کشف بیش از ۴ هزار عدد قرص مخدر و غیرمجاز از یک عطاری در مشهد افزایش ایمنی و کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای در دهه آخر صفر (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) مصوبه اصلاح آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد + سند (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) مصدومیت ۱۳ نفر براثر دعوای بعد از تصادف در یزد (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) چند همت برای حل مشکل دارو لازم است؟ چالش افزایش آمار آلزایمر در ایران اصلاح پرداخت اضافه‌کار اجباری پرستاران ظرف چند روز آینده (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) مصدومیت شدید دو نفر بر اثر تصادف در کمربند سبز مشهد (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) مصدومیت ۵ جوان در حادثه برخورد پژو پارس با درخت در بولوار شاهنامه مشهد چه زمانی باید واکسن هاری بزنیم؟ انجام نخستین عمل پیوند قلب مصنوعی شرق کشور در بیمارستان امام‌رضا(ع) مشهد+ فیلم انجام بیش‌از ۱۴ هزار مأموریت اورژانس مشهد در روز‌های پایانی صفر ۱۴۰۳ آواره‌شدن یک‌میلیون نفر در چین به دنبال طوفان شدید دستگیری ۶۶۷ متهم‌به‌سرقت و خرده‌فروش موادمخدر در مشهد جزئیات تازه از قتل دختر رزمی‌کار در باشگاه غیرمجاز در مشهد + عکس مصدومیت ۶ نفر در واژگونی پژو در محور سبزوار به نیشابور (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) ترافیک پرحجم در بزرگراه آزادی، میدان استقلال و تمامی مسیرهای منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) جزئیات جدید از قتل یاسمین رحمتی، استاد موسیقی دانشگاه تهران و نامزدش نقش زینک در بدن چیست؟ | علائم کمبود زینک در بدن را بشناسید اعما‌‌ل‌قانون ۱۴۵۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ نفر مصدوم شدند (۱۷شهریور ۱۴۰۳) راهکاری جدید برای پیشگیری از نابینایی در افراد بالای ۵۰ سال کشف شد
سرخط خبرها

اصلاح پرداخت اضافه‌کار اجباری پرستاران ظرف چند روز آینده (۱۷ شهریور ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۹۵۴۷
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
اصلاح پرداخت اضافه‌کار اجباری پرستاران ظرف چند روز آینده (۱۷ شهریور ۱۴۰۳)
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امیدواریم ظرف چند روز آینده، وزارت بهداشت اضافه‌کار اجباری پرستاران را که با پول اندک انجام می‌شود، اصلاح کند و قطعاً اصلاح خوبی هم انجام خواهد داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر محمود محمودزاده‌شبستری امروز، ۱۷ شهریورماه، در نشست خبری عمل جراحی پیوند قلب مصنوعی که در بیمارستان امام‌رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: عمل قلب مصنوعی برای اولین بار در دانشگاه مشهد انجام شد و مسیر جدیدی را برای کسانی باز کرد که امکان پیوند قلب از انسان به انسان را نداشتند.

وی افزود: تیم پیوند قلب بیمارستان صلاح ندانست که پیوند انسان به انسان را روی این بیمار انجام دهد، زیرا بیمار نارسایی قلب پیشرفته داشت، بنابراین پیوند قلب مصنوعی مطرح شد. چند سالی است این عمل در دنیا انجام می‌دهند و در تهران نیز شروع شده که زمانش بود در مراکز استان‌ها هم انجام شود. دانشگاه مشهد در این زمینه پیش‌رو شد و اولین پیوند قلب مصنوعی به‌خوبی صورت گرفت. بیمار در چند روز آینده مرخص می‌شود. بیمار دیگری نیز برای پیوند آماده می‌شود.

محمودزاده‌شبستری با بیان اینکه بسیاری از مطالباتی که پرستاران به دنبال آن هستند، در حوزه‌های دیگر هم وجود دارد، عنوان کرد: میزان حقوق پایه اکثر پرستاران پایین است. آنچه بیشتر پرستاران بر آن تأکید دارند، هزینه پایین اضافه‌کار است. یک سالی در این زمینه بحث بود که باید اصلاحاتی در این حوزه‌ها انجام شود. باید نسبت هر پرستار به تخت ۱.۸ به یک باشد تا سه شیفت ما بچرخد، اما این نسبت در مشهد ۱.۱ به یک است. به طور مثال برای بیمارستان امام‌رضا(ع) برای ۱۰۰۰ تخت باید ۱۸۰۰ پرستار داشته باشیم که سه شیفت ما بچرخد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در کل کشور هم همین وضعیت وجود دارد که مازاد را از طریق اضافه‌کار جبران می‌کنیم. قرار بود شیفت دوم از لحاظ معادل حقوقی تعریف شود که سالیان سال انجام نشده است. آقای دکتر ظفرقندی، وزیر بهداشت، جلسات متعددی در این زمینه داشتند و در حال رفع‌ورجوع هستند که نتیجه به‌زودی اعلام خواهد شد. ما با پرستاران صحبت کردیم تا مدت کوتاهی صبر کنند، زیرا این مسئله قابل‌حل است.

وی اضافه کرد: فعلاً در سطح مشهد با توافقی که با همکاران پرستار انجام شده، از ابتدای فروردین اضافه‌کار‌ها دوبرابر افزایش داشته که باز هم کم بوده است. در واقع این موضوع در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد حل شده است. وقتی مبالغ پرداختی افزایش پیدا می‌کند باید از درآمد‌های دانشگاهی برداشت شود که دانشگاه را دچار آسیب می‌کند، اما وقتی به صورت کشوری حل شود، از منابع عمومی تأمین می‌شود. ما تا پایان مهر با پرستاران به توافق رسیدیم، اما امیدواریم ظرف چند روز آینده وزارت بهداشت اضافه‌کار اجباری را که با پول اندک انجام می‌شود، اصلاح کند و قطعاً اصلاح خوبی هم انجام خواهد داد.

محمودزاده‌شبستری با اشاره به اینکه در مشهد در سال‌های گذشته ساخت‌وساز‌هایی در حوزه مراکز درمانی انجام شده که از منابع ملی نبوده است، تصریح کرد: این موجب شده مشکلاتی را در بقیه سیستم‌های دیگر دانشگاه شاهد باشیم. اورژانس بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حال آماده‌شدن است، اما آماده‌شدن خود بیمارستان یکی‌دو سال زمان می‌برد. بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی دیگری در قاسم‌آباد در حال ساخت است که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: این بیمارستان‌ها باید از منابع ملی و با کمک خیرین ساخته شود؛ زیرا نمی‌توانیم از منابع داخلی این کار را انجام دهیم. هر ساخت‌وسازی که منابع ملی داشته باشد، توجیه دارد. در حال حاضر مشهد ۶۰۰۰ تخت دارد، اما ۳۰۰۰ تخت نیاز دارد که الان ۱۰۰۰ تخت در دست اقدام است. در طرح مولدسازی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از دانشگاه‌‎های جلودار و پیش‌رو است. در این طرح ما دو زمین را واگذار کردیم که برای بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر صرف می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله ما در کشور تأمین منابع مالی است، گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه سلامت به توفیقات بیشتری برسیم، باید سهم سلامت از تولید ناخالص ملی افزایش پیدا کند تا انتظارات مردم به بهترین نحو پاسخ داده شود. اگر سهم سلامت از تولید ناخالص ملی به دوبرابر افزایش پیدا کند، بسیاری از مشکلات ما کمتر خواهد شد. در حال حاضر این سهم حدود ۵ درصد بوده که باید به ۸ تا ۱۰ درصد افزایش پیدا کند. باید نوسازی تجهیزات را دنبال کنیم. تجهیزات ما در دانشگاه بیش از ده‌،پانزده‌سال سن دارند که باید با دستگاه‌‎های جدید جایگزین شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->