جدیدترین اپرای «پرواز همای» روی صحنه + جزئیات روز سینما تبریک ندارد! سینماگران چقدر امنیت شغلی دارند؟ فراخوان سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر خراسان‌رضوی منتشر شد اکران «شه‌سوار» در سینما آغاز شد تجلیل از ستارگان مطرح در جشن تورنتو ۲۰۲۴ برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز وضعیت سینمای ایران از نگاه بابک‌ خواجه‌پاشا، کارگردان «در آغوش درخت» پیشنهاد‌هایی برای قرار گرفتن بلیت سینما در بسته تفریحی خانواده‌ها یک چهارچوب شکنی هنرمندانه در گالری «هنگام» «بشوی اوراق اگر هم درس مایی» | یادی از برخی استادان فرهنگ و ادبیات که در شاعری نیز دستی داشتند «علیرضا طبایی» راهی خانه ابدی شد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) «جشن مهر سینما» در خراسان‌رضوی موسم قدرشناسی از هنرمندان سینمایی استان است «نظم» جشنواره فیلم زوریخ را افتتاحیه می‌کند «پری صابری»، کارگردان تئاتر، درگذشت (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) + علت فوت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز ملی سینما صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
سرخط خبرها

تجلیل از ستارگان مطرح در جشن تورنتو ۲۰۲۴

  • کد خبر: ۲۵۰۴۰۹
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
تجلیل از ستارگان مطرح در جشن تورنتو ۲۰۲۴
کیت بلانشت، آنجلینا جولی، ایمی آدامز و مایک لی در مراسم جشنواره فیلم تورنتو تجلیل شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جشنواره فیلم تورنتو در ششمین دوره مراسم تجلیل از چهره‌های هنرمند سینما، از فهرست بلندبالایی از بازیگران و کارگردان‌ها تجلیل کرد.

کیت بلانشت در این مراسم به بازیگران زن ادای احترام کرد و گفت: باید ارزش خود را بدانیم - ارزش خودمان را از نظر خلاقانه و همچنین مالی؛ زیرا حضور ماست که داستان را پر جنب و جوش‌تر می‌کند. ادای احترام به بلانشت بازیگر برنده اسکار هم زمان با اولین نمایش فیلم «شایعات» کارگردان کانادایی گای مدین در آمریکای شمالی در تورنتو و نمایش سریال تلویزیونی «سلب مسئولیت» آلفونسو کوارون است که بخشی از برنامه جشنواره امسال را تشکیل می‌دهند.

در میان دیگر چهره ها، آنجلینا جولی با آخرین فیلمش «بدون خون» که برای اولین نمایش جهانی در تورنتو جای داشت تجلیل شد. جولی که در سال‌های اخیر علاوه بر ساختن فیلم‌هایی درباره جنگ، به مسایل حقوق بشری توجه نشان داده، گفت: در جهانی پر از تعهدات زیرپا گذاشته شده، به نظر می‌رسد که قدرت، کنترل و تجارت مهم‌تر از حفاظت از بافت شکننده حقوق بشر است.

روز یکشنبه همچنین نمایش خصوصی «ماریا» از نتفلیکس در تورنتو انجام شد که در آن جولی در نقش اسطوره اپرا ماریا کالاس بازی کرده است.

ایمی آدامز، بازیگر نامزد اسکار هم در تورنتو تجلیل شد و گفت: مفتخرم که امشب اینجا در میان فعالان، هنرمندان و رویاپردازانی هستم که از آنها الهام گرفته‌ام، چه در صفحه نمایش و چه خارج از آن.

جارل جروم بازیگر برنده جایزه امی هم با نمایش آخرین فیلمش «توقف ناپذیر» در تورنتو تجلیل شد. جروم به فیلمساز ویلیام گلدنبرگ، تدوینگر باسابقه‌ای که اولین کارگردانی خود را انجام داده است، گفت: این داستان چیزی است که من به آن اعتقاد داشتم، و می‌خواستم آن را ببینم.

ژائو تائو هم جایزه قدردانی ویژه را به عنوان یک هنرپیشه قدیمی دریافت کرد و گفت این جایزه در زمانی که بیشتر از هر زمانی به آن نیاز داشت به او دلگرمی می‌دهد.

ویگو مورتنسن هم از دیوید کراننبرگ دعوت کرد تا جایزه دستاورد شغلی نورمن جویسون را بپذیرد و در عین حال انتقاد کرد که چرا این کارگردان کانادایی هرگز نامزد اسکار نشده است. کراننبرگ امسال برای اولین نمایش جدیدترین فیلمش «کفن ها» در آمریکای شمالی، در تورنتو حضور دارد. این فیلم ابتدا در جشنواره کن به نمایش درآمد. وی دست به افشاگری زد و گفت: فقط می‌خواهم به شما اطلاع دهم، فکر می‌کنم باید به شما بگویم که من دقیقاً هم‌سن جو بایدن هستم!

دورگا چو بوز کارگردان کانادایی هم جایزه استعداد‌های نوظهور تورنتو را پذیرفت. او با فیلم اقتباسی از رمان کلاسیک «سلام بر غم» فرانسوا ساگان با بازی کلویی سوینی در تورنتو حضور یافته تا اولین نمایش جهانی فیلمش را در این جشنواره تجربه کند.

کامیل دالمایس و کلمان دوکول ۲ آهنگساز فرانسوی نیز جایزه «آرتیزن» را برای ساخت موسیقی متن «امیلیا پرز» به کارگردانی ژاک اودیار دریافت کردند و دوکول این افتخار را به پدر فقیدش که او نیز آهنگساز بود، تقدیم کرد.

مایک لی هم که برای اولین نمایش جهانی «حقایق سخت» در تورنتو حضور داشت جایزه ادای احترام را دریافت کرد. او گفت: شمار دفعاتی که تورنتو بوده‌ام را از دست داده‌ام. جشنواره‌ای که برای تماشاگران عالی‌اش، آن را به طور خاصی دوست دارم.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->