سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور سال آینده ۶۰ درصد خواهد شد ۲۲۵ پروژه آموزشی مهرماه امسال تحویل آموزش و پرورش خراسان رضوی می‌شود اعمال قانون ۱۰۲۲ خودروی حادثه ساز در مشهد | ۴۱ خودرو متخلف توقیف شدند (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) یادی از مرحوم دکتر علی اکبر فیاض، مؤسس دانشکده ادبیات مشهد | درخت سترگ دانش اولین نمایشگاه خدمات پرستاری در خاورمیانه| تحول نظام سلامت با گسترش مراکز مراقبت در منزل تاثیر بیماری آسم بر افزایش خطر ناباروری زنان برای تعامل با کودکان و نوجوانان نیازمند آموزش و یادگیری هستیم میان وعده مناسب برای زنگ تفریح دانش آموزان چیست؟ کانون بازنشستگان: بازنشستگان را شرمنده خانواده نکنید | برای درمان بیماریِ صعب‌العلاج وام می‌خواهند و ما شرمنده‌ایم! پسر معتاد به شیشه، پدر و مادرش در اراک را به قتل رساند ابعاد جدیدی از قتل یاسمین رحمتی، استاد موسیقی دانشگاه تهران از زبان یکی از اقوامش مرد معتاد قتل پسر ۴ ساله همسر موقت خود را انکار کرد + عکس استفاده از ترکیبات گوگردی در تولید قند و نبات اظهارات وزیر کار درباره متناسب‌سازی حقوق، بازنشستگان تأمین‌اجتماعی را نگران کرده است تامین بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا از تب خرید تا نبود واکسن آنفلوانزا در مشهد | قول رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی برای تامین واکسن مورد نیاز مردم تعیین تکلیف بیمار در اورژانس‌های کشور باید کمتر از ۶ ساعت باشد | افزایش حجم بیماران گوارشی و عفونی در اورژانس عدالتیان مشهد طی تابستان ۱۴۰۳ بررسی واکنش مغزی نوزادان با دستگاه پوشیدنی تصویربرداری مغز ۴۰۰ قلم انواع تجهیزات پزشکی در مشهد مورد بازچرخانی قرار گرفته است مسئولان لاهه، تبلیغات با انتشار کربن بالا و سوخت فسیلی را از طریق قانون محلی ممنوع کردند پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳) | هشدار نارنجی بارش‌های رگباری و سیلاب دستگیری ۳ جوان کلاهبردار توسط پلیس مشهد | اجرای شگرد قدیمی توسط کلاهبرداران نسل جدید کمبود آمبولانس و استرس همراهان؛ دلایل اصلی درگیری با تکنسین‌های اورژانس
سرخط خبرها

تامین بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا

  • کد خبر: ۲۵۰۶۷۵
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
تامین بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از تامین و توزیع واکسن آنفلوآنزا در کشور خبر داد و گفت: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار عدد واکسن نوع وارداتی از نوع چهار ظرفیتی (هلندی و فرانسوی) تامین شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامحسین صادقیان افزود: تاکنون یک محموله واکسن آنفلوانزای مصرفی تحویل معاونت بهداشتی وزارت بهداشت شده که به صورت رایگان به گروه هدف تزریق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محموله‌های بعدی نیز به مرور تحویل داده خواهد شد، اظهارداشت: زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوانزا از نیمه شهریور آغاز و تزریق آن بیشتر به سالمندان، زنان باردار و افراد با ضعف ایمنی توصیه می‌شود.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: واکسن آنفلوانزای موردنیاز کشور از دو مسیر تولید داخل و واردات تامین می‌شود که باتوجه‌به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار عدد واکسن نوع وارداتی از نوع چهار ظرفیتی (هلندی و فرانسوی) تامین شده که اولین محموله از این واکسن هفته دوم شهریور توزیع شده است.

واکسن آنفلوانزا واکسنی است که انسان را علیه ابتلا به آنفلوانزا محافظت می‌کند. هرسال طی دو نوبت، واکسن جدیدی برای آنفلوانزای همان فصل ساخته می‌شود، چرا که ویروس آنفلوآنزا به‌سرعت خود را تغییر می‌دهد.

با آنکه اثربخشی واکسن، سال به سال متفاوت است، اما بیشترشان مصونیت متوسط تا زیادی علیه بیماری آنفلوآنزا ایجاد می‌کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در ایالات متحده آمریکا تخمین می‌زند که واکسیناسیون علیه آنفلوآنزا، شدت بیماری، مراجعات پزشکی، بستری‌شدن بیمارستانی و مرگ را کاهش می‌دهد.

اثربخشی واکسن در زیر ۲ سالگی و بالای ۶۵ سالگی، به سبب فقدان پژوهش‌های با کیفیت و قابل اعتماد نامشخص است.

سازمان جهانی بهداشت و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها توصیه می‌کنند همهٔ افراد بالای سن ۶ ماهگی، به‌ویژه آنهایی که در خطر بیشتری هستند، واکسینه شوند.

سالمندان، کودکان مابین ۶ ماه تا ۵ سال، مبتلایان به برخی بیماری‌ها و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی واجد شرایط برای تزریق این واکسن هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->