آیا با وجود مخالفت یک یا چند مالک، می‌توان در فضای مشترک آپارتمان، آسانسور نصب کرد؟ جریمه نداشتن زنجیرچرخ و تجهیزات مناسب فصل در خودروها چقدر است؟ ۱۸۹ عملیات اطفای حریق توسط آتش نشانان مشهدی طی یک هفته چرا زوال عقل در سالمندانی که ضعف بینایی دارند بیشتر است؟ جزئیات آتش‌سوزی درخت گردو هزار ساله در بافت کرمان (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) تصادف سمند و تیبا در مسیر تربت حیدریه- مشهد با ۷ مصدوم (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) اعترافات تکان دهنده کیف قاپی که بخاطر نداشتن پول مواد مخدر قاتل شد آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان پیامبر اعظم مشهد کلاهبرداری یک میلیاردی از طریق لینک جعلی ثنا در سبزوار (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) تصادف پژو ۲۰۶ با تیبا در خیابان پیروزی مشهد+جزئیات(۱۷ شهریور ۱۴۰۳) سانحه رانندگی در جاده گناباد به قائن یک کشته و ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) ویدئو | در حادثه‌ای وحشتناک یک پله برقی در چین زنی را بلعید! کاهش ۲.۵ درصدی آمار تصادفات در کشور | سرعت غیرمجاز عامل مهم تصادفات بوده است ثبت ۹۲ مورد تخلف در ایام دهه پایانی صفر در مشهد (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) کشف بیش از ۴ هزار عدد قرص مخدر و غیرمجاز از یک عطاری در مشهد افزایش ایمنی و کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در دهه آخر صفر (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) معاون وزیر آموزش و پرورش: ۷۰ مدرسه در خراسان‌رضوی نوسازی صنعتی شده‌اند افزایش ۲۰ درصدی تولید گندم دیم در کشور با اجرای طرح «جهش تولید» مصوبه اصلاح آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد + سند (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) مصدومیت ۱۳ نفر براثر دعوای بعد از تصادف در یزد (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) چند همت برای حل مشکل دارو لازم است؟ چالش افزایش آمار آلزایمر در ایران اصلاح پرداخت اضافه‌کار اجباری پرستاران ظرف چند روز آینده (۱۷ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جزئیات آتش‌سوزی درخت گردو هزار ساله در بافت کرمان (۱۷ شهریور ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۹۶۴۷
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹
جزئیات آتش‌سوزی درخت گردو هزار ساله در بافت کرمان (۱۷ شهریور ۱۴۰۳)
بخشدار مرکزی شهرستان بافت کرمان از مهار آتش سوزی درخت گردو کهنسال حدود یک هزار ساله در منطقه آواسک گوغر از توابع شهرستان بافت امروز(شنبه) خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید کریم زاده شامگاه شنبه  با اعلام این خبر افزود:سرنشینان ۲ خودرو گردشگر حین حضور در منطقه بکر و خوش آب و هوای گوغر بافت، اقدام به روشن کردن آتش در مجاورت یک درخت گردو کهنسال می‌کنند که این اقدام موجب سرایت آتش به این درخت می‌شود.

وی اظهار داشت: آتش سوزی با تلاش آتش نشانان مهار شد، اما باقی مانده آتش در قسمتی از بدنه درخت امروز دوباره شعله ور شد.

بخشدار مرکزی بافت با بیان اینکه یک شاخه درخت در آتش سوخته و از بین رفته است گفت: به احتمال فراوان می‌توان اصل این درخت گردو کهنسال را حفظ کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا این درخت ثبت ملی شده است؟ گفت: تعدادی از درختان این ناحیه ثبت ملی شده و از آنها حفاظت می‌شود.

کریم زاده در ادامه به مردم و گردشگران توصیه کرد که ضمن رعایت اصول ایمنی در کنار منابع طبیعی و درختان کهنسال اقدام به ایجاد آتش نکنند، زیرا باید ضمن حفاظت از این درختان کهنسال، این میراث را برای آیندگان حفظ کنیم.

علی نجفی‌نژاد مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافت نیز در این زمینه گفت: تعدادی از درختان کهنسال منطقه دهستان گوغر شهرستان بافت با عمر حدود یک هزار سال، در فهرست آثار ملی ثبت شده اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->