خدمت‌رسانی گسترده نیرو‌های دوام ثامن مشهد در دهه آخر صفر خروج ۴۰۰ هزار خودرو غیربومی از مشهد در سه روز پایانی صفر ۱۴۰۳ تسهیل زیارت هم همت می‌خواهد هم چندین هزار «همت» سرپرست اداره کل املاک و خزانه داری شهرداری مشهد: از املاک و مستغلات شهرداری با نظارت و کنترل روزانه حفاظت می‌شود آغاز مشهدالرضا (ع) | شهر مشهد چگونه و از چه تاریخی شکل گرفت؟ آغاز ساخت دوربرگردان بولوار ابوطالب شرقی مشهد از شهریور ۱۴۰۳ تقدیر رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از مشارکت‌کنندگان در میزبانی از زائران رضوی آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان ملک‌الشعرای بهار مشهد (۱۶ شهریور ۱۴۰۳)  اعمال تخفیف‌های ویژه برای درخواست‌های بهره برداری تجاری و تبدیل مجوز‌های تجاری موقت دارای سابقه به دائم در مشهد استرداد ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اضافه دریافتی واحد‌های اقتصادی مشهد به زائران در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ اجرای ۸۰ ساعت برنامه بدون وقفه در ۸۰ ساعت پایانی صفر در عرصه میدان شهدا مشهد (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) پذیرش ۲۷۵ هزار زائر در مراکز اسکان موقت شهرداری مشهد در دهه آخر صفر اسکان ۶۴۴ هزار زائر امام رضا(ع) در مدارس مشهد در دهه آخر صفر پلمب ۱۶ واحد متخلف و عودت ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان وجه به زائران اسکان بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر در مشهد طی دهه پایانی صفر (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) ترافیک بسیار سنگین در خروجی‌های مشهد (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) ساعت کاری مترو مشهد از شنبه تغییر می کند (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) ثبت بیش‌از یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار سفر در یک روز به‌وسیله اتوبوس در سه روز پایانی صفر ۱۴۰۳ در مشهد بیش‌از ۲ میلیون سفر به‌وسیله مترو مشهد طی ۵ روز آخر صفر ۱۴۰۳، انجام شد فضای‌سبز تخریب‌شده در محدوده حرم امام‌رضا(ع) رفع نقص شد جمع‌آوری روزانه ۱۰۰ تن زباله از عرصه میدان شهدای مشهد در روزهای پایانی صفر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

آغاز ساخت دوربرگردان بولوار ابوطالب شرقی مشهد از شهریور ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۴۹۴۵۱
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
آغاز ساخت دوربرگردان بولوار ابوطالب شرقی مشهد از شهریور ۱۴۰۳
عملیات دوربرگردان ابوطالب شرقی به‌عنوان آخرین مرحله از پروژه‌های ساخت پل در این بخش از شهر مشهد از همین ماه آغاز می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یکی از مهم‌ترین اقدامات چند سال گذشته مدیریت شهری مشهد با هدف بهبود وضعیت سکونت در ابوطالب‌جنوبی و اتصال حاشیه شهرمان به متن و همچنین بازکردن گره‌های ترافیکی در مسیر بزرگراهی مشهد و افزایش تردد وسایل نقلیه، اجرای پروژه‌های مختلف در انتهای بولوار ابوطالب بوده است.

در این سال‌ها دو پروژه مهم دوربرگردان غربی این پروژه در ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ و پروژه پل ابوطالب با هدف اتصال بولوار ابوطالب‌جنوبی به ابوطالب‌شمالی در ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ به بهره برداری رسیده و اکنون این دو پل مورداستفاده زائران و مجاوران بارگاه رضوی قرار گرفته است. اما این پایان کار در ابوطالب نیست، چراکه براساس مطالعات صورت‌گرفته و در راستای حل گره ترافیکی مسیر ورودی به میدان امام‌حسین (ع)، دوربرگردان شرقی این پروژه نیز به‌عنوان آخرین قطعه پازل پروژه‌های پل‌سازی در ابوطالب باید اجرایی شود. 

ازاین‌رو و باتوجه‌به اینکه ساخت دوربرگردان غیرهم‌سطح شرقی ابوطالب به‌عنوان یکی از پانزده کلان‌پروژه‌ای که پیش از این مسئولان شهری به‌عنوان اولویت پروژه‌های عمرانی شهر وعده داده بودند، در دستورکار قرار گرفته است. درحالی‌که به‌تازگی شهردار مشهد هم در نشست خبری‌اش از آغاز قریب الوقوع عملیات ساخت این پل خبر داده بود، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد هم اعلام کرد که در همین ماه عملیات رفع معارضات این پروژه با هدف آغاز عملیات ساخت دوربرگردان شرقی ابوطالب آغاز خواهد شد.

احسان شریعتی در گفتگو با شهرآرا درباره آغاز عملیات ساخت دوربرگردان غیرهم‌سطح شرقی ابوطالب گفت: مسیر بزرگراهی شهر مشهد در محدوده بولوار ابوطالب دارای تقاطع‌های غیرهم‌سطح است. در این محدوده بزرگراهی دو دوربرگردان غیرهم‌سطح به‌صورت شرقی و غربی طراحی شده است که پیش از این دوربرگردان غربی این پروژه ساخته شده بود و اکنون درحال بهره برداری است. همچنین پل متصل‌کننده ابوطالب‌جنوبی به ابوطالب‌شمالی در گذشته بهره برداری شده بود.

رفع معارضات برای شروع عملیات ساخت

وی با بیان اینکه دوربرگردان شرقی ابوطالب حدفاصل پل ابوطالب تا میدان امام‌حسین (ع) قرار است ساخته شود و به‌زودی عملیات ساخت آن نیز آغاز می‌شود، ادامه داد: در راستای آماده سازی این محدوده، برای ساخت دوربرگردان غیرهم‌سطح باید در ابتدا برخی معارضات حذف، جمع آوری و رفع شود تا شرایط برای اجرای عملیات ساخت مهیا شود.

شریعتی با بیان اینکه اکنون برای آغاز عملیات ساخت معارضاتی مانند درختان آیلند میانی و آیلند‌های کناری بزرگراهی و همچنین برخی تأسیسات شرکت‌های خدماتی وجود دارد، گفت: اکنون به‌دنبال گرفتن مجوز‌های لازم برای رفع این معارضات هستیم و به‌احتمال زیاد در همین روز‌ها مجوز کمیسیون ماده ۷ را برای جابه‌جایی درختان دریافت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: به‌محض جابه‌جایی درختان، عملیات حفاری ستون‌های دوربرگردان آغاز می‌شود. در این دوربرگردان ۱۳۳ شمع یا ستون وجود دارد که با عمق حدود ۲۲ متری باید عملیات حفاری برای ایجاد این ستون‌ها را داشته باشیم. همچنین براساس برنامه ریزی، در این پروژه ۶ هزارو ۶۰۰ مترمکعب خاک‌برداری و ۱۰۰۰ تن عملیات آرماتوربندی پیش بینی شده که نشان‌دهنده عملیات پرکار این پروژه است.

تردد آسان در محدوده میدان امام‌حسین (ع)

شریعتی با اشاره به اهمیت ساخت دوربرگردان شرقی ابوطالب افزود: ساخت این دوربرگردان با هدف آسان‌شدن تردد وسایل نقلیه، رفع گره ترافیکی فعلی میدان امام‌حسین (ع) و افزایش ایمنی مسیر بزرگراهی شهرمان حائز اهمیت است.

دوربرگردان شرقی ابوطالب؛ یکی از ۱۵ پروژه اولویت‌دار شهرداری

وی با تأکید بر اینکه پروژه دوربرگردان غیرهم‌سطح شرقی ابوطالب جزو پانزده پروژه اولویت‌دار شهرداری مشهد و شورای اسلامی شهر است که برای آن اعتبار دیده شده است و امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، گفت: اعتبار لحاظ‌شده در قرارداد این پروژه ۱۲۰ میلیارد تومان و مدت اجرای آن براساس اسناد پروژه دوازده ماه است.

ساخت پل به‌روش تیر‌های قوسی

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد ادامه داد: ستون‌های این پروژه به‌روش بتن درجا ساخته می‌شود، اما تیر‌های این پل به‌صورت تیر‌های قوسی پیش‌ساخته است. این روش ساخت از نظر فنی به تخصص زیادی نیاز دارد که در راستای صرفه‌جویی در مصارف، سازمان عمران شهرداری مشهد این روش ساخت به‌صورت تیر پیش‌ساخته قوسی را در اختیار دارد و در این دوربرگردان نیز مانند دوربرگردان غربی ابوطالب از این روش استفاده خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: عملا با اجراشدن فرایند رفع معارضات که در همین روز‌ها اجرا می‌شود، کار شروع خواهد شد و به‌احتمال زیاد نیز عملیات ساخت خود پل در همین شهریورماه اجرا خواهد شد. در این راستا اکنون کارگاه فعال شده است و گروه‌های کاری نیز مستقر شده اند.

شریعتی با بیان اینکه پروژه دوربرگردان شرقی ابوطالب در راستای تحقق اهداف شورای شهر برای توجه ویژه به مسائل حاشیه شهر به‌عنوان یکی از پروژه‌های پیشران در حاشیه شهر در دستورکار است، تصریح کرد: در جریان ساخت این دوربرگردان غیرهم‌سطح، همه سعی‌مان را خواهیم کرد تا کمترین مزاحمت برای تردد زائران و مجاوران بارگاه رضوی ایجاد شود و کمترین انسداد را داشته باشیم. همچنین تلاش می‌کنیم مانند پروژه‌های دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید میرزایی و پل دهرود، این پروژه نیز در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->