشین قیمت‌ها را بالا می‌برد

  • کد خبر: ۲۴۷۷۸۰
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
خرید مسکن و زمین توسط ایرانیان خارج‌نشین قیمت‌ها را بالا می‌برد
دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گفت: اگر ایرانیان خارج‌نشین می‌خواهند در وطن سرمایه‌گذاری کنند، سرمایه خود را وارد بازار مسکن نکنند. حوزه مسکن و زمین محل سرمایه‌گذاری نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، یاسر دستمالچیان با اشاره به افزایش خرید ملک از سوی ایرانیان خارج‌نشین اظهار داشت: زمین محل سرمایه‌گذاری و سوداگری نیست و افزایش تقاضا منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود. 

وی ادامه داد: شاهد آن هستیم که ایرانیان خارج از کشور وارد حوزه مسکن، ملک و زمین شده‌اند و این تقاضا هم اخیراً بسیار زیاد شده و می‌بینیم که در معاملات، آدرس ثبت‌شده خریدار در خارج از کشور است.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که وقتی برای این معاملات منع قانونی وجود ندارد، ایراد آن چیست؟ گفت: ایراد این است که اولا ملک و زمین را با قیمت واقعی خریداری نمی‌کنند و معاملات بالاتر از قیمت‌های بازار انجام می‌شوند و همین منجربه بالا رفتن قیمت در بازار مسکن می‌شود و همچنین اینکه تقاضا را در بازار مسکن افزایش می‌دهند که از این جهت هم عامل افزایش قیمت در بازار خواهند بود.   

دستمالچیان تاکید کرد: ‌اگر ایرانیان خارج نشین می‌خواهند در وطن سرمایه‌گذاری کنند، سرمایه خود را وارد بازار مسکن نکنند. مسکن و زمین محل سرمایه گذاری نیست.

وی اظهار داشت: هر چند در این باره منع قانونی ندارد اما این اقدام فراتر از رعایت قانون و بلکه رعایت اخلاق است. یک قاعده در این باره داریم که باید از ان استفاده شود. اینکه؛ انسان باید به گونه‌ای رفتار کند که نه ضرر ببیند و نه به کسی زیان برساند. ایرانی که در قطر یا امارات یا هر کشور دیگر زندگی می‌کند و می‌خواهند در بازار ملک سرمایه‌گذاری کند، بداند که این سرمایه‌گذاری باعث زیان هموطنانشان در ایران می‌شود.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه بازار زمین و ملک به این دلیل بازده بالایی دارد که میزان سرمایه‌گذاری در این بازار و تقاضا برای سرمایه‌گذاری قابل توجه است، افزود: از ایرانیان خارج‌ نشین تقاضا داریم در بازار زمین و املاک ایران سرمایه گذاری نکنند و بدانند که وقتی در بازار ملک سرمایه‌گذاری می‌کنند، هر چند سود می‌برند و آسیبی به آنها  وارد نمی‌شود و از تورم حاصل افزایش این معاملات در امان هستند اما به هموطنان خود آسیب می‌زنند و نباید از این آزادی معاملات ملک در ایران سوء استفاده نکنند چراکه دود این آتشی که در بازار ملک روشن می‌کنند به چشم ایرانیان داخل کشور می‌روند .     ‌‌

دستمالچیان ادامه داد: ایرانیان خارج از کشور می‌توانند در سایر بخش‌های اقتصادی ایران به ویژه تولید سرمایه‌گذاری کنند که به اشتغال و درآمد هموطنان خود هم کمک کنند و از سود حاصل از آن هم بهره ببرند.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در شرایطی که منع قانونی وجود ندارد چرا یک ایرانی خارج از کشور در بخشی سرمایه‌گذاری کند که اولا ریسک بیشتری از بازار مسکن دارد و هم اینکه مکان مدیریت از راه دور آن را ندارد، تاکید کرد: مفهوم سرمایه‌گذاری همین است اما عده‌ای می‌خواهند که در بخشی سرمایه‌گذاری کنند که کمترین ریسک را داشته باشد در حالیکه زیان زیادی برای سایرین دارد. هرچند در این باره منع قانونی نداریم اما این سرمایه‌گذاری اخلاقی نیست. شاید سال‌های آینده ورق برگشت و از ایرانیان خارج از کشور درخواست سرمایه‌گذاری در بازار ملک داشتیم اما الان شرایط بازار مسکن به نفع افزایش افزایش تقاضا نیست. 

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->