۵ قابلیت کوچک اما مهم آیفون ۱۶ که کم‌تر به آن‌ها توجه شده اولین پیوند قلب کاملاً رباتیک جهان با موفقیت در عربستان انجام شد ویدئو | تریلر جدید بازی محبوب Astro Bot اگر آیفون ۱۶ رجیستر شود، تعرفه وارداتش چقدر خواهد بود؟ ریلمی هم مثل اپل در گوشی بعدی‌اش از دکمه دوربین حساس به فشار استفاده می‌کند کارت‌های امروز راکی ربیت (یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی کدمورس جدید همسترکامبت (یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳) + آموزش کلید مینی‌گیم و کارت‌های امروز همستر ماهواره «چمران۱» با ماهواره‌بر «قائم ۱۰۰» با موفقیت پرتاپ شد (شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳) کارت‌های امروز راکی ربیت (شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی کدمورس جدید همسترکامبت (شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳) + آموزش کلید مینی‌گیم و کارت‌های امروز همستر آموزش آپدیت جدید قسمت ایردراپ همسترکامبت | قدمی نزدیک‌تر به برداشت توکن‌ها کارت‌های امروز راکی ربیت (جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی کدمورس جدید همسترکامبت (جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳) + آموزش کلید مینی‌گیم و کارت‌های امروز همستر نظرات جدید ایلان ماسک دربارۀ احتمال نابودی یا رفاه انسان با پیشرفت هوش مصنوعی آخرین مهلت مشارکت در تدوین استانداردهای ملی حوزه فناوری نانو اعلام شد «فلایتیو» به دلیل گران فروشی یک ماه تعلیق شد بازی‌های ارتقاء‌یافته برای پلی استیشن ۵ پرو چه ویژگی‌هایی خواهند داشت؟ بهزاد اکبری، به سمت مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، منصوب شد ویدئو | آنباکس هوآوی میت XT
سرخط خبرها

اولین پیوند قلب کاملاً رباتیک جهان با موفقیت در عربستان انجام شد

  • کد خبر: ۲۵۰۹۹۷
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹
اولین پیوند قلب کاملاً رباتیک جهان با موفقیت در عربستان انجام شد
بیمارستان تخصصی و مرکز تحقیقاتی ملک فیصل (KFSHRC) در عربستان به اولین مرکز مراقبت‌های بهداشتی در جهان تبدیل شده که پیوند کاملاً رباتیک قلب را انجام داده است. این عمل با موفقیت روی یک بیمار ۱۶ ساله که از نارسایی قلبی در مراحل پیشرفته رنج می‌برد، انجام شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این پیوند قلب به مدت دو و نیم ساعت طول کشید و توسط «دکتر فراس خلیل» (Feras Khaliel)، جراح قلب برجسته عربستانی، انجام شد. برخلاف پیوند قلب سنتی که نیاز به برش‌های بزرگ قفسه سینه و دوره‌های نقاهت طولانی‌تری دارد، این روش جدید از یک تکنیک رباتیک کمتر تهاجمی استفاده می‌کند که بدون نیاز به برش قفسه سینه به قلب دسترسی پیدا و آن را جایگزین می‌کند. این رویکرد نوید بهبودی سریع‌تر، کاهش درد و عوارض کمتر را برای بیماران به‌همراه دارد.

پیوند موفقیت‌آمیز بیمارستان KFSHRC نشان‌دهنده یک تغییر پارادایم در جراحی‌های قلب است و اثربخشی جراحی رباتیک را در روش‌های پیچیده عمل قلب نشان می‌دهد. بیمارستان KFSHRC با جایگزینی روش مرسوم بازکردن قفسه سینه به نفع تکنیک‌های رباتیک، استاندارد‌های جدیدی را برای جراحی قلب ارائه کرده است.

فرایند پیوند قلب بیمارستان KFSHRC با برنامه‌ریزی دقیق برای اطمینان از به‌حداقل‌رساندن خطرات احتمالی آغاز شد. تیم پزشکان یک روش جراحی برای دسترسی به قلب و انجام پیوند بدون بازکردن قفسه سینه بیمار ابداع کردند. برای اطمینان از اثربخشی این رویکرد، پزشکان این روش را تقریباً هفت‌بار در طول سه روز قبل از انجام عمل تمرین کردند.

بیمارستان KFSHRC در سال ۲۰۲۴ توسط Brand Finance به عنوان ارزشمندترین برند مراقبت‌های بهداشتی در عربستان سعودی و خاورمیانه شناخته شد و در لیست ۲۵۰ بیمارستان برتر جهان نیز قرار گرفت. به‌طورکلی، انجام پیوند قلب کاملاً رباتیک یک نقطه عطف مهم در تاریخ این جراحی دشوار محسوب می‌شود. قابل ذکر است که اولین‌بار در سال ۱۹۶۰ بود که پیوند قلب انجام شد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->