جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

خوانش گروهی قرآن به صورت مجازی در مناطق سیزده‌گانه شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۲۵۰۳۶
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
  • ۲
خوانش گروهی قرآن به صورت مجازی در مناطق سیزده‌گانه شهرداری مشهد
در بخش شورای اجتماعی محلات شاهد دو برنامه پیگیری مصوبات ویژه ماه مبارک رمضان و مشارکت داوطلبانه شورای اجتماعی محلات در برگزاری مراسمات ویژه شب قدر، عید فطر و مساجد محله هستیم. این برنامه‌ها از یکم اردیبهشت ماه آغاز و تا سه خرداد در سطح محلات مشهد ادامه دارد.
به گزارش شهرآرانیوز، معاونت فرهنگی و هنری شهرداری مشهد در ماه مبارک رمضان میزبان ۹۸ عنوان برنامه اعم از مسابقات، آموزش، موضوعات مشاوره‌ای، تولید محتوا و برگزاری نمایشگاه مجازی و... در ۱۸ فرهنگسرا خواهد بود.

 برنامه‌های ویژه ماه رمضان در بخش معاونت گردشگری شامل انتشار تور‌های مجازی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد در فضای مجازی، انتشار کلیپ‌های معرفی اماکن گردشگری مشهد در فضای مجازی، انتشار تور‌های سه‌بعدی حرم مطهر امام رضا (ع) با مشارکت آستان قدس رضوی است. این برنامه‌ها از ششم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به آدرس visit.mashhad.ir مراجعه کنند.
از جمله برنامه‌های معاونت سلامت و تربیت بدنی می‌توان به توزیع هدایای ورزشی برای شهروندان، طراحی انیمیشن خلاقانه دو بعدی با هدف ورزش کردن در خانه، بازدید از چهره‌های ورزشی قهرمانان، پیشکسوتان و جانبازان موفق در عرصه ورزش، تهیه وسایل ورزشی مناسب برای معلولین و جانبازان در گروه‌های مختلف، چالش ورزشی با حضور بزرگان ورزش، مسابقات پیامکی، تبلیغات محیطی با شعار‌های ورزشی و انگیزشی و برگزاری مسابقه پیامکی برای کارکنان و شهروندان (با ظرفیت پیش‌بینی شده در هر مسابقه ۵۰۰۰ نفر) اشاره کرد.
همچنین ارائه بسته‌های ورزشی به مناطق کم‌برخوردار، مشاوره ورزشی، چالش مهارت سنجی ورزشی، اجرای مسابقه‌های خلاق بومی و محلی، چکاپ ورزشی، چالش ورزشی صبحگاهی همراه با موسیقی و مسابقه بزرگ گزارشگری ورزشی با تاکید بر اقدامات شهری نیز از دیگر برنامه‌های این معاونت است.
گفتنی است که برنامه‌های معاونت سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد از تاریخ پنج اردیبهشت آغاز و در شش خرداد به پایان می‌رسد.
برنامه‌های ویژه معاونت اجتماعی و مشارکت‌ها نیز شامل برنامه قرآنی محله محور «بهارجان‌ها» با محوریت خوانش گروهی مجازی قرآن محله‌محور به نیت شهدای سلامت و سلامتی کادر درمان و درگذشتگان ویروس کرونا، برنامه «محله به محله مهر» با محوریت جمع‌آوری نذورات، افطار مردمی و ساماندهی توزیع در بین خانواده‌های نیازمند هر محله، «سایبان امید» با محوریت ارائه مشاوره روانشناسی به صورت تلفنی و مجازی به خانواده‌های مبتلا به کرونا و «بهارجان‌ها» با محوریت ارائه خدمات داوطلبانه، توزیع بسته‌های حمایتی و ضدعفونی مراکز می‌شود. این برنامه‌ها از تاریخ پنج اردیبشهت ماه آغاز و تا چهار خرداد ادامه دار همچنین کلیه برنامه‌های مذکور در مناطق سیزده‌گانه شهرداری مشهد برگزار می‌شود.

همچنین در بخش شورای اجتماعی محلات شاهد دو برنامه پیگیری مصوبات ویژه ماه مبارک رمضان و مشارکت داوطلبانه شورای اجتماعی محلات در برگزاری مراسمات ویژه شب قدر، عید فطر و مساجد محله هستیم. این برنامه‌ها از یکم اردیبهشت ماه آغاز و تا سه خرداد در سطح محلات مشهد ادامه دارد.
مهم‌ترین برنامه‌های خانه سبز نیز شامل مراسم احیا شب‌های قدر ویژه مددجویان، مراسم قرائت قرآن کریم است که از ۲۳ اردیبهشت تا چهار خرداد ماه در خانه سبز واقع در خین عرب برگزار می‌شود.
در بخش معاونت فرهنگی و هنری شهرداری مشهد نیز ۹۸ عنوان برنامه اعمم از مسابقات، آموزش، موضوعات مشاوره‌ای، تولید محتوا و برگزاری نمایشگاه مجازی و... در ۱۸ فرهنگسرا برگزار می‌شود.
فرهنگسرای کودک و آینده نیز در ماه مبارک رمضان اقدام به تولید و توزیع هزار بسته بازی سرگرمی و نشاط برای کودکان حاشیه شهر با عنوان «مهربانی کودکانه» کرده است. همچنین فرهنگسرای پایداری نیز برنامه‌ای تحت عنوان «نامه‌های خدا» را طراحی کرده است.
از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی و هنری شهرداری مشهد می‌توان به اجرای سه برنامه تحت عنوان «چشمه جاری»، «رسم شهروندی» و «خانواده معنوی» در فرهنگسرای انتظار اشاره کرد.
در فرهنگسرای انقلاب سه برنامه تحت عنوان مسابقه «باهم»، «به وقت آرامش» و ختم قرآن کریم از تاریخ پنج اردیبهشت ماه تا چهار خرداد ما برگزار می‌شود. فرهنگسرا شهر زیبا و ایمن نیز در ماه مبارک رمضان دو برنامه تحت عنوان «مهمانی خدا» و مسابقه «همخوانی کتاب» را برگزار می‌کند.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
1
0
سلام عليكم طاعات و عبادات همه عزیزان مورد قبول درگاه خداوند
من فکر میکنم یکی دیگه از جاهایی که برای مراسم لیالی القدر عالی باشه و هر سال مراسم برقرار بوده در انتهای بولوار هاشمیه بوستان خورشید مزار شهدای گرانقدر مدافع حرم #محمداسدی و #جوادجهانی باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
0
سلام عليكم طاعات و عبادات همه عزیزان مورد قبول درگاه خداوند
من فکر میکنم یکی دیگه از جاهایی که برای مراسم لیالی القدر عالی باشه و هر سال مراسم برقرار بوده در انتهای بولوار هاشمیه بوستان خورشید مزار شهدای گرانقدر مدافع حرم #محمداسدی و #جوادجهانی باشه.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->